کد خبر: ۱۱۴۶۱۶
تاریخ انتشار: ۰۲ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۱:۴۵
مجلس سنای آمریکا «جان راتکلیف» را که از وفاداران به رئیس جمهور این کشور است به عنوان مدیر جدید اطلاعات ملی آمریکا مورد تایید قرار داد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، سنای آمریکا «جان راتکلیف» را به عنوان مدیر سازمان اطلاعات ملی آمریکا تایید کرد تا فردی که به «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا وفادار است به عنوان رئیس آژانس‌های اطلاعات ملی آمریکا منصوب شود.

به گزارش روزنامه «گاردین»، به نظر نمی‌رسید که این سیاستمدار جمهوری‌خواه ایالت تگزاس که در ماه فوریه (بهمن‌ماه) برای تصدی این پست نامزد شد، بتواند مورد تایید سنا قرار بگیرد چون وی سال پیش نیز برای تصدی این پست نامزد شده بود اما پس از آنکه از سوی جمهوری‌خواهان درباره تجربه‌اش در این زمینه مورد سوال قرار گرفت، کناره‌گیری کرد.

اما این بار سناتورها از نامزدی وی استقبال کردند چون نگرانی‌ها در سنای آمریکا به دلیل تحولات در جامعه اطلاعاتی آمریکا تحت دولت ترامپ و پس از اخراج چند نفر از بازرسان دولت، افزایش یافته و سناتورها به دنبال یک مدیر دائمی و مورد تایید هستند.

راتکلیف جایگیت «ریچارد گرنل» خواهد شد که تا کنون سرپرستی این سازمان را برعهده داشته و تغییرات متعدد تحت نطر وی انجام شد. آخرین مدیر سازمان اطلاعات ملی آمریکا که مورد تایید سنا بود «دان کوتس» سناتور سابق ایالت ایندیانا بود که این سمت را تابستان گذشته و پس از درگیری با ترامپ رها کرد.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار