کد خبر: ۱۱۴۶۷۶
تاریخ انتشار: ۰۲ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۵
یادداشت دبیر شوررای عالی انقلاب فرهنگی:
دبیر شوررای عالی انقلاب فرهنگی به مناسب روز قدس طی یادداشتی تاکید کرد امروز مسئله فلسطین و نهضت مقاومت فلسطین یک نهضت و مبارزه نمادین است.

به گزارش خبرگزاری مهر، سعید رضا عاملی دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی به مناسب روز قدس طی یادداشتی تاکید کرد که اگر به ظلم صهیونیستی تن دهیم، ظلم به همه جهان را پذیرفته ایم، ظلم به خود و فرزندان و خانواده های خود را پذیرفته ایم و حمایت از قدس در واقع حمایت از همه عدالت و همه خیر و نیکی و یک حمایت نمادین است و مبارزه با اسرائیل مبارزه با همه شرارت ها و پلیدی ها و یک مبارزه نمادین است.

متن کامل این یادداشت به شرح زیر است:

به نام خدا

«امروز مسئله فلسطین و  نهضت مقاومت فلسطین یک نهضت و مبارزه نمادین است. به عبارتی امروز همه ایمان و استقرار عدالت الهی در حمایت از مردم مظلوم فلسطین و بازپس گیری سرزمین اشغالی و همه کفر و ظلم در نظام غاصب صهیونیستی اسرائیل جمع شده است. بسیاری تلاش کرده اند که این مبارزه را یک مبارزه بین دینی معرفی کنند و حال انکه این مبارزه الهی مشترک همه ادیان الهی و همه آزادی خواهان جهان است نه مبارزه اسلام و یهود.

به تعبیر رهبر حکیم انقلاب اسلامی، امام خامنه ای درخواست برای نابودی اسرائیلی به معنای نابودی یهودی ها نیست و این مفهوم چندین بار طی ۲۰ سال گذشته توسط ایشان بیان شده است و در یک وسعت گسترده تر مسلمانان و در یک سطح دیگر مسیحیان و یهودیان فلسطین اشغالی نیز قربانی ظلم نظام غاصب و کودک کش اسرائیل هستند و بسیاری از مسیحیان و یهودیان جهان در صف اول مبارزه با نظام صهیونیستی قرار می گیرند.

رژیم غاصب اسرائیل هم قدرت بازدارندگی و هم توان هراس افکنی را از دست داده است

جنگ سی و سه روز لبنان و اسرائیل در سال ۲۰۰۶ اثبات کرد که رژیم اسرائیل سراسر ظلم از هر رژیم دیگری آسیب پذیرتر است و به تعبیر امام راحل که در مرداد سال ۵۸ فرمودند: اگر مسلمین مجتمع بودند، هر کدام یک سطل آب به اسرائیل می‌ریختند او را سیل می‌برد و جنگ سی و سه روز نشان داد که یک اراده مصمم می تواند این امر را محقق کند.

امروز اگر چه دولت های اسلامی نسبت به ظلم آشکار تجاوز به زندگی و سرزمین فلسطینیان کرنش کرده اند و عهد و میثاق سال ۱۹۶۹ که منجر به شکل گیری سازمان کنفرانس اسلامی شد را زیر پا گذاشته اند امان گفتمان جهانی مشترک همه ادیان الهی و همه مبارزان جهان و همه آزادگان جهان در مقابله با ظلم صهیونیستی اسرائیل شکل گرفته است و بزرگترین سرمایه برای مقابله با ظلم صهیونیستی، سرمایه انگیزه، ایمان و اراده مقابله با ظلم است که تبدیل به یک امر فراگیر شده است.   

نهضت مقاومت هم از توان بازدارندگی و هم از ظرفیت تهاجمی برخوردار است

امروز همه آزادی خواهان می گویند ما هم فلسطینی هستیم به این معنا که خود را در جای مظلومان و آوارگان فلسطینی و خصوصا کودکان مظلوم فلسطینی می بینند و بر این امر باورمند شده اند که آنچه را بر خود نمی پسندی بر دیگران مپسند و آنچه را بر خود می پسندی بر دیگران بپسند. بله به تعبیر حکیم دور اندیش انقلاب اسلامی، حضرت آیه الله خامنه ای دوران بزن و در رو به پایان رسیده است و اراده پاسخگوئی و عکس العمل شکل گرفته است و هر نوع ظلمی با بازخورد فراگیر مواجه شده و خواهد شد.

امروز رژیم غاصب اسرائیل هم قدرت بازدارندگی و هم توان هراس افکنی را از دست داده و دیگر دروغ های سپر آهنین و ترس از رژیم کودک کش فرو ریخته است. و حال آنکه، نهضت مقاومت هم از توان بازدارندگی و هم از ظرفیت تهاجمی برخوردار است. تنها راه پیش روی رژیم غاصب اسرائیل پذیرش همه پرسی و بازگرداندن سرزمین های اشغالی است. در واقع پذیرش مردم سالاری فلسطینی، کلید حل مسئله فلسطین است.

امروز نماد عدالت خواهی مبارزه با اسرائیل است و نشانه عدالت خواهی نیز حمایت از مردم مظلوم فلسطین است که تبدیل به یک گفتمان فراگیر مبارزه شده است. اگر به ظلم صهیونیستی تن دهیم، ظلم به همه جهان را پذیرفته ایم، ظلم به خود و فرزندان و خانواده های خود را پذیرفته ایم. پس حمایت از قدس در واقع حمایت از همه عدالت و همه خیر و نیکی و یک حمایت نمادین است و مبارزه با اسرائیل مبارزه با همه شرارت ها و پلیدی ها و یک مبارزه نمادین است.

روز قدس فقط جمعه آخر ماه مبارک رمضان نیست که همه روزها، روز قدس و البته جمعه آخر ماه مبارک رمضان نماد حمایت از مردم شریف، بزرگ و با عظمت فلسطین است. فلسطین به لطف خدای متعال و اراده ملت های جهان پیروز قطعی و شرافتمندانه این میدان مبارزه است.

إِلَّا الَّذینَ آمَنوا وَعَمِلُوا الصّالِحاتِ وَذَکَرُوا اللَّهَ کَثیرًا وَانتَصَروا مِن بَعدِ ما ظُلِموا ۗ وَسَیَعلَمُ الَّذینَ ظَلَموا أَیَّ مُنقَلَبٍ یَنقَلِبونَ-مگر کسانی که ایمان آورده و کارهای شایسته انجام می‌دهند و خدا را بسیار یاد می کنند، و به هنگامی که مورد ستم واقع می‌شوند به دفاع از خویشتن (و مؤمنان) برمی‌خیزند؛ آنها که ستم کردند به زودی می‌دانند که بازگشتشان به کجاست! (شعراء – ۲۲۷).»

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار