کد خبر: ۱۱۴۸۵۷
تاریخ انتشار: ۰۳ خرداد ۱۳۹۹ - ۲۰:۰۶
به همت ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره)‌ رزمایش دانشجویی احسان در اردبیل با توزیع ۱۰۰۰ بسته اقلام غذایی توسط گروه‌های جهادی، تشکل‌ها و مجموعه‌های دانشجویی و جوان آغاز شد.

خبرگزاری فارس - اردبیل؛ سرویس اجتماعی: در روزهایی که از سرتاسر ایران اسلامی پیام همراهی و همدلی به تمام دنیا مخابره می‌شود، جوانان و دانشجویان اردبیلی نیز تحت عنوان رزمایش دانشجویی احسان، توزیع ۱۰۰۰ بسته اقلام غذایی توسط گروه‌های جهادی، مجموعه‌ها و تشکل‌های دانشجویی و جوان را آغاز کردند.

امیررضا سعیدی، مسئول رزمایش دانشجویی احسان در آئین آغاز توزیع رزمایش دانشجویی احسان که در مسجد دانشگاه آزاد اردبیل برگزار شد، اظهار کرد: به لطف خدا و با عنایت حضرت صاحب الزمان‌(عج)، در راستای عمل به فرمان مقام معظم رهبری اولین مرحله از رزمایش دانشجویی احسان همزمان با سراسر کشور در استان اردبیل با توزیع ۱۰۰۰ بسته اقلام غذایی به نیابت از سردار شهید حاج قاسم سلیمانی آغاز شد.

وی افزود: یکی از الطاف الهی در این رزمایش، تشکیل جبهه‌ای از گروه‌های جهادی، مجموعه‌ها و تشکل‌های دانشجویی برای توزیع بسته‌های احسان در میان محرومان بود تا با کمترین ضریب خطای ممکن، این بسته‌ها به مقصد مورد نظر برسد؛ البته نباید از همت و در کنار هم بودن مجموعه‌های دانشجویی و جوان نیز بگذریم، یکی از برکات این طرح تشکیل این جبهه جهادی جوان و دانشجویی است.

سعیدی در ادامه بیان کرد: رهبری همواره بر کار قرارگاهی تاکید داشته است و امروز خدا را شاکریم که به برکت این ماه عزیز این قرارگاه جهادی دانشجویی و جوان تشکیل شده است و مقدمه‌ای است برای آغاز فعالیت‌های محرومیت‌زدایی بسیار در سطح استان اردبیل که به‌زودی آغاز خواهد شد.

مسئول رزمایش دانشجویی احسان در استان اردبیل تصریح کرد: مجموعه‌های مختلفی، از جمله قرارگاه جهادی مکتب الشهداء اردبیل، گروه جهادی مکتب سلیمانی، گروه جهادی گام دوم انقلاب،‌ انجمن اسلامی مستقل دانشجویان دانشگاه محقق اردبیلی، جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه محقق اردبیلی، بسیج دانشجویی و گروه‌های جهادی مردمی و هیاتی توزیع این بسته‌ها را با شناسایی دقیق بر عهده خواهند داشت؛ باید اضافه کنم که ۵۰۰ بسته از این اقلام در شهرستان گرمی توزیع خواهد شد.

وی ضمن تاکید بر ادامه‌دار بودن این حرکت، افزود: تلاش ما بر این خواهد بود تا با همراهی ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) در استان اردبیل، اقدامات جهادی و محرومیت‌زدایی را قدرتمند پیش ببریم؛ این اقدامات هیچ بخشی از تعهد مسئولین را نسبت به مردم کم نمی‌کند و امیدواریم تمام مسئولان نیز تلاش کنند تا بصورت ریشه‌ای این مشکلات مرتفع گردد.

فرمانده قرارگاه جهادی مکتب الشهداء اردبیل اظهار داشت: روزی جوانان و دانشجویان با عمق وجود در تلاش بودند تا در خدمت سیل‌زدگان جنوب و غرب کشور باشند و امروز نیز در کوچه ‌پس‌کوچه‌های شهر خود راهی می‌شوند تا خانواده‌ای در تامین اقلام خوراکی خود به مشکل نخورد، در پایان نیز باید ویژه از بنیاد احسان ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) به‌عنوان متولی امر و همراهی دانشگاه آزاد اسلامی واحد اردبیلی،گروه‌ها و مجموعه‌های مختلف که در روند تحویل، جابجایی، بسته‌بندی و توزیع به طور ویژه همراهی نمودند، به نوبه خود تقدیر بعمل آورم.

اعتماد به دانش و اعتماد به نیروی جوانی در تمامی عرصه‌ها معجزه کرده است

اسحاق رسولی، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی اردبیل در این مراسم اظهار کرد: دانشجویان اردبیلی همچون تمامی عرصه‌ها، امروز نیز در تلاش هستند تا به فرمایشات مقام معظم رهبری لبیک گویند، توزیع ۱۰۰۰ بسته غذایی توسط این عزیزان نیز در راستای همین مسئله است.

وی افزود: اعتماد به دانش و اعتماد به نیروی جوانی در تمامی عرصه‌ها معجزه کرده است و باید در حوزه‌های مختلف به آن‌ها اطمینان کرد، جوانان این مرز و بوم با اخلاص تمام در تلاش هستند تا امروز با داشته‌های خود در جهت محرومیت‌زدایی و کمک به محرومان گام بردارند.

رسولی اظهار داشت: البته باید در کنار این موارد ما مسئولین نیز به حل این مشکلات از اساس تلاش کنیم تا روزی که دیگر نیازی به این موارد و این‌گونه اقدامات نباشد و قطعا با همت مسئولین این مشکلات اقتصادی نیز مرتفع خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، در پایان این مراسم حاج اباصلت ابراهیمی با مدیحه‌سرایی این محفل را عطرافشانی کرد؛ رزمایش دانشجویی احسان از ۲۸ فروردین ماه آغاز شده است و تا عید سعید فطر در استان اردبیل ادامه خواهد داشت.

- انتهای پیام/۳۴۶۳/۴۲۱

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار