کد خبر: ۱۱۳۷۲۷
تاریخ انتشار: ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۷
رییس پلیس امنیت اقتصادی ناجا از برخورد با عوامل ایجاد اخلال در بازار خودرو خبر داد.

پای پلیس هم به گرانی در بازار خودرو باز شد

رییس پلیس امنیت اقتصادی ناجا از برخورد با عوامل ایجاد اخلال در بازار خودرو خبر داد.

سردار محمدرضا مقیمی در گفت‌وگو با ایسنا درباره اقدامات پلیس برای برخورد با اقدامات سودجویان در بازار خودرو، گفت: ما سعی کردیم که از هفته‌های گذشته در بحث احتکار خودرو و اقدامات برخی افراد سودجو که ممکن است با بالا بردن قیمت یا احتکار، بازار را دچار چالش کنند وارد شویم، البته باید توجه داشته باشیم که ما به عنوان پلیس امنیت اقتصادی یکی از اصلی‌ترین اولویت‌هایمان پیش‌بینی و پیشگیری از اقدامات غیرقانونی است و ترجیح ما بر این است که کمتر به اقدامات مقابله‌ای بپردازیم و سعی ما بر این است که از ابتدا جرمی رخ ندهد و شرایط برای فعالیت اقتصادی تسهیل شود.

وی با بیان اینکه در جلسات جهش تولید در وزارت صمت مستمرا حضور داشتیم، گفت:‌طبق همین جلسات هم قرار شد بیایم و کمک کنیم. ما با خودرو سازان هم جلسات زیادی داشتیم تا بتوانیم با اتخاذ یکسری تمهیدات این ایام را پشت سربگذاریم. در این جلسات نیز در مورد نحوه تولید، عرضه، شرایط و نحوه ثبت نام و پیش‌فروش ... تصمیمات خوبی اتخاذ و این موارد مشخص شد.

رییس پلیس امنیت اقتصادی ناجا با بیان اینکه پلیس نیز پیشنهادات خود را در این جلسه ارائه کرده است، گفت: ما امیدواریم که با اقدامات انجام شده شاهد احتکار و سودجویی در بازار خودرو نباشیم اما طبیعتا با موارد تخلف و اخلال در بازار برخورد خواهیم کرد.

سردار مقیمی همچنین در یک برنامه رادیویی نیز به قیمت‌گذاری کاذب خودروها در فضای مجازی نیز اشاره کرد و گفت:‌ مواردی هم بوده که افراد سودجو با درج آگهی کذب و اعلام قیمت نادرست و غیرمتعارف در برخی سایت‌ها و کانال‌ها تلگرامی باعث آشفتگی بازار می‌شوند که ما سعی کردیم که در این حوزه هم ورود کنیم و با هماهنگی مقام قضایی فضاهایی را که بخواهند خودرو را  با قیمت غیر واقعی آگهی می‌کنند مسدود کرده و با آن برخورد کنیم.

وی با بیان اینکه به نظر می‌رسد در حال حاضر با مجموع اقدامات انجام شده، بازار آرام آرام به سمت شرایط عادی باز می‌گردد، گفت:  باید از تمام توان شرکت‌های خودروساز استفاده کرد، قیمت‌گذاری سریع با درنظر گرفتن انصاف برای تولیدکننده و مشتری و افزایش نظارت نهادهای نظارتی از جمله اقداماتی است که می‌تواند در بازار خودرو موثر باشد. همچنین جلوگیری از قیمت‌گذاری در کانال‌ها و شبکه‌های مجازی هم جزو مواردی است که باید مورد توجه قرار بگیرد.

رییس پلیس امنیت اقتصادی ناجا با بیان اینکه به جز سایت‌های اعلام قیمت خودرو، موضوعات دیگری هم وجود دارد، گفت: احتکار خانگی، شبکه‌های مجازی، تبدیل خودرو به کالای سرمایه‌ای و تقاضای کاذب، شرایط تحریمی و خروج خودروسازان و کاهش تنوع در بازار خودرو از جمله دلایل افزایش قیمت است.

مقیمی با بیان اینکه وظیفه ما به عنوان پلیس امنیت اقتصادی این است که بتوانیم جلوی محتکران را بگیریم، گفت: در جلساتی که در وزارت صمت داشتیم بر این موضوع تاکید شد و از مردم می‌خواهیم که اگر  با موارد احتکار خودرو مواجه شدند حتما موضوع را از طریق سامانه 110 گزارش کنند.

وی در مورد چرایی انبار شدن یکسری خودروها در انبار شرکت‌های خودروسازی گفت:‌ برخی از خودروسازان معتقدند که یکسری از خودروهایشان به دلیل نداشتن یورو5 یا عدم تایید از سوی محیط زیست در انبار مانده است. ما هم در جلساتی که با مسئولان داریم کمک می‌کنیم تا این موارد رفع شود و خودرویی بی‌دلیل در پارکینگ نماند. اما باید توجه داشته باشیم که صرف اقدامات پلیسی نمی‌توان در این حوزه ورود کرد. 

 

برچسب ها: پلیس ، گرانی ، خودرو
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار