کد خبر: ۱۱۲۸۴۵
تاریخ انتشار: ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۹
رئیس اتحادیه فروشندگان خودرو گفت: محتکران خودرو با تحریک بازار و شایعه سازی برای افزایش ۵۰ تا ۶۰ درصدی قیمت این کالا به دنبال گران شدن قیمت خودرو بودند که تلاش آن‌ها بی نتیجه ماند

رئیس اتحادیه فروشندگان خودرو گفت: محتکران خودرو با تحریک بازار و شایعه سازی برای افزایش ۵۰ تا ۶۰ درصدی قیمت این کالا به دنبال گران شدن قیمت خودرو بودند که تلاش آن‌ها بی نتیجه ماند

کاهش قیمت خودرو در بازار

سعید موتمنی با اشاره به اینکه ورود شورای رقابت به بازار خودرو گامی مثبت در ساماندهی این بازار بوده است، افزود: تلاش انبارکنندگان خودرو با شایعه سازی برای افزایش قیمت این کالا در بازار بی نتیجه ماند.

وی با بیان اینکه قیمت‌های تعیین شده از سوی شورای رقابت واقعی است، گفت: تعیین سود 10 درصدی گام موثری در ساماندهی بازار خودرو است اگر این موضوع در سال‌های گذشته اتفاق می‌افتاد امروز شاهد نابسامانی بازار نبودیم.

رئیس اتحادیه فروشندگان خودرو ادامه داد: از این پس، فروشندگان خودرو این کالا را با قیمت درج شده در فاکتور و 10 درصد سود می‌توانند در بازار عرضه کنند این رویه تقاضای کاذب را در بازار از بین می‌برد، زیرا متقاضیان برای دریافت سود 100 درصدی برای دریافت خودرو ثبت نام می‌کنند.

موتمنی با اشاره به روند کاهشی قیمت خودرو در بازار، گفت: امروز 206 تیپ 2 از 150 میلیون تومان به 114 میلیون تومان، پراید از 85 تا 90 میلیون تومان به 67 میلیون تومان، سمند از 154 میلیون تومان به 114 میلیون تومان و پژو 405 از 145 میلیون تومان به 110 میلیون تومان کاهش قیمت داشته است.

وی با اشاره به اینکه همه قیمت‌های اعلام شده فقط روی کاغذ بوده و مشتری برای آن وجود نداشته است، افزود: با کاهش قیمت خودرو‌های داخلی قیمت خودرو‌های خارجی و مونتاژی نیز کاهش داشته است به نحوی که امروز مزدا با 100 میلیون افت قیمت از 650 میلیون تومان به 530 میلیون تومان , 2008 از 530 میلیون تومان به 480 میلیون تومان و سراتو از 520 میلیون تومان به 470 میلیون تومان کاهش یافته است.

رئیس اتحادیه فروشندگان خودرو با اشاره به تاثیر قیمت خودرو‌های داخلی بر قیمت خودرو‌های خارجی، گفت: اگر قیمت خودرو‌های داخلی ثبات داشته باشد مابقی خودرو‌ها نیز تغییری نخواهند کرد.

گردآوری: گروه خبر سیمرغ
seemorgh.com/news
منبع: bartarinha.ir

برچسب ها: قیمت خودرو
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار