کد خبر: ۱۱۳۶۵۱
تاریخ انتشار: ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۲۳:۰۹
اظهارات ضد و نقیض درباره زمان اجرای طرح‌ ترافیک
رئیس شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه ستاد کرونا باید برای بازگشت طرح ‌ترافیک تصمیم بگیرد، گفت: عدم کسب درآمد از طرح ‌ترافیک ضرر محسوب نمی‌شود.


به گزارش فارس، محسن‌ هاشمی‌ روز گذشته در حاشیه جلسه شورای شهر تهران درجمع خبرنگاران درباره اجرای مجدد طرح ‌ترافیک اظهار داشت: شورای عالی ‌ترافیک شهر تهران جلسه‌ای تشکیل داد اما قرار شد مصوباتش به ستاد ملی کرونا برود.
هاشمی‌ ادامه داد: در آنجا گفته شد که ما هیچ وقت تصمیم به ملغی کردن طرح ‌ترافیک نگرفتیم و این تصمیم آقای وزیر بهداشت بود و در حال حاضر هم مصوبه اجرای مجدد طرح‌ ترافیک باید برود به ستاد ملی کرونا تا در آنجا درباره آن تصمیم‌گیری شود.
وی در پاسخ به اینکه این درست است که گفته می‌شود به‌خاطر عدم اجرای طرح ‌ترافیک شهرداری تهران ضرر میلیاردی کرده است گفت: طرح ‌ترافیک که برای پول درآوردن نیست بلکه برای کاهش آلودگی هواست و عدم کسب درآمد از آن را ضرر متصور نمی‌شویم.
اظهارات ضد و نقیض درباره طرح‌ ترافیک
در حالی که رئیس شورا تصمیم‌گیری درباره اجرای طرح ‌ترافیک را مربوط به ستاد کرونا می‌داند که دیروز اظهارات مختلفی در این زمینه مطرح شد.
پیش از این در هفته گذشته از احتمال اجرای طرح‌ ترافیک در تهران  پس از شب‌های قدر و از 29 اردیبهشت صحبت شده بود. دیروز اما در حالی که این موضوع رنگ و بوی جدی‌تری پیدا کرده بود استاندار تهران اعلام کرد: تا اطلاع ثانوی طرح ‌ترافیک در تهران اجرا نمی‌شود.
 محسنی بندپی افزود: بسته‌ ترافیکی مصوب شورای عالی‌ ترافیک نیاز به کارشناسی بیشتری دارد.
 شهرداری: طرح ‌ترافیک اجرا می‌شود
پس از آن شهریار افندی‌زاده مشاور معاون شهردار تهران گفت: بر اساس تصویب شورای حمل و نقل و‌ ترافیک شهر تهران اجرای مجدد محدوده‌هاى طرح ‌ترافیک و کنترل آلودگی هوا، از فردا یعنی امروز دوشنبه آغاز می‌شود.
 مخالفت وزارت بهداشت با اجرای طرح ‌ترافیک
ساعتی بعد رئیس مرکز سلامت محیط کار وزارت بهداشت به فارس گفت: وزارت بهداشت با اجرای طرح ‌ترافیک در شرایط کنونی مخالف است.
احمد جنیدی اظهار داشت: در کمیته مقرر شد که شهرداری مجوز اجرایی شدن را به شرط پاسخگو بودن سیستم حمل و نقل عمومی اجرایی کند، و اگر شرایط مهیا نبود با اعلام وزارت بهداشت طرح ‌ترافیک لغو شود؛ قرار بود این تصمیم در ستاد ملی کرونا نیز مطرح و نتایج آن اعلام شود.
به گفته وی، شهرداری موافق اجرایی شدن طرح ‌ترافیک است به‌دلیل اینکه معتقدند ‌ترافیک شهر باعث اختلال شده است اما ما معتقدیم در شرایط کنونی آلودگی هوا وجود ندارد و شرایط وسایل نقلیه و اتوبوس و مترو مهیا نیست و وسایل حمل و نقل عمومی به اندازه کافی وجود ندارد لذا با اجرایی شدن طرح ‌ترافیک در شرایط کنونی مخالفیم. در این شرایط بلاتکلیفی مردم و ضعف در اتخاذ یک تصمیم مشترک و مناسب بیش از هرچیز خودنمایی می‌کند.
لغو طرح ‌ترافیک با این منطق انجام شد که از ازدحام و شیوع ویروس کرونا در حمل و نقل عمومی جلوگیری کند، هر چند اجرا نشدن طرح منجر به افزایش چشمگیر ‌ترافیک در خیابان‌های مرکزی پایتخت شده است با این حال انتظار می‌رود مسئولان مربوطه در موضوعاتی این چنینی هماهنگی بیشتری داشته باشند.
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار