کد خبر: ۱۱۳۷۰۹
تاریخ انتشار: ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۴
معاون توسعه ورزش حرفه‌ای و قهرمانی وزارت ورزش و جوانان تأکید کرد محدودیت دو باشگاه استقلال و پرسپولیس برای جذب بازیکن خارجی موقتی است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، دکتر مهدی علی‌نژاد در مراسم سالگرد افتتاح موزه ملی ورزش اظهار داشت: امروز فدراسیون‌های ورزشی اموالی را به موزه کمیته المپیک اهدا می‌کردند که من نیز حضور داشتم.

وی درباره اینکه دو باشگاه استقلال و پرسپولیس حق جذب بازیکن خارجی ندارند، گفت: به واسطه ساماندهی بحث مالی این دو باشگاه و جلوگیری از حواشی باشگاه‌هایی که مالکیت آنها با وزارت ورزش است، این تصمیم گرفته شده. البته این تصمیم موقت است و اگر اجازه داده شود، با نظارت کامل وزارت ورزش به‌عنوان مالک این دو باشگاه این کار انجام خواهد شد تا تبعاتی نیز نداشته باشد. این موضوع فرصت خوبی برای استفاده از بازیکنان خوب داخلی توسط باشگاه‌های استقلال و پرسولیس است. البته درباره مربیان خارجی این ممنوعیت وجود ندارد.

معاون توسعه ورزش حرفه‌ای و قهرمانی وزارت ورزش و جوانان درباره خصوصی‌سازی این دو باشگاه هم تصریح کرد: سه‌شنبه جلسه‌ای در این خصوص خواهیم شد، اما برخی از واگذاری در شهریور صحبت کردند. باید بگویم ابتدا باید پنج درصد از سهام این باشگاه‌ها در بورس ارائه شود. از طرفی نقل‌وانتقالات در شهریور ماه است. در تلاشیم تا زیرساخت‌ها برای خصوصی‌سازی فراهم کنیم و امیدواریم تا در زمان گفته شده، انجام شود. بحث شفاف کردن بدهی‌ها، مطالبات و فرآیندهای تخصصی برای ورود به بورس است که با کارشناسان و مشاوران کار انجام می‌شود.

علی‌نژاد در بحث دلالی و احتمال نقش مدیران در پرونده جذب بازیکنان خارجی اظهار کرد: حق انتخاب معمولاً با افرادی دیگر است و مربیان و کمیته فنی در این مورد تصمیم می‌گیرند و مدیرعامل قرارداد را امضا می‌کند. تأکید ما بر عدم جذب بازیکنان خارجی موقت است و اگر فضا باز شود، حتماً نظارت بیشتری خواهیم داشت. هدف ما این است که حداقل به حواشی فوتبال دامن نزنیم. دنبال پاک کردن صورت مسئله نیستیم، ولی برای ساماندهی گاهی لازم است تصمیم موقت گرفته شود.

وی درباره غرامت 130 میلیارد تومانی قرارداد ویلموتس گفت: فدراسیون فوتبال وقتی قرارداد بسته باید موضوعات را پیگیری کند. همکاران در فدراسیون وکلایی گرفتند و باید در این خصوص از فدراسیون فوتبال بپرسید. وزارت ورزش در جزئیات قرارداد ویلتموس، اشخاص و فدراسیون‌های دیگر ورود نمی‌کند. خود فدراسیون فوتبال باید پاسخگو باشد. ادعای ویلتموس تا به نتیجه نرسد نمی‌تواند مورد قضاوت قرار گیرد. چرا در این خصوص هول هستید؟ یک مربی ادعایی کرده است و باید منتظر بررسی ادعای او شد. شفر یک میلیون و 700 هزار یورو ادعا کرد، ولی 500 هزار یورو گرفت. فدراسیون فوتبال و هر فدراسیونی بازنده شود باید خودش پرداخت کند.

معاون ورزش قهرمانی وزارت ورزش در واکنش استعفای کامران منزوی از عضویت در هیئت مدیره باشگاه استقلال و انتخاب اعضای هیئت مدیره سرخابی‌ها گفت: تکلیف استعفای منزوی و دو عضو پرسپولیس تا چند روز دیگر مشخص می‌شود. در روزهای آینده خبرهای خوبی می‌شنوید. 

علی‌نژاد در پاسخ به این سوال که در اساسنامه جدید فدراسیون فوتبال این فدراسیون نهاد عمومی غیر دولتی است و باید از بودجه کمکی دولت بهره مند شود، اظهار داشت: به فدراسیون فوتبال کمک شده و در سال 99 هم کمک می‌شود. فدراسیون فوتبال نهاد عمومی غیردولتی است، ولی ما کمک کردیم. فیفا اگر قبول نکرد که این فدراسیون نهاد عمومی غیردولتی است، باید مذاکره کنیم. باید اواسط مهر ماه انتخابات برگزار شود.


انتهای پیام/ 

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار