کد خبر: ۱۱۴۲۹۱
تاریخ انتشار: ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۶
رئیس مرکز پیشگیری پلیس فتا در خصوص فعالیت غیرقانونی کانال‌ها و صفحاتی در فضای مجازی تحت عنوان سرمایه‌گذاری در بورس هشدار داد.

هشدار پلیس فتا به تازه واردهای بورس

رئیس مرکز پیشگیری پلیس فتا در خصوص فعالیت غیرقانونی کانال‌ها و صفحاتی در فضای مجازی تحت عنوان سرمایه‌گذاری در بورس هشدار داد.

سرهنگ رجبی با بیان اینکه مدتی است حجم معاملات بورس افزایش پیدا کرده است رغبت زیادی در مردم به وجود آمده تا در بورس سرمایه گذاری کنند، گفت: معمولا وقتی فضا در یک حوزه جذاب می‌شود کلاهبرداران هم فعال شده و سعی می‌کنند از فضای به وجود آمده برای رسیدن به برنامه‌هایشان استفاده کنند.

وی با اشاره به اینکه یکی از چیزهایی که رصد شده کانال‌ها و صفحاتی است که تحت عنوان سرمایه‌گذاری در بورس فعالیت می‌کنند، افزود: این صفحات و کانال‌ها سعی می‌کنند اعتماد مردم را جلب و سرمایه‌های مردم را بگیرند و با هدایت این سرمایه ها یا هدایت مردم به سمت خرید یک سری از سهام‌های خاص در پشت پرده کارهایی را انجام دهند که روی بازار بورس تاثیر بگذارد یا اینکه اطلاعات را سرقت و کلاهبرداری کنند.

رئیس مرکز پیشگیری پلیس فتا در ادامه سخنان خود در یک برنامه تلویزیونی تاکید کرد: مردم باید بدانند که حضور در بورس قواعد خودش را دارد و باید از طریق شرکت‌های سرمایه گذاری معتبر این کار انجام شود. مردم باید توصیه‌های اقتصادی متخصصان را گوش دهند و براساس این توصیه ها وارد فضای بورس شوند و در حوزه فضای مجازی هم دقت داشته باشند که خیلی از این صفحات و کانال ها قابل اعتماد نیستند و نمی‌توان به صرف اینکه صفحه‌ای محتوایی در خصوص بورس منتشر می‌کند به آنها اعتماد کرد و حتما باید مشاوران و متخصصان مشورت کنند.

سرهنگ رجبی در پایان تاکید کرد: الان هیچ فعالیت رسمی و دارای مجوزی روی تلگرام نداریم و صفحات اینستاگرامی هم همینطور است، به طوریکه هیچ صفحه رسمی که دارای مجوز از یک نهاد قانونی باشد در اینستاگرام وجود ندارد.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار