کد خبر: ۱۱۴۶۰۰
تاریخ انتشار: ۰۲ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۱:۴۴
رئیس کل سازمان نظام پزشکی ایران مطرح کرد
رئیس کل سازمان نظام پزشکی در نامه ای به دبیر کل سازمان ملل متحد، خواستار اهتمام ویژه به دادخواست آنلاین جامعه پزشکی ایران در پاسخ به تحریم های ناعادلانه آمریکا شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، در متن نامه محمدرضا ظفرقندی خطاب به دبیر کل آنتونیو گوترش دبیر کل سازمان ملل متحد، آمده است: خروج یک جانبه ایالات متحده از برنامه جامع اقدام مشترک و وضع دوباره تحریم‌ها از سوی این کشور به بحران قریب الوقوع در حوزه سلامت ایران انجامیده که بیماران را متأثر می‌سازد؛ خصوصاً زمانی که ایران با بیماری کووید ۱۹ دست به گریبان است.

همانگونه که مستحضر هستید، دسترسی به خدمات پزشکی، جز اساسی حق سلامتی است. تحریم‌های ایالات متحده که دسترسی به دارو و تجهیزات پزشکی را با محدودیت روبرو کرده، نقض منشور حقوق بشر و در تضاد با تمامی اصول اخلاقی است.

در پاسخ به تحریم‌های نا عادلانه ایالات متحده علیه ایران، یک دادخواست آنلاین از سوی جامعه پزشکی ایران، خطاب به دبیر کل سازمان ملل آماده گردید که توسط بیش از ۷۰۰ نفر از اعضای جامعه پزشکی امضا شده است.

به عنوان رئیس کل سازمان نظام پزشکی و نماینده جامعه پزشکی ایران، توجه شما را به این رویکرد که در جهت کاهش تحریم‌ها صورت گرفته است جلب می‌کنم.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار