کد خبر: ۱۱۴۶۰۲
تاریخ انتشار: ۰۲ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۱:۴۵

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، برخی رسانه‌ها از استخدام چند نماینده دوره دهم مجلس در وزارت نفت خبر داده‌اند. این رسانه‌ها علاوه بر نام ۲۰ نفر نماینده ادوار پیشین که گفته شده از ورود به مجلس دهم بازمانده و اغلب در دوره زنگنه به استخدام وزارت نفت درآمده‌اند، لیستی هشت نفره هم از برخی نمایندگان دهم که وارد مجلس یازدهم نشده‌اند، منتشر کرده‌اند. بهروز نعمتی، الیاس حضرتی، محسن بیگلری، جلیل مختار، عامر کعبی، غلام‌محمد زارعی، حسن بهرام‌نیا و علی ساری کسانی هستند که شماره پرسنلی آنها در وزارت نفت منتشر شده است.

در این زمینه کسری نوری، مدیر روابط عمومی وزارت نفت گفت: نمایندگانی که از آنها نام برده می‌شود از سال‌ها قبل به استخدام وزارت نفت درآمده بودند یا از دستگاه‌های دیگر به این وزارت‌خانه منتقل شدند. بنابراین بحث اینکه استخدام شده باشند، مطرح نبوده است.

وی با اشاره به رسم مألوف انتقال کارمندان بین دستگاه‌ها، توضیح داد: افراد مذکور بدواً استخدام نشده‌اند و همین‌طور باید تأکید کرد از سال ۱۳۹۵ نیز انتقالی صورت نگرفته است. مثلاً آقای الیاس حضرتی از دهه ۷۰ کارمند وزارت نفت بوده است و این مسئله در رابطه با ایشان بازگو می‎شود، به نظر می‌رسد تسویه حساب سیاسی پشت آن باشد.

وی افزود: آن طور که می‌گویند این موضوع یک کشف تازه نبوده است یا این‌گونه نبوده که به یک اطلاعات مخفی و پنهان دسترسی پیدا کرده باشند.

وزیر نفت قبلاً گفته بود «سربسته می‌گویم اگر نماینده نگران شغل و کار آینده‌اش باشد، هزاران مفسده دیگر از آن درست می‌شود... به این موضوع [استخدام نمایندگان] افتخار می‌کنم و هیچ‌ چیز مخفیانه‌ای در خصوص این موضوع ندارم».

مدیر روابط عمومی وزارت نفت درباره این صحبت‌های بیژن زنگنه توضیح داد: مسئله بیکار نبودن نیست، آن توضیحات آقای زنگنه مربوط به ماجرای رأی اعتماد بوده است. همچنین  مگر نماینده‌های مجلس طی چهل سال گذشته جذب سازمان‌های دولتی نشده‌اند یا اینکه بین دستگاه‌های مختلف منتقل نشده‌اند؟

نوری افزود: اغلب اینها یا مأمور به مجلس هستند که اکنون مأموریت آنها به پایان رسیده یا اینکه منتقل شده‌اند که من تعداد دقیق آنها را هم نمی‌دانم، ولی آقای زنگنه کسی را استخدام نکرده است. همه این موارد هم مربوط به قبل از سال ۱۳۹۵ بوده است.
 

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار