کد خبر: ۱۱۳۵۵۲
تاریخ انتشار: ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۷:۱۱
مشاور عالی معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران جزئیات طرح پیشنهادی شورا، شهرداری و راهور برای طرح ترافیک تهران را تشریح کرد.

جزئیات طرح ترافیکی پیشنهادی پایتخت

مشاور عالی معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران جزئیات طرح پیشنهادی شورا، شهرداری و راهور برای طرح ترافیک تهران را تشریح کرد.

در جلسه شورای ترافیک استان تهران انوشیروان محسنی بند پی در طرح سوالی از افندی زاده مشاور عالی معاونت حمل و نقل ترافیک شهرداری تهران که به صورت ویدئو کنفرانس در جلسه حاضر بود در خصوص زمان اجرای طرح ترافیک در شهر تهران پرسید که مشاور عالی معاونت حمل و نقل شهرداری تهران در پاسخ گفت: جلسه‌ای در شورای ترافیک برگزار و اطلاعات وسیع در خصوص شهر تهران تشریح شد. نابسامانی‌هایی در محدوده مرکزی شهر به دلیل عدم اجرای طرح ترافیک ایجاد شده که این نابسامانی‌ها را می‌توان در موضوع اشباع پارک حاشیه‌ای و افزایش تخلفاتی همچون پارک دوبل مشاهده کرد.

وی ادامه داد: ما هفته سوم و چهارم فروردین که کارمندان یک سوم در محل کار حضور داشتند و سایر فعالیت‌ها نیز تعطیل بود را مبنا قرار دادیم و با ۱۷ اردیبهشت ماه مقایسه کردیم که حدود ۱۷۰ درصد افزایش سفر به محدوده مرکزی شهر را شاهد بودیم موضوعی که فاصله اجتماعی را نیز در پیاده روها کاهش می‌دهد؛ لذا پیشنهاد دادیم به صورت پلکانی این کار انجام شود.

افندی زاده ادامه داد: سفرهای آموزشی و اداری به محدوده مرکزی شهر مجموعا ۴۰ درصد را تشکیل می‌دهند که سفرهای اداری ۲۵ درصد است. به این ترتیب پیشنهاد دادیم این دسته از پرداخت عوارض معاف شوند و ساعت طرح ترافیک را نیز از ۸ صبح تا ساعت ۱۶ قرار دادیم. در ستاد مبارزه با کرونا هم این موضوع مطرح شده است. به این ترتیب کارمندان ادارات می‌توانند با توجه به این که ساعات آغاز کارشان ۷ صبح است وارد محدوده شوند و برای خروج نیز از ساعت دو تا چهار آنها می‌توانند یک بار از این محدوده خارج شوند.

مشاور عالی معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران تاکید کرد: تخفیفاتی نیز تا حدود ۵۰ درصد در مرحله اول به افراد داده می‌شود تا به این ترتیب بار ترافیکی کم شود به نوعی با این تدابیر سفرهای غیر ضروری کاهش داده می‌شود. البته لایحه پیشنهادی در این خصوص به شورای شهر داده شده اما هنوز خبری در خصوص تصویب نهایی آن نداریم.

افندی زاده تاکید کرد: در محدوده مرکزی تهران سفرهای غیر ضروری بسیار زیاد شده و در حال حاضر تردد در این محدوده به سختی انجام می‌شود لذا باید برای این امر تدبیری اندیشیده شود تا زمینه تحقق فاصله اجتماعی نیز فراهم شود.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار