کد خبر: ۱۱۴۱۴۵
تاریخ انتشار: ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۷:۰۴
قیمت طلا در بازارهای جهانی 3.37 دلار افزایش یافت و به 1735.92 دلار رسید.

به گزارش گروه اقتصاد بین الملل فارس به نقل از رویترز، قیمت طلا در معاملات امروز به علت ادامه نگرانی ها در مورد رکود جهانی افزایش یافت اما تقویت تمایل به ریسک کردن در بازار به علت نتایج اولیه مثبت یک واکسن برای ویروس کرونا، رشد قیمتی این فلز گران بها را محدود کرد.

هر اونس طلا در بازارهای جهانی با 3.37 دلار افزایش 1735.92 دلار فروخته شد.

روز گذشته پس از اینکه شرکت داروسازی مدرنا اعلام کرد واکسن آزمایشی کووید 19، نتایج مثبتی در مراحل اولیه از خود نشان داده است، ارزش بازارهای بورس آمریکا و قیمت نفت افزایش یافت و قیمت طلا از بالاترین رقم 7 و نیم سال گذشته پایین آمد.

شیوع این ویروس، رشد اقتصادی جهانی را کاهش داده، کشورها را بر آن داشته تا محرک های زیادی برای محدود کردن خسارات اقتصادی ایجاد شده با ویروس کرونا ارائه دهند.

طلا معمولا از ارائه گسترده محرک های اقتصادی از سوی بانک های مرکزی سود می برد زیرا این فلز گران بها تا حد زیادی به عنوان پشتوانه ای در برابر تورم و بازپرداخت ارز دیده می شود.

اوله هانسن، تحلیلگر ساکسو بانک گفت: «در حال حاضر، بازار بر عواقب بعدی رشد بزرگ دیروز بازار بورس در روز گذشته متمرکز شده است که اندکی مانع از افزایش قیمت طلا شد اما تقاضای تقویت کننده قیمت هنوز از بین نرفته است.»

«ما چشم انداز اقتصادی ضعیف تر، مقادیر عظیم اقدامات بانک های مرکزی در بازار را دنبال می کنیم و همچنین تنش های ژئوپلتیکی را داریم که قیمت طلا را بالا نگه می دارد.»

در آخرین مورد کنترل خسارات، آلمان و فرانسه پیشنهاد ایجاد یک صندوق بازیابی 500 میلیارد یورویی (543 میلیارد دلاری) برای حمایت از مناطق اتحادیه اروپا و بخش هایی که به شدت از این ویروس خسارت دیده اند، دادند.

جرم پاول، رئیس فدرال رزرو  نیز گفت بهبود اقتصادی آمریکا تا سال آینده طول می کشد.

انتهای پیام/

 

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار