کد خبر: ۱۱۲۸۴۶
تاریخ انتشار: ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۹
نورگل یشیل چای بازیگر 44 ساله سرشناس ترکیه ای است که در بین ایرانیان نیز محبوبیت زیادی پیدا کرده است

نورگل یشیل چای بازیگر 44 ساله سرشناس ترکیه ای است که در بین ایرانیان نیز محبوبیت زیادی پیدا کرده است

همه چیز درباره نورگل یشیلچای؛ بازیگر زیبا و پردرآمد سینما و تلویزیون ترکیه

نورگل یشیلچای بازیگر فیلم جن زیبا تا قبل از اکران این فیلم در ایران که ساخته بایرام فضلی است یک چهره ناشناس برای مخاطبان ایرانی بود؛ البته فارغ از آنهایی که نقش آفرینی های این بازیگر را در شبکه‌های ترک یا فارسی زبان ماهواره ای دنبال می‌کردند.

اما وقتی فیلم سینمایی جن زیبا اکران شد و پخش آن در شبکه نمایش خانگی نیز حدود چند هفته پیش آغاز شد  و مخاطبان ایرانی نقش آفرینی نورگل یشیلچای همراه با هنرپیشه محبوبشان فرهاد اصلانی را تماشا کردند پایگاه هواداران ایرانی این بازیگر ترک روز به روز بیشتر شد و به یک چهره شناخته شده و محبوب ترک در میان مردم ایران مبدل گشت.

تولد

نورگل یشیلچای (Nurgül Yeşilçay) در ۲۶ مارس ۱۹۷۶ در شهر کوچکی به نام افیون قره حصار ترکیه متولد شد. اما در شهر ازمیر بود که دوران کودکی اش را پشت سر گذاشت. نام فامیلی نورگل یعنی یشیلچای به معنای “چای سبز” است و از این رو والدین او نام نورگل را برایش انتخاب کردند که به معنی “خوشبو” و “خوش رایحه ” است.

آغاز ورود به حرفه بازیگری

نورگل تحصیلات حرفه‌ای خود در زمینه بازیگری را در استودیو تئاتر آنتالیا انجام داد و سپس در رشته درام در دانشکده آنادولو در اسکی شهیر تحصیل در رشته بازیگری را آغاز کرد. مسیری که نورگل برای ورود به فعالیت در سینما و تلویزیون انتخاب کرد بر خلاف عده کثیر بازیگران مرد و زن بود که معمولا با مدلینگ کار خود را شروع می‌کنند.


نورگل یشیل چای و همسر سابقش

نورگل یشیل چای و همسر سابقش

همسر و فرزند

نورگل یشیل چای در سال ۲۰۰۴ با جم اوزر یکی از شناخته شده ترین بازیگران ترکیه ازدواج کرد. یشیلچای در مصاحبه ای گفته بود برای او ارتباط با یک مرد متاهل که منجر به تخریب یک خانواده شود قابل قبول نیست ولی با این حال شوهر او، جم اوزر برای ازدواج با نورگل از همسر سابق خود سلین دلمان جدا شد.

اوزر ۱۷ سال از یشیلچای بزرگتر بود و حاصل ازدواج این دو ستاره، فرزند پسری به نام عثمان است که در ۲۲ ماه مه سال ۲۰۰۵ به دنیا آمد ولی ظاهرا حضور یک بچه نیز نتوانست به استحکام  ازدواج آنها بیافزاید. برخی از گفته ها حاکی از حسادت شوهر او به موفقیت های حرفه ای همسرش داشت تا جایی که از او خواست از کارش انصراف دهد.

ازدواج آنها تنها شش سال دوام داشت و در نهایت این زوج در سال ۲۰۱۰ از یکدیگر طلاق گرفتند. پسر این زوج اکنون با مادرش نورگل زندگی می کند.

او اکنون با نجاتی کوجا بی از افراد سرشناس ترکیه رابطه عاشقانه دارد.



گردآوری:گروه سرگرمی سیمرغ
seemorgh.com/entertainment
منبع: rooziato.com


برچسب ها: نورگل یشیل چای
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار