کد خبر: ۱۱۳۰۶۷
تاریخ انتشار: ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۲۳:۲۰
مهلت مجدد ثبت‌نام و امکان ویرایش اطلاعات برای داوطلبان کنکور سراسری سال ۱۳۹۹ از فردا آغاز می‌شود.



سازمان سنجش کشور اعلام کرد؛ با توجه به اعلام تاریخ جدید برگزاری آزمون سراسری سال 1399 (در تاریخ 30 و 31/5/99)، به اطلاع داوطلبان ثبت‌نام‌کننده در آزمون مذکور برای‌ پذیرش در رشته‌های با آزمون در دوره‌های روزانه، نوبت دوم «شبانه»، نیمه‌حضوری، مجازی، پردیس خودگردان دانشگاه‌ها و مؤسسات‌ آموزش‌ عالی، دانشگاه‌ پیام‌ نور (آموزش از راه دور) و مؤسسات‌ آموزش‌ عالی‌ غیرانتفاعی‌ و غیردولتی‌ و همچنین رشته‌های تحصیلی با آزمون دانشگاه آزاد اسلامی می‌رساند، مقرر شد تسهیلاتی برای ویرایش اطلاعات افرادی که قبلاً در این آزمون ثبت‌نام نموده‌اند ایجاد گردد، لذا اطلاعات ثبت‌نامی آنها از روز یک‌شنبه مورخ 28/2/99 لغایت چهارشنبه مورخ 31/2/99 در پایگاه اطلاع‌رسانی این سازمان به نشانی:
www.sanjesh.org قرار می‌گیرد و این داوطلبان، می‌توانند در مهلت تعیین شده نسبت به مشاهده و کنترل مجدد اطلاعات ثبت‌نامی خود اقدام و در صورت تمایل اطلاعات خود را ویرایش نمایند.
ضمناً به منظور مساعدت و همراهی با داوطلبانی که قبلاً در مهلت مقرر موفق به ثبت‌نام در آزمون نشده‌اند، ترتیبی اتخاذ  شده که آنها نیز در بازه زمانی فوق (از تاریخ 28/2/99 لغایت 31/2/99)، پس از مطالعه دقیق دفترچه راهنمای ثبت‌نام، بتوانند نسبت به ثبت‌نام در این آزمون اقدام نمایند.
 سهمیه‌ها در کنکور ۹۹ تغییر نمی‌کند
سخنگوی سازمان سنجش آموزش کشور، از تغییر نکردن سهمیه‌ها در کنکور سراسری سال ۹۹ خبر داد و گفت: سهمیه‌های کنکور امسال مانند کنکور ۹۸ اعمال می‌شود.
فاطمه زرین‌آمیزی در گفت‌و‌گو با ایرنا اظهار داشت: قرار بود کاهش سهمیه‌ها به تصویب شورای عالی انقلاب برسد که هنوز مصوبه‌ای به سازمان سنجش آموزش کشور ارسال نشده است.
وی درباره اختصاص سهمیه برای داوطلبانی که به علت شیوع کرونا دارای شرایطی خاص شده‌اند، تاکید کرد: هر سهمیه‌ای که قرار است در کنکور اعمال شود باید به تصویب شورای عالی انقلاب فرهنگی و مجلس شورای اسلامی برسد و تاکنون در این زمینه هیچ پیشنهادی به سازمان سنجش آموزش کشور نرسیده است.
* تاریخ برگزاری کنکور‌های سراسری تغییر نمی‌کند
سخنگوی سازمان سنجش و آموزش کشور همچنین درباره احتمال تغییر تاریخ برگزاری کنکور‌های سراسری گفت: تاریخ‌های اعلام شده برای برگزاری کنکور‌های سراسری سال ۹۹ قطعی بوده و به هیچ وجه تغییری نمی‌کند.
به گزارش میزان، زرین‌آمیزی افزود: به دلیل درخواست‌های داوطلبان برای تعویق تاریخ‌های برگزاری کنکور‌های سراسری زمان‌های جدیدی برای برگزاری کنکور کارشناسی ارشد، دکتری و سراسری سال ۹۹ به ستاد ملی مبارزه با کرونا ارسال شد و در نهایت ستاد ملی مبارزه با کرونا در جلسه ۱۴ اردیبهشت ماه ۹۹، تاریخ برگزاری آزمون‌های سراسری سال ۱۳۹۹ را تعیین کرد.
وی ادامه داد: کنکور دکتری ناپیوسته سال ۱۳۹۹ در تاریخ ۲۶ تیر، کنکور کارشناسی ارشد ناپیوسته در ۲ و ۳ مرداد و کنکور سراسری در تاریخ ۳۰ و ۳۱ مرداد برگزار خواهد شد، کنکور‌های کارشناسی ناپیوسته و کنکور فنی و حرفه‌ای نیز در تاریخ ۱۴ شهریور برگزار خواهند شد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار