کد خبر: ۱۱۴۴۱۵
تاریخ انتشار: ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۲۲:۵۳
راهپیمایی نمادین الی بیت‌المقدس در مسیر «راه کربلا» در همدان به عنوان جایگزین راهپیمایی روز قدس آغاز شد.

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، عصر امروز راهپیمایی نمادین الی بیت‌المقدس در همدان با حضور فعالان ستاد مردمی جبهه فرهنگی، اجتماعی انقلاب اسلامی، مدیرکل تبلیغات اسلامی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان، شهردار منطقه ۴ همدان و حضور مردم همدان برگزار شد.

رئیس شورای تبلیغات اسلامی استان همدان در این نشست با بیان اینکه ۷۲ سال پیش عده‌ای متجاوز و اشغالگر، بیت‌المقدس را از فلسطینی‌ها گرفتند و مردم را آواره کند در صورتی که سابقه قدس در روایات اسلامی فراوان است افزود: در قرآن کریم به چهار شهر الهی مدینه، مکه، بیت‌المقدس و کوفه سوگند یا کرده است.

حجت‌الاسلام و المسلمین سیدحسن فاضلیان با بیان اینکه امسال به دلیل وجود ویروس کرونا بزرگداشت روز قدس به شکل دیگری برگزار می‌شود تصریح کرد: راهپیمایی در شهرهای سفید نیز برگزار نمی‌شود به جای آن بهترین سخنور و خطیب یعنی مقام معظم رهبری ساعت 12 ظهر سخنرانی خواهد کرد و پس از سخنان حضرت رهبر «سرود مقاومت» از تکایا، مساجد و امامزاده‌ها پخش خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه ویژه‌برنامه‌های روز قدس در یک هفته برنامه‌ریزی شد که یکی از برنامه‌ها پیاده‌روی نمادین است ادامه داد: حضرت امام خمینی(ره) فرمودند «روز قدس حیات مجدد اسلام است».

دبیر پیاده‌روی نمادین «الی بیت‌المقدس» گفت: با توجه به اینکه روز قدس به شکل همیشگی برگزار نمی‌شود امور بین‌الملل جبهه مقاومت اسلوب جدیدی ارائه داد تا از ظرفیت‌های اجتماعی، توده‌های اجتماعی برای حرکت در مسیر قدس استفاده شود.

حجت‌الاسلام باقر اجاقی اظهار کرد: مسیر کربلا را در پیاده‌روی اربعین طی می‌کنیم و برش رسانه‌ای نیز خواهیم داشت و امیدواریم یک روز در واقعیت از مسیر کربلا راهی قدس شویم.

در پایان این مراسم نیز نهال‌های زیتون که نماد صلح، آرامش و پیروزی ملت مظلوم فلسطین است، کاشته شد.

انتهای پیام/89040/

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار