کد خبر: ۱۱۲۷۰۲
تاریخ انتشار: ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۸
آیت الله سعیدی:
قم - امام جمعه قم گفت: در ایام شیوع ویروس کرونا مایه افتخار است که گروه‌های مختلف جهادی برای دستگیری از نیازمندان بسیج شده‌اند که در هیچ جای دنیا این میزان همکاری و همدلی مردم وجود ندارد.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله سید محمد سعیدی شامگاه چهارشنبه در همایش تجلیل از مدافعان سلامت و پرچمداران مواسات و همدلی که در مصلی قدس قم برگزار شد، اظهار داشت: مردم ایران با اقتدا به مولی متقیان، ضمن حضور در مجالس عزاداری با رعایت موارد بهداشتی، احسان و نیکوکاری خود را به نمایش می‌گذارند که جای تقدیر دارد.

امام جمعه قم عنوان کرد: اقدام آستان قدس رضوی در قم و سایر استان‌ها، جلوه‌هایی از ابراز محبت و در عین حال ولایتمداری است.

وی با تاکید بر توجه به دو مقوله تولی و تبری در دین اسلام ابراز داشت: دین اسلام مردم را به محبت و ولایتمداری توصیه می‌کند و از طرفی نیز بر اظهار برائت از دشمنان اهل بیت علیهم السلام تاکید دارد.

آیت الله سعیدی ادامه داد: باید در دل به اولیای الهی و امام عصر عج الله تعالی فرجه الشریف اعتقاد داشت و تمامی اعمال و کارهای ما می‌بایست بر خواسته از سیره علوی و فاطمی باشد و باید تا آخر در این سنگر باقی ماند.

وی با بیان اینکه باید در عمل نیز ولایتمدار باشیم، افزود: باید با اظهار محبت و نیز با عمل خود ولایت مداری خود را نشان می‌دهیم و برائت از دشمنان اهل بیت و اسلام نیز از مسائل اصلی دین به شمار می‌رود.

وی با اشاره به اعمال مشترک شبهای قدر بیان داشت: دو ذکر در مفاتیح به عنوان اذکار مشترک در این سه شب بیان شده که ۱۰۰ مرتبه استغفار و ۱۰۰ مرتبه لعن بر قاتلان امیرالمؤمنین (ع) از جمله آن است.

تولیت آستان مقدس حضرت معصومه سلام الله علیها به خطرات جریان انحرافی در طول تاریخ اسلام اشاره کرد و ابراز داشت: این جریان‌ها ضربات زیادی به پیکره اسلام وارد کردند که یک نمونه کار آنها به شهادت رساندن امیرالمؤمنین (ع) بود.

وی با بیان اینکه امروز هم جریان‌های انحرافی در قالب گروه‌های وهابی‌ها و تکفیری‌ها حضور دارند افزود: با این وجود محبان اهل بیت (ع) در طول تاریخ تا به امروز بوده‌اند و این کار پربرکتی که از سوی آستان قدس رضوی در حال انجام است، جلوه‌ای از همان ابراز محبت و ولایت است.

آیت الله سعیدی گفت: در این ایام که ویروس کرونا آمده مایه افتخار است که خادمان و گروه‌های مختلف جهادی برای دستگیری از نیازمندان بسیج شده‌اند که هیچ جای دنیا این میزان همکاری و همدلی مردم دیده نشد.

وی افزود: این همدلی و انسجامی که بین مردم و خدمت گذارانشان در این روزها شاهد هستیم یکی از برکاتی است که باید قدر آن را دانست.

امام جمعه قم بیان داشت: دستاورد بزرگ این ایام با محوریت مقام معظم رهبری و رهنمودهای امام راحل و خون پاک شهیدان، باقی ماندن این مکتب علوی و فاطمی است.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار