کد خبر: ۱۱۳۲۵۲
تاریخ انتشار: ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۳
معاون نخست وزیر ازبکستان و «جین لیچون» رئیس بانک سرمایه گذاری زیرساخت آسیا (AIIB) در نشست ویدیویی چگونگی اجرای طرح‌های مشترک در ازبکستان را بررسی کردند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در تاشکند، «سردار عمرزاق اف» معاون نخست وزیر، وزیر سرمایه‌گذاری و تجارت خارجی ازبکستان و «جین لیچون» رئیس بانک سرمایه‌گذاری زیرساخت آسیا (AIIB) در نشست ویدیویی چگونگی اجرای طرح‌های مشترک در ازبکستان را بررسی کردند.

طرفین همچنین به چشم انداز همکاری‌های متقابل با اهداف کاهش پیامدها و تاثیر منفی پاندمی کروناویروس به اقتصاد ازبکستان پرداختند.  

«جین لیچون» بر عزم قاطع بانک برای تسریع اجرای طرح‌ها مبنی بر حمایت از سیستم بهداشت ازبکستان، افزایش پتانسیل بخش خصوصی و توسعه زیربناها در این جمهوری تاکید کرد.

گفتنی است بانک سرمایه‌گذاری زیرساخت آسیا با همکاری بانک توسعه آسیا طرح حمایت از سیستم بهداشت و سازمان های بهداشتی- اپیدمیولوژی ازبکستان به ارزش 200 میلیون دلار را تنظیم کردند.

در این نشست هم‌چنین اعلام شد که بانک تمهیدات تنظیم و تصویب ارائه وام‌های بلندمدت برای طرح‌های بازسازی جاده‌های زمینی، سیستم آبیاری در جمهوری خودمختار «قره قلپاقستان» و استان «خوارزم» به ارزش 500 میلیون دلار را نیز در مدت‌های کوتاه به اتمام می‌رساند.

طرف ازبکی برای اختصاص معادل 156 میلیون دلار برای اجرای طرح مدرنیزه زیربناهای جاده‌های زمینی استان بخارا از روسای بانک قدردانی کرد.  

در پایان این نشست طرفین در مورد گسترش بیش از پیش همکاری‌های متقابل در ابعاد تعیین شده به توافق رسیدند.

بانک سرمایه گذاری زیرساخت آسیا (AIIB) در سال 2015 میلادی ایجاد شده و شامل 57 کشور شرکت کننده است. سرمایه اولیه این بانک 100 میلیارد دلار است.

هم‌اکنون این بانک در کشورهای مختلف جهان 17 طرح سرمایه‌گذاری را تامین مالی می‌کنند.

در ماه نوامبر سال 2016 میلادی ازبکستان عضو کامل الحقوق این بانک شده است.

انتهای پیام/ح

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار