کد خبر: ۱۱۳۰۸۵
تاریخ انتشار: ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۲۳:۲۰
با وجود موفقیت اقتصادی آسیایی‌ها
کسری ماهانه بودجه آمریکا به بالاترین سطح خود رسید که این رقم بیشترین کسری بودجه ثبت شده ماهانه در تاریخ معاصر این کشور محسوب می‌شود.




به گزارش ایسنا به نقل از رویترز تنها در ماه آوریل، آمریکا ۷۳۸ میلیارد دلار کسری بودجه داشته است که این رقم بیشترین کسری بودجه ثبت شده ماهانه در تاریخ معاصر این کشور محسوب می‌شود.
از زمان شیوع کرونا و قرنطینه سراسری در آمریکا، دولت این کشور مخارج خود را به شدت افزایش داده است. تاکنون بیش از ۸۰ هزار آمریکایی جان خود را بر اثر ابتلا به کووید-۱۹ از دست داده اند و وزارت خزانه‌داری در نظر دارد سه تریلیون دلار دیگر تا پایان سال استقراض کند.
 همچنین به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از اسپوتنیک، جرومی پاول؛ رئیس فدرال رزرو آمریکا اعلام کرد: ‌بهبود وضعیت اقتصاد آمریکا چندین ماه بیشتر از آنکه پیشتر اعلام شده بود، طول خواهد کشید.
بر اساس این گزارش کشور آمریکا که اقتصاد آن بیشتر بر پایه مصرف است، در سه ماهه نخست سال 2020 به میزان 4/8 درصد کاهش یافت که بیشترین آسیب را از مشاغلی که غیرضروری خوانده شده بود، دید.
همچنین به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از سی‌ان‌بی‌سی، طبق داده‌های جدید یک شرکت تحقیقات بازار ، خریداران آمریکاییِ کالاهای سوپرمارکتی، به تازگی رفتارهایی را از خود نشان می‌دهند که مربوط به دوره رکود اقتصادی است.
طبق این تحقیقات تعداد مراجعان مغازه‌های اجناس تک دلاری بیشتر شده است؛ فروش کالاهای با برندهای ارزان‌تر ناشناس افزایش یافته و میزان صرف پول برای خرید تنقلات لوکس‌(نظیر شکلات‌های گران قیمت) به شدت کاهش یافته است.
ایسنا هم به نقل از رویترز خبر داد: مرکز آمار انگلیس در گزارشی اعلام کرده که رشد اقتصادی این کشور در ماه مارس برای نخستین بار در تاریخ این کشور به منفی ۵/۸ درصد رسیده است. انگلیس اکنون دومین آمار بالای فوت شدگان ناشی از کووید-۱۹ در جهان پس از آمریکا را دارد و روند بازگشایی بخش‌های مختلف اقتصاد این کشور احتمالا تا نیمه نخست سال طول خواهد کشید به گفته کارشناسان، چشم‌انداز اقتصاد انگلیس در بلندمدت کماکان در سطح ناامید‌کننده‌ای باقی مانده است و انتظار نمی‌رود که رشد این کشور در ماه‌های پیش رو افزایش محسوسی را تجربه کند.
با وجود شرایط بد اقتصادی و اجتماعی کشورهای اروپای غربی و آمریکا در برابر کرونا و ناتوانی دولت‌هایشان، آسیایی‌ها هر روز موفقیت جدیدی کسب می‌کنند. ایسنا به نقل از خبرگزاری فرانسه  خبر داد: نخست‌وزیر هند از تخصیص یک بسته ۲۵۰ میلیارد دلاری برای مقابله با کرونا خبر داده است.
همچنین فروکش کرونا در چین و افزایش بحران در اروپا و آمریکا باعث شده سرمایه‌گذاران، سرمایه‌های خود را به بورس چین، ببرند که به گفته تحلیلگران ادامه‌دار خواهد بود. تشدید بحران در کشورهای اروپایی و آمریکایی هم که باعث افت شدید بورس‌ این کشورها شده نیز به این مسئله کمک کرده است.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار