کد خبر: ۱۱۴۸۳۳
تاریخ انتشار: ۰۳ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۴
مدیرکل آموزش و پرورش استان خوزستان:
اهواز- مدیرکل آموزش و پرورش استان خوزستان گفت: بر اساس برآوردهای صورت گرفته تاکنون بیش از ۷۵ درصد دانش آموزان خوزستان به شبکه «شاد» پیوسته‌اند که از میانگین ۵.۶۵ کشور نیز بالاتر است.

به گزارش خبرنگار مهر، کورش مودت پیش از ظهر امروز شنبه در آئین توزیع ۱۵۰ تبلت دانش آموزی در بین دانش آموزان کم برخوردار استان، اظهار کرد: خیران نقش مهمی را در پیشبرد اهداف مجموعه تعلیم و تربیت استان دارند و مشارکت آنها تاکنون بسیاری از چالش‌ها و مشکلات آموزش و پرورش استان را برطرف کرده است که این امر شایسته تقدیر و سپاسگزاری است.

وی در ادامه به اقدامات آموزش و پرورش استان در حوزه «بسترسازی برای استمرار فعالیت‌های آموزشی دانش آموزان» اشاره کرد و افزود: راه‌اندازی استودیو آوای مدرسه با هدف تولید محتوای فاخر آموزشی و برنامه‌ریزی برای توزیع ۳ هزار تبلت در بین دانش آموزان مناطق کم برخوردار استان از جمله برنامه‌های عملکردی مجموعه تعلیم و تربیت استان در این خصوص است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان خوزستان در ادامه بر ضرورت برقراری عدالت آموزشی در بین دانش آموزان سراسر استان تأکید کرد و گفت: علاوه بر طرح توزیع تبلت، مجموعه تعلیم و تربیت استان تاکنون بالغ‌بر ۴ هزار بسته آموزشی تخصصی را در بین دانش آموزان مناطق کم برخوردار استان توزیع کرده است.

مودت با اشاره به وضعیت فعالیت شبکه آموزشی دانش آموزان (شاد) در استان خوزستان، اظهار کرد: این شبکه آموزشی تحولی شگرف در نظام آموزشی کشور است که حتی پس از دوران کرونا نیز می‌تواند به عنوان یک فرآیند مکمل در کنار جریان یاددهی یادگیری مورد استفاده قرار گیرد. بر اساس برآوردهای صورت گرفته تاکنون بیش از ۷۵ درصد دانش آموزان خوزستان به این شبکه پیوسته‌اند که از میانگین ۵.۶۵ کشور نیز بالاتر است.

وی در عین حال با اظهار اینکه امتحانات پایه دوازدهم به صورت حضوری برگزار خواهد شد؛ عنوان کرد: امتحانات نهایی پایه دوازدهم هم‌زمان با سراسر کشور در استان خوزستان نیز برگزار می‌شود. برای امتحانات پایه نهم نیز برنامه وزارت برگزاری حضوری در سراسر کشور است. البته بنا بر مصوبه ستاد استانی مقابله با کرونا مجموعه تعلیم و تربیت استان نگرانی‌های خود را بابت برگزاری حضوری امتحانات نهم در خوزستان در قالب مکاتبات اداری انجام داده است. در حال حاضر نیز منتظر پاسخ وزارت خانه در این خصوص هستیم.

مدیرکل آموزش و پرورش استان خوزستان در پایان گفت: معلمان خوزستانی در عرصه جهاد آموزشی بهترین کارنامه را ارائه دادند به گونه‌ای که حتی مقام عالی وزارت نیز به فداکاری‌های معلمان خوزستانی نیز اشاره کرده است.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار