کد خبر: ۱۱۲۸۹۵
تاریخ انتشار: ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۲
با اعلام نرخ جدید بنزین، در استان ایلام برخی از افراد بنزین سهمیه‌ای خود را به جایگاه‌ داران می‌فروشند و این بنزین 1500 تومانی با نرخ 3000 تومان به دست مردم می‌رسد.

به گزارش خبرگزاری فارس از ایلام، پس از گذشت چند ماه از سهمیه بنزین، دلالی در جایگاه‌ها با کارت‌های سوخت به یک معضل جدید در مناطق مختلف استان تبدیل شده است که شهر ایلام نیز از این قاعده مستثنی نبوده و هر ماه شاهد افزایش این معضل در اکثر جایگاه‌های عرضه سوخت شهر ایلام هستیم.

فروش سوخت‌های اضافی با نزدیکی به روزهای پایانی هر ماه توسط خودروداران و به ویژه تاکسی‌داران رخ می‌دهد و این افراد با مراجعه به جایگاه‌های عرضه سوخت، بنزین خود را با نرخی بیش از نرخ سهمیه‌ای و پایین تر از نرخ آزاد به فروش می‌رسانند.

تلاش مالکان وانت بارها و تاکسی‌داران برای فروش سهمیه‌های بنزین خود از آنجا ناشی شده که در جریان اجرای طرح سهمیه‌بندی بنزین، اعلام شد سهمیه واریز شده به کارت‌های سوخت تا ۶‌ ماه منقضی نمی‌شود اما در ادامه مشخص شد این قاعده فقط شامل کارت سوخت خودروهای شخصی و موتورسیکلت می‌شود و سهمیه تاکسی‌ها و وانت‌بارها در آخر هر ماه، صفر خواهد شد و همین امر سبب شده شاهد فروش بنزین اضافی توسط صاحبان خودروهای عمومی از جمله تاکسی داران و... باشیم.

بر اساس گزارش میدانی خبرنگار فارس روزهای پایانی هر ماه، بازار فروش بنزین توسط تاکسی‌داران داغ می‌شود و بنزین ۱۵۰۰ تومانی سهمیه‌ای را با قیمت ۲ هزار تومان به جایگاه داران می‌فروشند که همین سوخت با قیمت ۳ هزار تومان به مردم عرضه می‌شود.

عدم نظارت کافی بر جایگاه‌های عرضه سوخت

یکی از تاکسی‌داران ایلامی در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در ایلام، گفت: برخی از همکاران اقدام به انجام چنین کاری می‌کنند و جایگاه داران نیز تمایل زیادی به خرید این سهمیه‌های اضافی دارند.

وی افزود: متاسفانه هیچ نظارتی در این خصوص انجام نمی‌شود و همین امر سبب شده خرید و فروش این سهمیه‌ها توسط جایگاه داران به راحتی انجام شود و هیچ نهاد ذی‌ربطی به این مساله ورود نکند.

بدون شک فروش سهمیه بنزبن در جایگاه‌های سوخت به مالکان خودرو‌های دیگر مصداق فروش یارانه‌ دولتی و موضوعی غیر اخلاقی است که ضرورت دارد مسوولان مربوطه و دستگاه‌های قضایی به این معضل ورود کنند و با متخلفان برخورد کنند.

برخورد قانونی با جایگاه‌داران متخلف/ راه حلی وجود ندارد...

در این راستا علی اصغر چاغروندی مدیر عامل شرکت‌ پخش فراورده‌های نفت استان ایلام در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در ایلام، گفت: هرگونه خرید و فروش غیر مجاز در جایگاه‌های عرضه سوخت تخلف محسوب می‌شود.

وی با بیان اینکه برخی از دارندگان خودروهای عمومی از قبیل تاکسی‌داران اقدام به چنین تخلفی می‌کنند، اظهار کرد: متاسفانه فعلا راه حلی جهت کنترل این مشکل وجود ندارد، اما بدون شک در صورت مشاهده این گونه تخلفات با جایگاه‌داران برخورد قانونی خواهد شد.

قطعا خرید و فروش بنزین سهمیه‌ای به عنوان یک سرمایه ملی کار ناپسندی است و ضرورت دارد مردم موارد مشاهده شده را به مراجع مربوطه گزارش دهند تا با افراد متخلف برخورد قانونی شود.

همچنین باید گفت فروش سوخت توسط تاکسی‌داران و عدم برخورد با متخلفان سبب تمایل دیگر رانندگان به فروش بنزین سهمیه‌ای می‌شود و می‌توان به آن به عنوان یک شغل نگاه کرد که مسلما ادامه این روند کاهش فعالیت تاکسیداران به منظور فروش بیشتر بنزین سهمیه‌ای را در پی خواهد داشت.

انتهای پیام/۹۷۰۸۲۳

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار