کد خبر: ۱۱۴۵۰۹
تاریخ انتشار: ۰۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۳
مدیرکل کمیته امداد استان کرمان اعلام کرد
ایسنا/کرمان مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان کرمان گفت: با نیت خیرخواهانه کارکنان کمیته امداد، بیش از ۲ میلیارد و ۶۴۰ میلیون ریال جمع آوری و با این مبلغ ۲۰۰۰ سبد غذایی تهیه شد که در بین خانواده های تحت پوشش این نهاد توزیع می شود.

"یحیی صادقی" امروز پنجشنبه در آغاز رزمایش همدلی برای ایران همدل اظهار کرد: بیش از ۱۲۰ هزار خانواده در استان کرمان تحت پوشش کمیته امداد هستند و از ابتدای ماه مبارک رمضان دستگاه های مختلف اقدام به توزیع بسته های غذایی کردند اما به زعم اینکه کمیته امداد از منابع داخلی سبد برای خانوارهای تحت پوشش خود سبد غذایی تامین می کند، اعلام شد سبدهای تهیه شده در بین خانواده های غیر از مددجوی نهادهای حمایتی توزیع بشود.

وی افزود: هفته گذشته اعلام کردیم که خانواده های تحت پوشش کمیته امداد از این بسته ها بهره مند نشده اند و با همکاری مسئولان، بسته های تهیه شده توسط آستان قدس رضوی به خانوارهای نیازمند کمیته امداد اختصاص یافت که ۲۰ هزار سبد معیشتی بود و امروز به دست این خانواده های نیازمند می رسد.

صادقی در ادامه بیان کرد: در کمیته امداد استان کرمان روزهای پنجشنبه هر هفته توسط همکاران ما زیارت عاشورا برگزار می شود که این برنامه به دلیل شیوع کرونا تعطیل شده و در ابتدای ماه رمضان اعلام شد که همکاران برای تهیه بسته های معیشتی مشارکت کنند که با نیت خیرخواهانه کارکنان کمیته امداد، بیش از ۲ میلیارد و ۶۴۰ میلیون ریال جمع آوری و با این مبلغ ۲۰۰۰ سبد غذایی تهیه شد که در بین خانواده های تحت پوشش این نهاد توزیع می شود.

مدیرکل کمیته امداد استان کرمان گفت: امیدواریم نهادهای دیگر که بعد از ماه رمضان برای توزیع سبد معیشتی برنامه دارند، مددجویان کمیته امداد را مدنظر قرار بدهند.

وی در بخش دیگری از سخنانش افزود: در استان کرمان بانک اطلاعاتی افراد نیازمند غیرمددجوی کمیته امداد وجود ندارد و از ابتدای ماه مبارک رمضان سامانه "رزمایش کریمان" را ایجاد کردیم تا مراکز نیکوکاری و خیریه ها اطلاعات مددجویان خود را در این سامانه وارد کنند که کار بزرگی است و مرکز دارد این کار را به کل کشور تعمیم می دهد.

صادقی اظهار کرد: ایجاد این سامانه کار خوبی است و از موازی کاری جلوگیری می شود و اجازه نمی دهد برخی افراد چند بار کمک دریافت کنند و یا برخی اصلا دریافتی نداشته باشند.

وی تصریح کرد: برای عید فطر و پرداخت زکات فطره نیز از طریق همین سامانه کار دنبال می شود.

به گزارش ایسنا، ۲۰۰۰ سبد معیشتی توسط کارکنان کمیته امداد استان کرمان تهیه شده و در بین خانواده های نیازمند این نهاد توزیع می شود.

انتهای پیام

نام:
ایمیل:
* نظر: