کد خبر: ۱۱۴۶۲۲
تاریخ انتشار: ۰۲ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۱:۴۷
دونالد ترامپ مدعی شد عدم پایبندی روسیه به معاهده «آسمان‌های باز»، علت خروج آمریکا از این پیمان است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک، دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا روز پنچ‌شنبه خبر از خروج واشنگتن از معاهده امنیتی «آسمان‌های باز» داد.

ترامپ در این باره گفت: علی‌رغم اینکه با روسیه رابطه خوبی دارم، مسکو معاهده «آسمان‌های باز» را نقض می‌کند. ترامپ مدعی شد روسیه پروازهایی را با هدف جاسوسی بر فراز آسمان سایر کشورها به پرواز در می‌آورد.

ترامپ در این‌باره گفت: «روسیه به این پیمان پایبند نبوده و تا زمانی که آن‌ها پایبند نباشند ما به این توافق باز نخواهیم گشت». رئیس جمهور آمریکا از امکان امضای یک توافق جدید در این باره خبر داد.

مایک پمپئو، وزیر خارجه آمریکا هم نسبت به خروج واشنگتن از معاهده امنیتی «آسمان‌های باز» واکنش نشان داد. وی در این رابطه گفت: «روز جمعه، آمریکا تصمیم خود را مبنی  خروج از  پیمان آسمان‌های باز را به سایر اعضای این معاهده ابلاغ خواهد کرد. از فردا تا شش ماه دیگر، آمریکا عضوی از این معاهده نخواهد بود».

پمپئو در ادامه افزود در صورت بازگشت روسیه به این توافق، آمریکا ممکن است در تصمیم خود تجدید نظر کند. ترامپ طی سال‌های اخیر از بسیاری از توافق‌های بین‌المللی خارج شده و عدم پایبندی آمریکا به تعهدات خود را به اوج رسانده است.

انتهای پیام/

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار