کد خبر: ۱۱۴۴۱۷
تاریخ انتشار: ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۲۲:۵۳
وزیر بهداشت عنوان کرد
وزیر بهداشت گفت: ایران یکی از موفق ترین کشورهای منطقه در زمینه پیوند اعضا است.

به گزارش خبرگزاری مهر، سعید نمکی، در پیام تصویری خود به هفدهمین مراسم بزرگداشت پیوند اعضا مصادف با روز ملی اهدای عضو، اظهار داشت: پیوند اعضا در ایران به عنوان یک حرکت بزرگ در عرصه‌های بین المللی می‌درخشد. تا امروز بیش از ۲۲ هزار و ۵۰۰ پیوند اعضا شامل پیوندهای کلیه، کبد، قلب، پانکراس، ریه و روده در کشور انجام شده که واقعاً اتفاق و افتخار بزرگی است.

وی افزود: سال گذشته حدود دو هزار و ۵۰۰ بیمار در کشور از خدمات پیوند اعضا بهره مند شدند که افتخاری برای جامعه پزشکی کشور است گرچه هنوز تعداد پیوند اعضا در ایران بالا نیست اما با پادرمیانی، عشق و پیگیری‌های مستمر برخی از بزرگان رشد قابل توجهی داشته و بیش از ۶۰ درصد از پیوندها را از افراد دچار مرگ مغزی شده، انجام می‌شود که این رقم، قبلاً بسیار پایین بود.

وزیر بهداشت گفت: بنده به عنوان خدمتگزار کوچک همه در وزارت بهداشت، از یکایک افرادی که در این راه پر خیر با علاقه وافر و عاشقانه در این راه گام نهادند و کار را پیش بردند تشکر می‌کنم و امروز شاهد شکوفایی پیوند اعضا در کشوری هستیم که مردم آن بخاطر کوچک‌ترین اعمال جراحی، باید به خارج از کشور اعزام می‌شدند و امروز با ارزان‌ترین قیمت، با حمایت دولت و پوشش بیمه‌ای، گرانبها ترین خدمات بهداشتی و درمانی به مردم در حوزه پیوند اعضا انجام می‌شود.

وی یادآور شد: در سال‌های پر فراز و نشیب به در کنار برخی از بنیانگذاران این حرکت بزرگ و ملی از جمله دکتر نوبخت و دکتر فاضل و خانم دکتر نجفی زاده، خیرین و هیأت امنای سازمان‌های مردم نهاد حضور داشتم و آنها این حرکت بسیار بزرگ و ستودنی را بناد نهادند و امروز خیرات و برکات این حرکات بزرگ را می‌بینیم.

نمکی خاطرنشان کرد: بیماری کرونا با همت، غیرت، شجاعت و همدلی همگانی و مشارکت مردم مدیریت شد و در این زمینه به نقاط بسیار خوبی می رسیم و از فاز مدیریت به فاز کنترل رسیدیم و در بیش از ۹۰ درصد از استان‌های کشور به فاز مهار این بیماری رسیده ایم که این هم نمودی از حرکت بزرگ ملتی است که همواره در روزهای سخت در کنار همدیگر، حماسه آفریدند.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار