کد خبر: ۱۱۳۳۷۴
تاریخ انتشار: ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۲
عضو شورای شهرکرد شهرکرد گفت: چند سال است که از پروژه مسکن ‌مهر می‌گذرد اما تاکنون فضای سبز توسط راه و شهرسازی برای مردم شهرک منظریه ایجاد نشده و مشکلاتی را ایجاد کرده است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از شهرکرد، دویست‌ و پنجاه‌ و پنجمین جلسه علنی شورای شهر شهرکرد با حضور اعضا و سرپرست سازمان فضای سبزی و مدیریت و برنامه‌ریزی شهرداری شهرکرد برگزار شد‌.

 برگزاری ویژه برنامه روز شهرکرد یکی از مهم‌ترین مباحث در دستور کار اعضای  شورای شهر بود.

یکی دیگر از مباحثی‌ که در این جلسه مورد بحث و بررسی قرار داده شد ورود مسافران به استان در ایام تعطیلات‌ عید ‌سعید‌فطر بود‌. 

حیدر علیپور رئیس شورای اسلامی شهر شهرکرد در این جلسه اظهار داشت: با توجه به اینکه شهر شهرکرد و استان چهارمحال و بختیاری به عنوان یکی از استان‌ها با وضعیت تقریبا سفید در شرایط ویروس کرونا  است بنابراین باید تدابیری اندیشیده‌ شود که از ورود مسافر‌  استان‌های همجوار به استان جلوگیری شود‌. 

وی افزود: همچنین با توجه به اینکه اجازه برگزاری نماز عیدفطر صادر شده است بنابراین باید تدابیری لازم با همکاری ستاد مبارزه با کرونا در استان اندیشیده شود تا از شیوع بیشتر این ویروس جلوگیری شود‌.

رئیس شورای شهر شهرکرد با اشاره به 31 اردیبهشت‌ماه و روز شهرکرد بیان کرد: تمامی افرادی که در شهر شهرکرد ساکن هستند و به هر نوعی در عرصه‌های مختلف،‌ حقوقاتی‌ به شهرداری پرداخت می‌کنند‌ به عنوان شهروند شهرکردی شناخته می‌شوند و قومیت‌گرایی‌ معنایی ندارد‌ بنابراین در روز شهرکرد به مفاخر و مشاهیر و... از هر شهری توجه و‌ تجلیل می‌شود‌.

علیپور ادامه داد: با توجه به اینکه امسال در شرایط کرونا پرستاران و پزشکان خط مقدم مبارزه با این ویروس بودند بنابراین بنا داریم از نخستین پزشکان ‌ و پرستاران‌ شهرکرد تجلیل شود‌. 

وی با اشاره به بودجه شورای شهر‌ گفت: با توجه به اینکه شورای شهر با کمبود بودجه مواجه است بنابراین در پرداختی‌ها و هزینه‌ها باید برنامه‌ریزی‌های لازم انجام شود‌. 

فرهاد رئیسی عضو شورای شهر شهرکرد نیز در ادامه جلسه با اشاره به برخی از مشکلات شهر خاطرنشان کرد:  پارک ملت به نوعی هویت شهر شهرکرد است اما به دلیل برخی‌ سوء‌ مدیریت‌ها متاسفانه مورد بی‌مهری قرار گرفته  و شاهد تخریب قسمت‌هایی از این پارک‌ هستیم‌.

رئیسی با اشاره به کمپینگ‌های گردشگری  ادامه داد: سال گذشته مصوب شد که در بوستان‌های‌ شهرکرد از نصب‌ چادر در فضای سبز جلوگیری شود اما در حال حاضر شاهد نصب چادر در پارک‌ها هستیم‌. 

عضو شورای شهر شهرکرد بیان کرد:  سال گذشته برای کمپینگ‌ بوستان‌ تهلیجان 800 میلیون‌ تومان‌ برآورد شد که باید این موضوع امسال به نتیجه برسد.

 رئیسی با اشاره به فضای سبز پروژه‌های مسکن‌ مهر گفت: راه و شهرسازی متاسفانه به تعهدات‌ خود در زمینه ایجاد فضای سبز برای ساکنان‌ شهرک منظریه عمل نکرده و مردم از وجود فضای سبز ‌بی‌‌بهره‌ هستند و دچار مشکل شده‌اند‌ بنابراین باید در راستای رفع مشکلات مردم شهرک‌ منظریه شهرکرد، راه و شهرسازی و بنیاد مسکن پاسخگو‌ باشند.

 وی با بیان اینکه عملکرد برخی‌ از سازمان‌های شهرداری شهرکرد مشخص نیست، افزود: برخی‌ سازمان‌ها چندین برابر فعالیت دارند اما عملکرد برخی‌ سازمان‌ها مشخص نیست بنابراین باید عملکرد سازمان‌ها مورد ارزیابی قرار گیرد و تخصیص بودجه براساس عملکرد انجام شود‌. 

رئیسی با اشاره به ایجاد رونق اقتصادی توسط بازار موبایل شهرکرد خاطرنشان کرد: پروژه مهرگان شهرکرد چند سالی است که انجام شده اما به نتیجه مطلوب نرسیده است بنابراین پیگیری‌های لازم باید انجام شود تا مانند بازار موبایل بتواند سبب ایجاد رونق اقتصادی شود‌. 

 مصطفی حیدری عضو شورای شهر شهرکرد‌ در ادامه جلسه بیان کرد: بسیاری از مشکلات امروز شهر شهرکرد به دلیل سوء‌ مدیریت‌هایی است که وجود داشته و امروز برای مردم به یک معضل تبدیل شده است‌. 

وی گفت: ما به عنوان نماینده مردم نباید اجازه دهیم ورود مسافران به شهر شهرکرد سبب شیوع‌ ویروس کرونا شود بنابراین باید هماهنگی‌های لازم با ستاد ملی مبارزه با کرونا برای مقابله با این وضعیت انجام شود‌. 

علیرضا توکلی عضو شورای شهر شهرکرد در ادامه جلسه گفت: واحد برنامه و بودجه شهرداری شهرکرد باید دلسوز بیت‌ المال باشد و‌ با افرادی‌ که تخطی می‌کنند برخورد کند‌ چرا که درآمد شهرداری را به صورت روزانه مردم تامین می‌کنند‌ تا شهرداری توانسته سر پا بایستد‌. 

طیبه شریفی نایب رئیس شورای شهر شهرکرد نیز در این جلسه گفت: با توجه به اینکه پروژه برج‌های دوقلو باید سریعا‌ تعیین‌ تکلیف شود  بنابراین نیاز‌ است که فراخوان جذب سرمایه‌گذار انجام شود‌.

انتهای پیام/7540/ ع

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار