کد خبر: ۱۱۳۳۱۲
تاریخ انتشار: ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۷:۱۰
نماینده کرمانشاه: ادعای پولپاشی صحت ندارد
چند روزی است که خبر برگزاری جلسه افطاری زاگرس نشینان در هتل اسپینانس، به منظور رایزنی برای تصاحب کرسی های هیات رئیسه مجلس یازدهم و مشخصا نایب رئیسی خبرساز شده است.

واقعیت و شایعه افطار لاکچری آقای نماینده برای تصاحب نایب رئیسی

چند روزی است که خبر برگزاری جلسه افطاری زاگرس نشینان در هتل اسپینانس، به منظور رایزنی برای تصاحب کرسی های هیات رئیسه مجلس یازدهم و مشخصا نایب رئیسی خبرساز شده است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، کلیدواژه «افطار تجملاتی»، «ضیافت لاکچری» و «افطار اشرافی»، چند روزی است که در فضای مجازی و دهان به دهان اصولگرایانی می چرخد که نسبت به برگزاری یک جلسه که برخی آن را جلسه لابی و رایزنی به منظور گرفتن رای موافق منتخبان زاگرس نشین مجلس، برای تصاحب کرسی نایب رئیسی و دیگر کرسی های مهم مجلس یازدهم می دانند، انتقاد دارند.

افشاگری از ضیافت اشرافی!

کلید افشاگری را هم برخی نمایندگان سابق مجلس و فعلی مجلس زدند. اولین بار این نماینده قم بود که خبر از ضیافت لاکچری با هدف کسب رای برای کرسی های مهم مجلس داد.به فاصله ای کوتاه احمد توکلی،رئیس دیده‌بان شفافیت و عدالت که سابقه نمایندگی و ریاست مرکز پژوهش های مجلس را هم در پرونده خود دارد، درنامه‌ای،با زبانی صریح تر از برگزاری چنین جلسه ای انتقاد کرد و حتی با به کار بردن عبارت «ضیافت اشرافی»، تهدید به افشاگری اسامی گردانندگان این ضیافت‌ می کند.

توکلی در این نامه آورده بود: «در ادوار اخیر مجلس برای تصرف مناصب قدرت در مجلس، نمایندگانی به ضیافت‌های اشرافی در مکان‌های گران‌قیمت دعوت می‌شدند که میزبان یا میزبانان از نمایندگان جاه‌طلب گدای رأی بودند که ظاهراً در این دوره نیز تکرار می‌شود. بی‌شک این رفتار اموی در این دوره زشت‌تر و شرم‌آورتر است چون ادعای اصولگرایی هست و ملتی که این خانه را به عاریه به شما سپرده‌اند زندگی مشقت‌بارتری دارند. کارگروه مجلس سازمان دیده‌بان شفافیت و عدالت، با مسئولیت برادر محترم جناب دکتر امیرآبادی نماینده مردم شریف قم، مصمم است نام میزبانان ضیافت اشرافی را اعلام کند.»

 از موکلین خود خجالت بکشید!

الیاس نادران، منتخب اصولگرای مردم تهران در مجلس یازدهم و از نزدیکان به توکلی که این روزها تحرکاتی را برای به کرسی ریاست نشاندن قالیباف انجام می دهد، نیز این افطاری را خجالت آور! توصیف کرد و در صفحه شخصی خود در توییتر نوشت: «در این اوضاع اقتصادی ۱۶ اردیبهشت منتخبین زاگرسی مجلس یازدهم را به هتل اسپیناس دعوت کرده اند! کاری به مخدوش کردن مرزبندی سیاسی ندارم ولی از موکلین خود خجالت نمی کشید؟ جواب مددجویان کمیته امداد و نیازمندان را چه می دهید؟»

 ادامه واکنش ها به یک افطاری جنجالی

این واکنش ها به همینجا ختم نشد و رضا تقوی، منتخب اصولگرای دیگر مردم تهران درمجلس یازدهم هم درنشست خبری که با موضوع اولویت‌های مجلس آینده دردفتر لانه جاسوسی سابق آمریکا و درمحلی که در گذشته دفتر سفیر وقت آمریکا بوده، برگزار شد، دراین باره گفته است:«ما برای دشمنی با دولت و اینکه چوب لای چرخ دولت بگذاریم نیامدیم،ما پشت سر رهبری حرکت می کنیم، جبهه مقاومت را تقویت می کنیم، کسانی که در مقابل جنایتکاران ایستاده اند را حمایت می کنیم، البته ما دنبال جنگ نیستیم ولی زیر بار زور نخواهیم رفت. نباید مجلس را تیکه تیکه کنیم به طور مثال یک عده مثلا آذری زبان‌ها یا زاگرس نشین‌ها، یا مثلا در هتل اسپینانس جلسه بگذاریم‌.»

افطاری مجلل در شرایط کرونایی!

علیرضا سلیمی، نماینده محلات و دلیجان در مجلس دهم نیز در خصوص حضور تعدادی از منتخبان مجلس یازدهم تحت عنوان «نمایندگان زاگرس نشین» جهت افطار در یکی از گرانترین هتلهای تهران(هتل اسپیناس) می گوید: «واقعا شگفت آور است درشرایطی که به دلیل عارضه کرونا مردم ازنظر معیشتی به سختی افتاده اند و در حالی که بسیاری از افراد شغل خود را از دست داده اند و در زمانی که بسیاری اصناف با سیلی صورت خود را سرخ نگاه داشته اند این دعوت چه معنا و مفهومی دارد.»

 افطاری در اتاق بازرگانی بود یا هتل اسپیناس؟

این اظهارات و واکنش ها در حالی بیان می شود که یکی از نمایندگان و اعضای فعلی فراکسیون زاگرس نشینان مجلس دهم و منتخبان مجلس یازدهم در گفت وگو با خبرآنلاین، برگزاری این جلسه و نشست افطاری فراکسیون زاگرس نشینان را در هتل اسپینانس تکذیب کرد و گفت: «این جلسه ۳ ساعته در اتاق بازرگانی برگزار شد و یک افطاری معمولی بود و هیچ ضیافت مجللی در میان نبود. بعید است یک «کباب کوبیده» ضیافت مجلل حساب شود!»

حمیدرضا کاظمی، نماینده مردم پلدختر درمجلس دهم و منتخب مجلس یازدهم دراین باره به خبرآنلاین، گفت: «این جلسه افطاری که در اتاق بازرگانی برگزار شد، به منظور بررسی مشکلات زاگرس نشینان و اینکه چه کنیم که از این ظرفیت موجود برای حل مشکلات زاگرس نشینان و منطقه زاگرس استفاده شود و چگونه از یکدیگر کمک بگیریم، مورد بررسی قرار گرفت.»

کاظمی تاکید کرد:«همه منتخبان زاگرس نشین که حدود۷۰ نفر بودند، در این جلسه حضور داشتند و آنطور که گفته می شود و برخی ادعا می کنند مباحث تقسیم کرسی های مهم مجلس وسط نبوده و اصلا بحث درباره اشخاص نبود. بلکه مشکلات زاگرس و کمک زاگرس نشینان به یکدیگر مورد بررسی قرار گرفت.»

 نه شامی دیدم؛ نه شامی خوردم

محمد رشیدی، منتخب مردم کرمانشاه در مجلس یازدهم هم در این باره به خبرآنلاین گفت: «من در جلسه فراکسیون زاگرس نشینان حضور داشتم، ولی نه شامی دیدم و نه در آن جلسه شامی خورده ام که به ضیافت اشرافی و لاکچری تعبیر می شود.» 

منتخب مجلس یازدهم تاکید کرد: «من قبل از افطار جلسه را ترک کردم و شامی نخوردم، ولی تا زمانی که درآن جلسه حضور داشتم، رایزنی ها درباره حل مشکلات زاگرس نشینان و ارتباط نمایندگان با یکدیگر بود و این جلسه را جلسه خوبی می دانم.»

جلسه ای به منظور رفع مشکلات زاگرس نشینان 

 منتخب مردم کرمانشاه در مجلس یازدهم این جلسه را به منظور آشنایی منتخبان زاگرس نشین مجلس یازدهم با یکدیگر دانست و به خبرآنلاین گفت: «این جلسه برای آشنایی منتخبان دور جدید مجلس بود و تشکیل فراکسیون زاگرس نشینان مربوط به این دوره نیست و از قبل و ادوار گذشته هم این فراکسیون فعال بوده است. منتخبان زاگرس نشین با یکدیگر آشنا شدند و به این نتیجه رسیدند که مشکلات این منطقه که معضلات بیشتری دارند، با همراهی یکدیگر زودتر حل شود.»

 ادعای پولپاشی صحت دارد؟

اما در شرایطی که نام عبدالرضا مصری، از چهره های شاخص این فراکسیون به عنوان بانی این افطاری یاد می شد و گفته می شد وی تلاش های زیادی را برای حفظ کرسی نایب رئیسی دنبال می کند، رشیدی ادعاها در اینباره و حتی اخباری مبنی بر «پولپاشی»وی به منظور کسب رای زاگرس نشینان برای تصاحب کرسی نایب رئیسی مجلس را در جهت تخریب دانست، گفت: «چنین ادعایی صحت ندارد و تنها با هدف تخریب چنین دروغ هایی گفته می شود. تنها مباحثی که در این باره مطرح شد این بود که اگر کسانی بخواهند وارد کمیسیون های مجلس بشوند، توسط نمایندگان قدیمی و با تجربه به آنها راهنمایی داده خواهد شد.» 

 درباره اشخاص صحبت نشد

رشیدی درپاسخ به شایعاتی مبنی بر لابی و رایزنی نایب رئیس فعلی مجلس برای کسب دوباره این جایگاه در مجلس یازدهم، گفت: «چنین ادعایی درست نیست و هیچ صحبتی درباره اشخاص نشد. البته قطعا فراکسیون زاگرس نشینان برای کرسی های هیات رئیسه نامزدهایی خواهد داشت و آقای مصری هم در این جلسه صحبت کرد، ولی صحبت او به هیچ وجه درباره کاندیداتوری اش برای این جایگاه نبود.»

براساس این گزارش، استان های غربی کشور از جمله کهگلویه و بویر احمد، چهارمحال بختیاری، لرستان، خوزستان، کرمانشاه، اصفهان، مرکزی از جمله بخش هایی از استانهای زاگرس نشین هستند که منتخبان آن در این این جلسه و نشست، حضور داشته اند.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار