کد خبر: ۱۱۴۵۷۱
تاریخ انتشار: ۰۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۶:۳۳
استاندار:
ایسنا/کهگیلویه و بویراحمد استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: اجازه اسکان و چادر زدن به مسافران و گردشگران در تعطیلات عید فطر و بعد از آن در این استان داده نمی شود.

"حسین کلانتری" روز پنجشنبه یکم خرداد ماه در نخستین نشست شورای اداری استان طی سال ۹۹ افزود: کنترل تمام مسیرها در کهگیلویه و بویراحمد در دستور کار قرار دارد.

وی با اشاره به تعطیلات عید فطر و با بیان اینکه استان ما گردشگر پذیر است، اظهارکرد: در حال حاضر حفظ سلامت و جان مردم مهمترین مأموریت ماست.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: تمام تدابیر لازم اتخاذ شده که مردم در این جریان آسیب نبینند. اول باید خود مردم رعایت کنند و بعد باید توجیه کنیم که استان عزیز و خونگرم خوزستان که پیوندهای همه جانبه داریم، وارد پیک و وضعیت قرمز کرونا شده و تعامل موجود بین مردم دو استان، احتمال انتقال ویروس را بیشتر می‌کند.

کلانتری تصریح کرد: باید مسیرها کامل کنترل شده و از امکانات تب سنجی استفاده شده و ورودی‌ها به سمت استان کنترل شده تا افراد با علائم و بیمار وارد استان نشوند.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به تصمیم هوشمندانه و با جامعیت رهبر کبیر انقلاب اسلامی برای نامگذاری جمعه آخر ماه رمضان به عنوان روز قدس عنوان کرد: علت انتخاب ماه مبارک رمضان این بوده ‌که جهان اسلام چه تشیع و چه تسنن در این ماه روزه‌دارند و علت نام‌گذاری جمعه آخر هم این است که همه، شب‌های قدر را درک کرده باشند و امام، با این فضیلت‌ها، جهان اسلام را به حرکت درآوردند و امروز می‌بینیم که هر روز این شور و نگاه امت‌های مسلمان به فلسطین بیشتر می‌شود.

کلانتری با بیان اینکه دفاع از فلسطین دفاع از حق و اسلام است و آنهایی که از اسرائیل حمایت می‌کنند در جبهه کفر هستند به تدابیر اندیشیده شده برای گرامی‌داشت روز قدس امسال اشاره داشت گفت: در جاهایی که نماز جمعه برقرار است فریاد مظلومیت ملت فلسطین منعکس می‌شود.

وی اظهارکرد: سوم خرداد به عنوان یک روز ماندگار، پرافتخار و حماسی در تقویم تاریخ کشور ثبت شده است.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه سال ۹۹ با تدبیر رهبر معظم انقلاب اسلامی به عنوان سال جهش تولید نامگذاری شده است، تصریح کرد: همه ما باید در راستای خدمت‌گزاری به مردم حرکت کنیم و لازم است مدیران ارتباطات مردمی خود را تقویت کرده و فرمانداران و بخشداران ملاقات‌های مردمی، بازدیدهای چهره به چهره، ده‌گردشی و مواردی از این قبیل را در دستورکار خود قرار دهند.

کلانتری با بیان اینکه باید تلاش کنیم ظرفیت‌های خالی استان در حوزه‌های مختلف مانند کشاورزی، خدمات و صنعت را تکمیل کرده و ظرفیت‌های جدید ایجاد کنیم، تاکید کرد: بسیاری کارها را می‌توان بدون نیاز به  منابع زیاد، در درون استان انجام داد و ما در جشنواره شهید رجایی امسال از دستگاهی به عنوان نمونه یاد می‌کنیم که بتواند سرمایه‌گذار را جذب کرده و بخش خصوصی را پای کار بیاورد.

وی تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام را از مهم‌ترین اولویت‌های استان عنوان و خاطرنشان کرد: در حوزه مسکن اقداماتی در دولت‌های نهم و دهم شروع شد که ۶۰ درصد آن در دولت تدبیر و امید انجام گرفت و امروز شاهد این هستیم که ۱۶ هزار واحد مسکن در آستانه واگذاری است.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد از دستگاه‌های اجرایی استان خواست پروژه‌ها را به صورت جدی دنبال کنند و گفت: بالغ بر هشت هزار میلیارد تومان در حوزه نیرو در استان کار در حال انجام است و امسال کار ساماندهی و احداث بالغ بر ۱۳ هزار واحد مسکن را در دستورکار داریم که این واحدها در سال ۱۳۹۹به بهره‌برداری می‌رسد.

کلانتری ادامه داد: در سال ۱۴۰۰، استان کهگیلویه و بویراحمد استان سبز کشور تبدیل می‌شود و گازرسانی به همه روستاها به اتمام می‌رسد.

وی با اشاره به شرایط بیماری کروناویروس در استان بیان کرد: تاکنون به همت مردم و تلاش نظام سلامت ما و همکاری‌های ستاد استانی، کمترین تلفات را داشتیم و در بین ۳۱ استان کشور تنها استانی هستیم که تلفات آن تک رقمی است.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به کمک‌های ویژه دولت تدبیر و امید و ستاد ملی کرونا به استان گفت: تاکنون بالغ بر ۵۰۰ میلیارد ریال ابلاغ اعتبار در این زمینه داشته‌ایم و همچنین مقرر شده است که یک سری امکانات و تجهیزات ویژه به استان کمک ‌شود.

کلانتری با بیان اینکه کرونا هنوز تمام نشده و فعلا باید با این ویروس زندگی کنیم، افزود: حفظ سلامت مردم برای ما اولویت است اما اول خود مردم باید رعایت کنند و بعد با توجه به اینکه استان خوزستان وارد پیک قرمز شده با  توجه به تعامل مردم دو استان نگرانی‌هایی وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه هم‌اکنون چند بیمار خوزستانی در بیمارستان‌های استان بستری است، گفت: با همکاری هلال احمر، بهداشت و درمان و نیروی انتظامی باید همه مسیرها کنترل شود تا افراد بیمار و دارای علائم کرونا وارد استان ما نشوند.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد از منع امکان اسکان گروهی در استان خبر داد و افزود: تدابیر لازم اتخاذ شده اما با  توجه به اینکه انتقال ویروس کرونا فرد به فرد است مردم باید همچنان همکاری کرده، لوازم حفاظت شخصی داشته باشند و از حضور در تجمعات خودداری کنند.

کلانتری در خصوص تقدیر از نمایندگان مجلس بیان کرد: هرسه نفر را دعوت کردیم شاید آقای  زارعی در مسافرت بودند و نیامدند اما از دو نفری که احترام گذاشتند و آمدند تشکر می‌کنم.

گفتنی است که در پایان این نشست از خدمات نمایندگان استان کهگیلویه و بویراحمد(غلامرضا تاجگردون، غلام محمد زارعی و عدل هاشمی پور) در دوره دهم مجلس شورای اسلامی تجلیل شد.

انتهای پیام

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار