کد خبر: ۱۱۴۸۰۳
تاریخ انتشار: ۰۳ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۹
تحلیل برای معامله گران بسیار مهم است. این امر کمک می کند تا تصمیم گیری آگاهانه در مورد بهترین خرید ، فروش و یا نگه داشتن کریپتو را انجام دهند.

چگونه می توان روند قیمت بیت کوین را پیش بینی کرد؟

اگر مقالات تجزیه و تحلیل را خوانده باشید ، متوجه نمودارهایی می شوید که نشان می دهند چطور عمده کریپتوکارنسی ها علیه ارزهای فیات مانند دلار ایالات متحده با گذشت زمان اقدام کرده اند. در نگاه اول ، آنها مانند خطوط بی معنی به صورت بالا و پایین به نظر می رسند ، اما داده ها داستانی را در مورد چگونگی تأثیر وقایع اخیر بازار کریپتو روی قیمت ها نشان می دهند – و اینکه چه اتفاقی در آینده می افتد .

تحلیل برای معامله گران بسیار مهم است. این امر کمک می کند تا تصمیم گیری آگاهانه در مورد بهترین خرید ، فروش و یا نگه داشتن کریپتو را انجام دهند. سه نوع اصلی از تجزیه و تحلیل در این صنعت وجود دارد – و گرچه فناوری باعث شده است دسترسی به آنها آسان تر و راحت تر انجام شود ، اما آنها چندین دهه است که جزء اصلی دنیای اقتصادی محسوب می شوند. در واقع ، اولین نوع تجزیه و تحلیل در قرن ۱۸ در آسیا ظاهر شد ، هنگامی که از آن برای ترسیم تغییرات قیمت برنج استفاده شد.

تجزیه و تحلیل فنی (Technical analysis) شامل شناسایی روندهای (trend) آماری بر اساس فعالیت تاریخی – بررسی حرکت قیمت ها و سایر شاخص های حیاتی ، مانند حجم معاملات است. این تحلیلگران به طور کلی این فلسفه را قبول دارند که قیمت ها از تغییرات روند پیروی می کنند و تاریخ نیز تکرار می شود و از داده های خود برای پیش بینی اینکه آیا قیمت در آینده نزدیک بالا خواهد رفت یا پایین می رود استفاده می کنند. این مثل پیش بینی آب و هوا است ، شما ممکن است کاملاً درست پیش بینی نکنید.

تحلیل بنیادی (Fundamental analysis) رویکرد متفاوتی را اتخاذ می کند. آن ها برای بررسی ارزش دارایی  به جای اینکه ببینند قیمت ها به کدام سمت می روند ، عواملی که باعث تغییرات اعداد می شوند – از جمله اقتصاد یا نحوه مدیریت یک شرکت را بررسی می کنند . این احساسات را از روند کار خارج می کند و از این فلسفه پیروی می کند که بازار ممکن است ارزش یک کریپتوکارنسی را دست کم گرفته یا بیش از حد تخمین زده باشد و در نهایت اصلاح نیز اتفاق می افتد.

تجزیه و تحلیل احساسی (Sentimental analysis) نشان می دهد که معامله گران به طور موثر نبض گردانندگان اصلی بازار را در دست می گیرند : روزنامه نگاران ، اثر گذاران و مصرف کنندگان روزمره در میان آنها قرار دارند. در اینجا ، فلسفه این است که داده ها همیشه داستان کامل را بیان نمی کنند – و روندهایی مانند فروش پانیک (هنگامی که تعداد زیادی از افراد از ترس کاهش قیمت سهام یا دارایی خود را میفروشند) یا یک خرید سرخوشانه (یک دوره کوتاه که افراد اقدام به خرید به مقدار زیاد میکنند) را می توان از قبل بر اساس برداشت و انتظارات عمومی پیش بینی کرد.

محبوب ترین تکنیک های مورد استفاده برای تجزیه و تحلیل فنی کدامند؟

اکثر تحلیلگران در تلاشند تا روندهایی را رونمایی کنند که نشان دهند بازار به کدام سمت می رود.

یک روش محبوب به عنوان خطوط روند یا ترند لاین ( trend line) شناخته می شود. این روش تلاش می کند تا بی نظمی ها و حد مجاز در قیمت خرید بیت کوین  را ، برای شناسایی روند ، هنگام تلاش صعود دارایی به قیمت جدید و یا کاهش قیمت ،  در صورت افت قیمت در طی روزهای متوالی نادیده بگیرد. این ، همراه با تجزیه و تحلیل شکل نمودار شمعی ، می تواند نشان دهد که آیا روند به احتمال زیاد ادامه خواهد یافت یا به پایان خواهد رسید ، و به معامله گران این امکان را می دهد تا در مورد استراتژی کوتاه مدت خود تصمیم گیری کنند.

یک استراتژی مشابه شامل چیزی به نام میانگین متحرک (moving average) است. این شامل ردیابی قیمت های معمولی یک دارایی کریپتو در طی یک بازه زمانی معین – مانند یک هفته ، ۱۰ روز ، ۳۰ روز یا بیشتر از این می باشد ، که به شما بستگی دارد . مقایسه میانگین های متحرک در یک بازه زمانی کوتاه تر با مدت زمان طولانی ، می تواند روندهای جدیدی را کشف کند و شما را قادر می سازد در سطوح قابل توجهی از رشد اخیر پیشرفت کنید و کمک می کند یک سقوط ناگهانی آماری بلند مدت به وضوح منعکس نشود.

آیا باید تنها به تحلیل تکنیکی اعتماد کنم؟

اگرچه این نوع تحلیل ، شایع ترین شکل تجزیه و تحلیل در جهان ارز دیجیتال است ، اما در نظر گرفتن عوامل دیگر نیز مهم است.

همیشه به یاد داشته باشید که تجزیه و تحلیل فنی ، عوامل اساسی ای که در بازار تأثیر می گذارند و باعث بالا رفتن یا پایین آمدن قیمت ها می شوند را به شما نمی گویند. حملات هک ، احکام قانونگذاری ، اخبار مهم ، توافقنامه های برجسته و راه اندازی محصولات جدید ، همه می تواند به شما در دستیابی به موفقیت کمک کنند – و به شما اطلاع می دهند که نمودار شمعی چه زمانی سقوط خواهد کرد ، قبل از اینکه اتفاق بیفتند. تکیه بر فقط یک شکل تجزیه و تحلیل به نوعی شبیه به تلاش برای خوردن استیک فقط با یک چنگال است. شما برای این کار به چاقو هم احتیاج دارید.

چگونه می توان روند قیمت بیت کوین را پیش بینی کرد؟

چگونه از نوسانات قیمتی بیت کوین دارایی های خود را حفظ کنیم ؟

استیبل کوین (Stablecoin) ها کریپتوکارنسی هایی هستند که برای به حداقل رساندن نوسانات قیمت در محیط کریپتوکارنسی با وصل شدن (pegging) هر یک از توکن ها به یک دارایی کریپتوی زیربنایی ، پول فیات و یا کالاهای قابل مبادله در بورس (ETC) مانند فلزات گرانبها طراحی شده اند. استیبل کوین ها نیز دارای ویژگی هایی مشابه با دیگر کریپتوکارنسی های محبوب می باشند و تراکنش های ساده را از طریق زیرساخت های کریپتوکارنسی موجود با شبکه های بی اعتماد با استفاده از کاوشگر بلاک (Block Explorer) مناسب انجام می دهند. این امر امکان پرداخت های ارز فیات خاص یا فلزات گرانبها را فراهم می سازد و می تواند از گیرندگان در مقابل تغییرات ناگهانی قیمت محافظت کند.

تتر در واقع رمزارزی است که برای صرافی‌ها نقدینگی فراهم می‌کند . معامله‌گران می‌توانند با خرید و فروش تتر از نوسانات بازار در امان باشند و یا با مدیریت نوسانات بازار، پول بیشتری به دست آورند، هم اکنون دو نوع رمزارز تتر، برای دلار و یورو وجود دارد. اما در حقیقت بیشتر حجم مبادلات با دلار تتر (USDT) انجام میگیرد. تتر،‌ مانند دیگر رمزارزها از بلاکچین استفاده می‌کند؛ و برخلاف دیگر کریپتوها این ارز ‌توسط دلار آمریکا پشتیبانی می‌شود!! این به آن معناست که هر تتـر باید توسط دلارهایی که ذخیره نگه‌ داشته شده‌اند، با نرخ ۱ به ۱ پشتیبانی شود. این یعنی، معاملات تتـر در تمام صرافی‌ها در سطح یک دلار بوده و می‌توان آن‌ها را به جای دلار به کار برد.

چگونه می توان روند قیمت بیت کوین را پیش بینی کرد؟

بهترین راه تهیه ارز دیجیتال چیست ؟

برای تهیه ارزدیجیتال می توانید از تبدیل یار های آنلاین اقدام به خرید بیت کوین کنید . دلاریپتو، یک اکسچنج آنلاین ارز دیجیتال است. در دلاریپتو امکان تبدیل ارزهای دیجیتال به یکدیگر و خرید و فروش ارز دیجیتال به صورت اینترنتی و حضوری میسر است.

 

 

نام:
ایمیل:
* نظر: