کد خبر: ۱۱۲۷۸۳
تاریخ انتشار: ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۱
ایسنا/یزد دانشگاهیان استان یزد با مشارکت مطلوب در رزمایش همدلی ۳۰۰ بسته معیشتی به ارزش ریالی هر کدام ۲۵۰ هزار تومان را تهیه و بین خانواده‌های آسیب دیده ناشی از شیوع کرونا توزیع کردند.

«قاسم بریدلقمانی» رئیس  دانشگاه یزد در حاشیه رزمایش همدلی دانشگاهیان استان که با مشارکت و حضور پر شور دانشجویان و دانشگاهیان در این دانشگاه برگزار شد، اظهار کرد: جمع‌آوری کمک‌‎های مردمی و یاری رساندن به خانواده‌های آسیب دیده ناشی از شیوع کرونا بعد از سپری کردن این بحران برای ساماندهی اوضاع جامعه ضروری است.

وی افزود: این رزمایش به منظور انجام رسالت‌های اجتماعی دانشگاه‌ها و نقش آفرینی مراکز آموزش عالی در جامعه انجام شد و در نظر داریم در تدوین برنامه‌های استراتژیک دانشگاه یزد، سهم بیشتری را برای این رسالت اجتماعی در نظر بگیریم.

رئیس دانشگاه یزد با بیان این‌که اخیراً وزارت علوم پیشنهادی در خصوص تشکیل صندوق‌های نیکوکاری به منظور انجام مسئولیت اجتماعی دانشگاه‌ها مطرح کرده است، گفت: خوشبختانه در دانشگاه یزد، صندوق تعاون امام رضا (ع) از سال ۸۵ شروع به کار کرده و از بدو تاسیس خدمات خوبی به دانشجویان و کارمندان بی‌بضاعت داده است.

«روح الله قندهاری» مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه یزد نیز در ادامه با بیان این‌که در این رزمایش: ۳۰۰ بسته موادغذایی به ارزش تقریبی ۲۵۰ هزار تومان به همت هیات رییسه دانشگاه یزد، دفتر نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه، طلاب حوزه علمیه خواهران، بسیج دانشجویی، تشکل‌ها و انجمن‌های علمی تهیه شده است، گفت: بسته‌های معیشتی تهیه شده به ۸۰ خانوار نیازمند دانشگاه یزد و ۲۲۰ خانوار نیازمند سطح استان که از سوی دفاتر تسهیل‌گری، مراکز خیریه و افراد معتمد شناسایی شدند، اهدا می‌شود.

وی افزود: برای تهیه بسته های معیشتی جمعاً ۷۵۰ میلیون ریال اعتبار از سوی خیرین جمع آوری شده است.

به گزارش ایسنا و به نقل از روابط عمومی دانشگاه یزد، مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه یزد در پایان خاطرنشان کرد: این بسته‌ها در مناطق محروم و حاشیه شهر طی امروز و فردا توزیع و اولویت با افرادی است که تاکنون بسته حمایتی تحویل نگرفته‌اند.

انتهای پیام

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار