کد خبر: ۱۱۴۲۵۵
تاریخ انتشار: ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۴
فصل بعد همه لژیونریم!
بازیکنان ایرانی درجه دو و سه هم می‌توانند با ترفند «پیشنهاد خارجی داریم» رقم قراردادشان را چندبرابر کنند، ولی در اروپا اگر بازیکنی با این کیفیت چنین حرفی بزند، در خروجی باشگاه را نشانش می‌دهند.

به گزارش خبرورزشی، این یک ترفند برای فوتبالیست‌ها نه‌تن‌ها در ایران که در همه جای دنیاست ولی یک فرق مهم بین‌شان هست؛ اینکه بازیکنان ایرانی درجه دو و سه هم می‌توانند با ترفند «پیشنهاد خارجی داریم» رقم قراردادشان را چندبرابر کنند ولی در اروپا اگر بازیکنی با این کیفیت چنین حرفی بزند، در خروجی باشگاه را نشانش می‌دهند. در ایران معمولاً این ترفند به افزایش دستمزد بازیکنان کمک زیادی می‌کند. بار‌ها و بار‌ها شده بازیکنان نه‌چندان نامی هم با نشان دادن دعوتنامه یک باشگاه خارجی که شاید آن را دوستانه گرفته باشند (!) رقم خود را افزایش داده‌اند. این اتفاق به‌ویژه در سال‌های گذشته در استقلال و پرسپولیس بسیار پررنگ بوده است. در تابستان گذشته هم چند بازیکن با ادعای اینکه از خارج پیشنهاد دارند، رقم قرارداد خود را به شکل چشمگیری افزایش دادند. مثلاً یکی از بازیکنان پرسپولیس با تأکید روی این موضوع که پیشنهاد دارد و می‌رود، رقم قراردادش را با آپشن‌ها تا نزدیک ۳ میلیارد تومان رساند! دو بازیکن نامی استقلال هم در گذشته با در دست داشتن پیشنهاد دو باشگاه عربی به دیدار مدیرعامل آبی‌ها رفتند و با همان پیشنهادات ۳۰۰، ۴۰۰ میلیون روی رقم قراردادشان گذاشتند.

در تابستان آینده هم به‌نظر می‌رسد این یک خطر بالقوه برای دو باشگاه است. در حالی که تأکید وزارت ورزش این است که دو باشگاه با ترفندی رقم قرارداد‌ها را کاهش دهند، اما بعید به نظر می‌رسد در عمل این اتفاق بیفتد. البته خیلی‌ها وزارت ورزش را در بالا رفتن نجومی قرارداد‌ها در تابستان گذشته مقصر می‌دانند، چون اعتقاد دارند وزیر با گماردن مدیرانی که فوتبالی نبودند و از قرارداد بستن سررشته‌ای نداشتند، این فضا را به وجود آورد. از استقلال و پرسپولیس با خبر شدیم اکثر بازیکنان تأکید کرده‌اند اولویت اول‌شان حضور در خارج از ایران است! یکی از بازیکنان پرسپولیس در این باره می‌گوید: «نهایت قرارداد‌های داخل ایران چقدر است؟ ۳۰۰ هزار دلار؟ این کف قراردادی است که می‌توانیم در خارج ببندیم. بعضی از بچه‌های ما قرارداد یک میلیون دلاری دارند. بعضی‌ها که خیلی بیشتر. قرارداد ۵۰۰ هزار دلاری هم ببندیم، خیلی فرقش است.» او اضافه می‌کند: «تازه این پول را بدون دردسر می‌گیریم. دیگر مثل ایران هر روز نباید منت بکشیم که حق‌مان را بدهند و آخر سر هم نمی‌دهند.»

از یکی دیگر از بازیکنان استقلال هم جملاتی شبیه به این را شنیدیم. ظاهراً تابستان سختی در انتظار دو باشگاه است و باید دید آیا سرانجام وزارت ورزش می‌تواند یک سیاست را در فوتبال پیاده کند یا نه؟ در ظاهر که بعید به نظر می‌رسد دو باشگاه بتوانند قرارداد بازیکنان را کاهش دهند. این را نباید فراموش کرد که مدیران دو باشگاه هم همواره از سوی هواداران برای تمدید قرارداد و حفظ آن‌ها تحت فشار بوده‌اند و به همین دلیل، گاه دستپاچه شده و تن به قرارداد‌ها و آپشن‌های عجیب و غریب داده‌اند.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار