کد خبر: ۱۱۳۶۳۴
تاریخ انتشار: ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۲۳:۰۹
استاندار مرکزی گفت: در سال جاری منطقه نمونه گردشگری گردو دارای شناسنامه و نقشه می‌شود و در این خصوص نیز ۲۰۰میلیارد ریال اعتبار اختصاص یافته است چرا که بنا داریم طی یک سال آتی در حوزه محیط زیست و منابع طبیعی اقدامات موثری انجام دهیم.

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک، سید علی آقازاده عصر امروز در آیین بهره‌برداری از طرح ۴۰۰هکتاری جنگلکاری روستای سرسختی شهرستان شازند اظهار داشت: در شهرستان اراک 2 هزار هکتار جنگلکاری آغاز شده و امید است در فاز نخست طرح جنگلکاری شهرستان شازند  ۴۰۰هکتاری به یک هزار هکتار توسعه یابد و باید گفت که در شهرستان شازند نیز  دو واحد تولیدی پالایشگاه و پتروشیمی نیز در راستای مسئولیت اجتماعی خود اقدامات موثری را در این راستا انجام می‌دهند. 

وی افزود: ذخیره‌گاه جنگلی بلوط منطقه سرسختی علیا قطعه جامانده از زاگرس است که تاکنون در این منطقه بیش از هزار هکتار نهال و بادامچه کشت شده است و چنانچه بارندگی‌ها ادامه‌دار باشد در این منطقه جنگل زاگرس ایجاد می‌شود و گونه‌های متفاوت زاگرس کشت کنیم و شاهد احیای جنگل های فرسوده و تاریخی باشیم.
نماینده عالی دولت در استان تاکید کرد: منطقه ذخیره گاه جنگلی بلوط پهنه وسیعی از استان است که مستعد احیای دوباره دارد و این مهم به واسطه حمایت و تعامل مردم و سازمان‌های مردم نهاد و دوستداران محیط زیست امکان پذیر است و دستگاه‌های اجرایی استان هم قول مساعد می‌دهند که در این راستا از هیچ کوششی دریغ نکنند.
 استاندار مرکزی بیان داشت: در شهرستان اراک و شازند طی امسال و سال گذشته با تعامل و همکاری NGO‌‌ها در راستای ایجاد و احیای کمربند سبز یک هزار و ۵۰۰ هکتار جنگلکاری صورت گرفته است و امید است طی یک سال آتی نیز اجرای طرح های جنگلکاری را با مساعدت مردم و دوستداران محیط زیست با سرعت بیشتری پیش ببریم.

2 هزار و ۶۹۶ هکتار پارک جنگلی در استان ایجاد شده است
 مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مرکزی نیز بیان داشت: طی سه دهه اخیر 2 هزار و ۶۹۶ هکتار پارک جنگلی در استان ایجاد شده و این در حالی است که طی دو سال اخیر یک هزار و ۸۰۰ هکتار جنگلکاری صورت گرفته است.

 

غلامحسین محمدی افزود: در سال ۹۷ از صندوق توسعه ملی در راستای اجرای طرح جنگلکاری ۲۴۰ میلیارد ریال اعتبار برای استان در نظر گرفته شد  که ۳۲ میلیارد ریال آن به شهرستان شازند اختصاص یافت. 
وی تصریح کرد: سال گذشته ۳۳۰میلیارد ریال اعتبار به منظور اجرای طرح جنگلکاری به استان تزریق شد که  با مساعدت و تعامل توانستیم این میزان اعتبار را به ۵۰۰ میلیارد ریال افزایش دهیم که ۸۰ میلیارد ریال آن سهم شهرستان شازند شد.
محمدی با اشاره به اجرای طرح جنگلکاری در شهرستان شازند اظهار داشت: پیش بینی کردیم در سال جاری اجرای طرح جنگلکاری را توسعه بیشتری دهیم و همانند دره گردو در اراک دره بزرگ شازند که به لحاظ روان آب و سیل خیزی، دبی بالایی دارد را توسعه دهیم.

انتهای پیام/

نام:
ایمیل:
* نظر: