کد خبر: ۱۱۴۵۹۰
تاریخ انتشار: ۰۲ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۱:۴۴
این سوال برای همه مطرح شده که نخستین کسی که به کووید-۱۹ آلوده شد در چه زمان و در کجا بود؟

به گزارش تسنیم، در حال حاضر، کووید- 19 در سراسر جهان شیوع یافته است. بسیاری رسانه ها تنها به نخستین مورد مبتلا که در ووهان چین گزارش شده، توجه کرده اند، اما این اولین مورد مبتلای واقعی نیست.

اکنون در بسیاری مناطق جهان، موارد مبتلا به کووید- 19 که زمان آلوده شدن به ویروس زودتر از نخستین مورد گزارش شده از ووهان است، اعلام شده است. پس این سوال برای همه مطرح می شود که نخستین کسی که به کووید- 19 آلوده شد در چه زمان و در کجا بود؟

دفتر بهداشت شهرستان سانتا کلارا ایالت کالیفرنیا چندی پیش یک مورد فوتی ناشی از کووید- 19 در 6 فوریه را گزارش کرد که از نخستین گزارش رسمی دولت آمریکا 23 روز زودتر است.

همچنین چندی پیش، 27 دسامبر سال 2019، یک مورد مبتلا به کوید- 19 تایید شد که ابتلا به بیماری دیگر گزارش شده بود.

یکی از مسئولان بیمارستان کلمار در شرق فرانسه در بازنگری و بررسی 2456 اسکن ریه از 1 نوامبر سال گذشته تا 30 آوریل اعلام کرد که زمان شیوع کرونا در این کشور می تواند به 16 نوامبر سال گذشته بازگردد.

شهردار بلویل ایالت نیوجرسی نیز چندی پیش به رسانه ها گفت که او در ماه نوامبر بیمار شده و عوارض شبیه کرونا داشته و در تست بعدی نتیجه آزمایش مثبت بوده که دو ماه زودتر از گزارش رسمی دولت آمریکاست.

پژوهشگران دانشگاه لندن با انتشار مقاله ای درباره تنوع ژنومی و جهش های مکرر ویروس در SARS-CoV-2 اعلام کردند که کووید- 19 به احتمال از 6 اکتبر تا 11 دسامبر سال 2019 در سراسر جهان شیوع یافته بود.

ویکتور دیویس پژوهشگر ارشد دانشگاه استنفورد آمریکا گفت: مواردی که در سال گذشته در آمریکا مبتلا به آنفلوآنزا تلقی شده بود، به احتمال موارد کرونا بوده است.

با توجه به این گزارش ها متوجه می شویم که قبل از گزارش نخستین مورد تایید شده در چین، در دیگر کشورها مواردی مشابه وجود داشته است. این که نخستین مورد ابتلا در کجا بود، باید با با انجام پژوهش های علمی بیشتر مشخص شود.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار