کد خبر: ۱۱۳۰۹۹
تاریخ انتشار: ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۲۳:۲۱
ایگور استیماچ گفت: حضورم در تهران برای مذاکره و پیوستن به استقلال برایم تبدیل به کابوس شد، کسانی که در باشگاه استقلال بودند شروع کردند به تغییرات در شروطی که درباره آن‌ها به توافق رسیده بودیم.

استیماچ از دلایل رد پیشنهاد استقلال می‌گوید

به گزارش خبرورزشی، ایگور استیماچ مدافع سابق تیم‌های دربی و وستهم و یکی از بازیکنان نسل طلایی تیم ملی کرواسی، در حالی پاسخگوی سوالاتی بود که از دوران حضورش در فوتبال ایران نزدیک به ۴ سال می‌گذرد. استیماچ که در سپاهان دوران چندان موفقی نداشت، درباره این ناکامی توضیح می‌دهد؛ همانطور که صحبت‌های جالبی درباره بسته شدن پروژه حضورش در استقلال به زبان آورده است.

آقای استیماچ شما تجربه زیادی در فوتبال دنیا دارید. در هند چه خبر است و آنجا چه می‌کنید؟
حضور من در هند یک چالش بسیار دشوار است، ولی من به معنای واقعی از کار کردن با بازیکنانم و همینطور کمک به فداسیون فوتبال هند برای توشعه فوتبال در این کشور لذت می‌برم.

در حال حاضر چند بازیکن حرفه‌ای در فوتبال هند حضور دارند و پیش بینی شما از ادامه فوتبال در این کشور چیست؟
ما بازیکنان حرفه‌ای زیادی در اختیار نداریم و با توجه به جمعیتی که هندوستان وجود دارد بازیکنان حرفه‌ای در این کشور بسیار کم است. همچنین مدت زمان برگزاری بازی‌های حرفه‌ای در این کشور تنها ۴ ماه است و به غیر از آن تیم‌ها در استراحت به سر می‌برند. این مدت زمان استراحت می‌تواند بازیکنان را از بین ببرد. در سوپر لیگ هند ما ۱۰ باشگاه داریم و هر باشگاه می‌تواند از ۵ بازیکن خارجی استفاده کند. در لیگ دسته اول این کشور نیز ۱۱ باشگاه داریم که آن‌ها نیز می‌توانند از ۵ بازیکن خارجی در ترکیب اولیه استفاده کنند. یک مشکل بزرگ در فوتبال هند است که اغلب پست‌های مهم در اختیار بازیکنان خارجی است. پست‌هایی مانند دفاع وسط، هافبک طراح و مهاجم توسط بازیکنان خارجی اشغال شده و بازیکنان این کشور نمی‌توانند در پست‌های مهم بازی کنند. همچنین ما هیچ بازیکن هندی لژیونری نداریم. در این شرایط ما در حال گرفتن چند تصمیم مهم و اساسی هستیم و امیدواریم در سال‌های آینده و به سرعت ثمره‌ای تصمیمات را ببینیم.

پیش از حضو شما در سپاهان ایران، صحبت‌هایی مبنی بر حضور شما در استقلال بود. چه اتفاقی بین و شما و استقلال افتاد؟

من از اینکه استقلال به من پیشنهاد داده بود بسیار هیجان زده بودم، اما حضورم در تهران برای مذاکره و پیوستن به استقلال برایم تبدیل به کابوس شد. کسانی که در باشگاه استقلال بودند شروع کردند به تغییرات در شروطی که درباره آن‌ها به توافق رسیده بودیم. هر چند که حتی من با کاهش حقوقم موافقت کردم دوباره در بحث‌های بعدی شرایطی جدیدی درباره بحث‌های مالی آغاز شد، اما این موضوع دیگر باعث شده بود تا من به آن دوستان بگویم ممنونم و خدانگهدار.

پس از آن شما تصمیم گرفتیم به سپاهان بروید و این در حالی اتفاق افتاد که سپاهان در آن دوران در بحران عجیبی غوطه ور بود. اگر باز هم به قبل برگردید این کا ار می‌کنید؟

شاید این یکی از بدترین زمان‌های ممکن در تیم سپاهان بود. من یادم می‌آید در آن دوره یکی از بازیکنان خوبم عنی محمدرضا خلعتبری به من می‌گفت آقای مربی اگر ما ۵ سال پیش این بودید ما همه جام‌های ممکن را می‌بردیم، اما الان زمان خوبی برای آمدن به اینجا نبود. اما من خاطرات بسیار خوبی از مردم شگفت انگیز اصفهان، همکارانم و مدیران باشگاه دارم و همه آن‌ها را به عنوان خاطرات بسیار خوب همراه خودم خواهم داشت. وقتی من به سپاهان آمدم تیم مسن بود و باشگاه با مشکلات مالی دست و پنجه نرم می‌کرد. شما می‌دانید که چقدر سخت است که با بازیکنانی کار می‌کنید که به موقع پول نگفته اند و احساس خوبی از کار کردن ندارند. با این حال من تلاش کردم تا با بازیکنان خوب و جوان فوتبال خوبی را به نمایش بگذارم و ستاره‌های جدیدی را به فوتبال ایران معرفی کنم.

شما هرگز در منطقه ما کار نکردید. اگر بخواهم مقایسه کنید چه تفاوتی در روحیه حرفیه‌ای کسانی هست که چه قبلا با آن‌ها کا کردید چه به عنوان بازیکن و چه به عنوان مربی؟
ایران یک کشور فوتبالی بزرگ است که بازیکنانی قوی و سریع دارد به خصوص بازیکنانی که من از خوزستان با آن‌ها برخورد کردن بسیار فوق العاده بودند، اما سطح حرفه‌ای و کار همیشه به سرمربی و دستیارانش بستگی دارد.

کدام بازیکنان در سپاهان تو را شگفت زده کردند؟
من از کار کردن با جوانانی همچون شریفی، سرلک، بحیرایی، میرزایی و ... واقعا راضی بودم.

از بازیکنان لیگ ایران نیز، از کدام بازیکن خوشتان آمد و از او راضی بودید؟
من شدیدا به بازی وحید امیری علاقه داشتم که او را به اصفهان ببرم.

اصفهان چه جایی برای زندگی کردن بود؟
سپاهان یک شهر شکفت انگیز برای زندگی بود و یکی از حسرت‌های من این است که‌ای کاش مدت زمان بیشتری را در اصفهان می‌ماندم. مردم این شهر فوق العاده بودند و هواداران آن جا بسیار پرهیجان و متعصب به فوتبال نگاه می‌کردند دوست داشتم بیشتر آنجا می‌ماندم و چیز‌های بیشتری از این شهر کشف می‌کردم.

شما در سه کشور آسیایی ایران و قطر و هند کار کردید. چه تفاوت‌هایی بین این کشور‌ها بود؟
هر سه کشور بسیار با یکدیگر متفاوت هستند. قطر به دلیل جام جهانی پیش رو سرمایه گذاری زیادی روی فوتبال کرده است. این تیم از ۱۰ سال پیش کار خود را شروع کرده است و به بازیکنان خارجی باکیفیتی پاسپورت قطری داده است. در ایران هم بازیکنان بسیار باکیفتی حضور دارند. بازیکنانی که پیش از این با برانکو، نیکولیچ، بگوویچ و ... کار کردند ظرفیت زیادی برای موفق شدن دارند. این خیلی مهم است که شما در فوتبال خود کاری ریشه‌ای برای بازیکنان جوان انجام دهید و البته باید در سیاست استفاده از ۳ + ۱ بازیکن خارجی تجدید نظر کنید چرا که می‌توانید کمک زیادی به سرمربی تیم ملی کشورتان کنید.

این حقیقت دارد که شما می‌خواهید یک بازیکن ایرانی الاصل را به تیم ملی هند ببرید؟ و اگر درست است چقدر به بازی‌های او احاطه دارید؟
من بازی‌های امید سینگ را دیدم و از او دعوت کردم تا به کمپ بیاید، اما شرایط پاسپورتی او این اجازه را نمی‌داد تا به تیم ملی هند برسد. او حالا با یک تیم هندی قرار بسته است و فکر می‌کنم حالا خیلی بیشتر از قبل به تیم ملی نزددیک شده است. او یکی از هفت هشت بازیکنی است که اصلیت هندی دارد و خارج از کشور بازی می‌کند، اما هنوز از نظر قانونی نتوانسته آماده حضور نهایی در تیم ملی هند باشد.

شما از دراگان اسکوچیچ سرمربی تیم ملی ایران چه شناختی دارید؟
وقتی دراگان برای تیم ملی ایران انتخاب شد من خیلی تعجب نکردم. او یک مرد فوق العاده است که در یک دوره با هم در ایران کار کردیم. من در تیم سپاهان بودم و او نیز در فولاد خوزستان بود و حالا هم امیدوارم بتواند در تیم ملی ایران نیز موفق شود.

درباره برانکو نیز چه نظری دارید؟
من فکر می‌کنم برانکو یکی از بهترین مربیانی بود که در ایران کار کرد و بسیار برایم عجیب است چطور در تیم ملی ایران به کار خود ادامه نداد، چون فکر می‌کنم عملکرد او در تیم پرسپولیس استثنایی بود و توانست موفقیت‌های بسیار زیادی به دست بیاورد.

شما یکی از بازیکنان نسل طلایی کرواسی بودید. هنوز هم با آن بازیکنان در ارتباط هستید؟
بله من همین دیروز در کنار داور شوکر یکی از بهترین بازیکنان آن دوره و رئیس فدراسیون فوتبال کرواسی بودم و همین دیروز ناهار را در کنار یکدیگر بودیم. من با بسیاری از بازیکنان خوب آن دوره هنوز هم ارتباط دارم.

بهترین بازیکن آن نسل از فوتبال کرواسی چه کسی بود؟
به عقیده من بدون تردید همین داور شوکر بهترین بازیکن نسل طلایی کرواسی بود.

اگر بخواهید بین داور شوکر و مودریچ یک بازیکن را انتخاب کنید به کدام بازیکن رای می‌دهید و بین تیم ۹۸ و تیم ۲۰۱۸ کدام تیم ملی کرواسی را به عنوان تیم طلایی تاریخ این کشور انتخاب می‌گنید؟
خیلی سخت ات که بازیکنان را با یکدیگر مقایسه کنیم به خصوص این که پست دو بازیکن نیز با یکدیگر متفاوت است. درباره تیم‌های ملی که نام بردید هم شاید نشود یک تیم را انتخاب کرد، اما من شرط می‌نبدیم تیم ملی کرواسی ۹۸ تیم ملی کرواسی فعلی را می‌برد.

به عنوان یک مدافع معروف در سطح دنیا کدام مهاجمان بودند که برابر آن‌ها کار بسیار سختی داشتید؟
من مقابل بسیاری از مهاجمان دنیا بازی کردند، اما برابر مایکل اوون، داور شوکر و آلن شیرر بسیار عذاب کشیدم.

چه کسی بهترین است؟ مسی یا رونالدو؟
من به عنوان یکی بیننده فوتبال قطعا مسی را انتخاب می‌کنم، اما به عنوان یک مربی رونالدو را ترجیح می‌دهم به عنوان شوق و انگیزه همیشگی اش برای پیروزی و حرفه‌ای گری بی نهایتش که تا این سن در بالاترین قسمت‌های فوتبال او را نگه داشته‌ها است.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار