کد خبر: ۱۱۲۸۱۸
تاریخ انتشار: ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۹:۵۶
مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری سهام عدالت چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه 724 هزار نفر در استان برگه سهام عدالت دارند، گفت: نام‌نویسی برای سهام عدالت از سال 1385 آغاز و تا سال 94 ادامه داشت و شامل 6 دهک جامعه می‌شود.

روح‌الله سلحشوری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرکرد با بیان اینکه 724 هزار نفر در استان برگه سهام عدالت دارند، گفت: نام‌نویسی برای سهام عدالت از سال 1385 آغاز و تا سال 94 ادامه داشت و شامل 6 دهک جامعه می‌شود.

امکان ثبت‌نام جدید وجود ندارد

مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری سهام عدالت چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه جاماندگان و یا کسانی که بعدا به جمعیت خانواده اضافه شده است تاکنون هیچ مجوز ثبت‌نام صادر نشده است، ادامه داد: تاکنون در 5 نوبت سود برای سهام‌داران عدالت که شما شبای خود را به درستی در سامانه ثبت کرده‌اند واریز شده است.

وی با بیان اینکه سهام عدالت به 49 شرکت واگذار شده است که از این تعداد 36 شرکت بورسی و 13 شرکت غیربورسی است که باید ارزش‌گذاری شود، افزود: در حال حاضر ارزش فعلی سهام عدالت هر فرد از 10 برابر تا 16 برابر که زمان ارزش‌گذاری است افزایش پیدا می‌کند.

ارزش واقعی سهام 10 برابر می‌شود

سلحشوری اضافه کرد: به طور مثال هر فردی ارزش سهام عدالت فعلی خود را در کمترین حالت ضربدر 10 و بعد از ارزش‌گذاری شرکت‌های غیربورسی ضربدر 16 بکنند تا ارزش واقعی سهام به‌ دست می‌آید.

وی با بیان اینکه 9 اردیبهشت‌ماه جاری با موافقت رهبر معظم انقلاب آزادسازی سهام عدالت انجام شد و 2 روش مستقیم و غیرمستقیم برای مدیریت آن در نظر گرفته شد، گفت: مسؤولیت سهام عدالت طی چند سال گذشته به عهده سازمان خصوصی‌سازی بوده و سود را به حساب سهام‌داران واریز می‌کرد اما سهام‌داران از این پس می‌توانند خودشان مدیریت سهام خود را به عهده بگیرند که از دو طریق انجام می‌شود.

مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری سهام عدالت چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه در روش مستقیم فرد اختیار سهام خود را به دست می‌گیرد و اختیار خرید و فروش و پیگیری دریافت سود به عهده خود سهام‌دار است، توضیح داد: در این روش سود سهام عدالت مستقیما به حساب سهام‌دار واریز نمی‌شود بلکه فرد باید با مراجعه به سامانه بورس سود سهام خود را حساب کند و با توجه به زمان‌بندی شرکت‌های سودده برای دریافت سود به بانک‌های تعیین شده مراجعه کند.

روش غیر مستقیم ساده‌ترین راه برای دریافت سود سهام است

وی با بیان اینکه در روش مستقیم به دلیل پخش بودن سهام در 36 شرکت بورسی و 13 شرکت غیربورسی روند دریافت سود پیچیده است و برای افراد غیرمتخصص صرفه اقتصادی ندارد، افزود: حتی کسانی که در بورس سررشته دارند ترجیح می‌دهند روش غیرمستقیم را انتخاب کنند و مدیریت سهام خود را به شرکت‌های سرمایه‌گذاری محول کنند.

سلحشوری با بیان اینکه در روش غیرمستقیم، مالکیت و مدیریت سهام‌عدالت فرد از طریق شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی ساماندهی خواهد شد و فرد حق انتقال به غیر و دخل و تصرف در آن را نخواهد داشت و سود سهام عدالت سالانه به حساب سهام‌دار واریز می‌شود، ادامه داد: در این روش صندوق‌های پروژه‌محور طراحی شده است که به پشتوانه این سهام وارد طرح‌ها و پروژه‌های سوداور شده و سرمایه‌گذاری می‌کنند.

عدم مراجعه مردم به سامانه به معنای انتخاب روش غیرمستقیم است

وی با اشاره به اینکه در روش غیرمستقیم انتفاع سهام‌دار بیشتر از روش مستقیم است، عنوان کرد:  افرادی که روش غیرمستقیم را انتخاب می‌کنند در واقع به کارشناسان مجموعه اعتماد می‌کنند و معادل ارزش سهم‌شان، سهام‌دار شرکت سرمایه‌گذاری استانی می‌شوند و به جای این سهم‌های پراکنده به فرد یک سهم از سبد متنوع داده می‌شود.

مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری سهام عدالت چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه در هر 2 روش آیین‌نامه و ضوابط در حال تکمیل است، ادامه داد: پیشنهاد ما به سهام‌داران سهام عدالت این است که روش غیرمستقیم را انتخاب کرده و به شرکت‌های سرمایه‌گذاری اعتماد کنند و در حال حاضر عدم مراجعه به سامانه به معنای انتخاب روش غیرمستقیم است.

انتهای پیام/3339

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار