کد خبر: ۱۱۴۸۵۸
تاریخ انتشار: ۰۳ خرداد ۱۳۹۹ - ۲۰:۰۶
عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: امام خمینی(ره) با استقامت و مقاومت در مسیر حق توانست انقلاب را به پیروزی برساند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قم، حجت‌الاسلام‌‌ والمسلمین محمد ‌حاج‌‌ابوالقاسم دولابی ‌در ‌مراسم ترتیل‌خوانی قرآن کریم که‌ در شبستان امام خمینی(ره) حرم حضرت معصومه(س) برگزار شد، با اشاره به تلاش‌های وافر حضرت نوح(ع) برای هدایت مردم، اظهار داشت: حضرت نوح(ع) می فرمایند که صبح و شب مردم را به سوی خدا دعوت کردم اما هرچه بیشتر دعوت کردم بیشتر از خدا و راه حق فاصله گرفتند و در برخی روایات آمده که طی 950 سال فقط 80 نفر ایمان آوردند و هدایت شدند.

وی با اشاره به توصیه‌های حضرت نوح(ع) به مردم در آیات 10 تا 12 سوره نوح بیان کرد: حضرت نوح(ع) ارتباط مستقیمی میان استغفار و گشایش روزی می‌بینند و به مردم توصیه می‌کند که استغفار کنید و خدای متعال بخشاینده است.

عضو مجلس خبرگان رهبری عنوان کرد: پیامبر(ص) فرمودند که اگر خدا به کسی روزی داد باید شکر کند و اگر کسی احساس کرد که روزی او کم شده باید استغفار کند و اگر کسی اندوهگین است ذکر لا حول و لا قوة الا بالله را بگوید.

استاد حوزه علمیه با اشاره به ارزش و جایگاه استغفار تصریح کرد: امیرالمؤمنین(ع) می‌فرمایند خدا استغفار را سبب ریزش رزق و ریزش گناهان و رحمت مخلوقات قرار داده است.

مفسر قرآن کریم ادامه داد: امام خمینی(ره) با استقامت و مقاومت در مسیر حق توانست انقلاب را به پیروزی برساند، رهبر معظم انقلاب در رابطه با خصوصیات امام راحل این گونه فرمودند که یک خصوصیت در امام است و آن مقاومت است که بسیار شاخص است.

حاج ابوالقاسم دولابی گفت: موضوعی که امام(ره) را در زمینه تفکر و اندیشه در تاریخ مطرح کرد خصوصیت ایستادگی، مقاومت و عدم تسلیم در برابر مشکلات و موانع بود و امام برابر طاغوت‌ها چنان بودند که مقاومت را به رخ همه دنیا کشیدند.

وی عنوان کرد: حضرت نوح(ع) سه توصیه بر مردم خود داشت،  نخست عبادت و خضوع در برابر خدا، دوم تقوا و رعایت دستورات الهی و سوم محوریت ولی خدا و اطاعت از او توسط ایشان مطرح شده است، حضرت براساس ایات قرآن و روایات معصومین(ع) 950 سال مردم را به سوی حق دعوت کرد و این مقاومت ایشان شایسته تأمل و توجه ویژه است.

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه شیوه مستکبران در مقابله با حق تفاوتی نکرده است، خاطرنشان کرد: مردم عصر حضرت نوح(ع) دست‌ها را بر گوش می‌گذاشتند و لباس‌هایشان را بر سر می‌کشیدند تا صدای ایشان را نشنوند، شیوه و روش مستکبران هنوز هم تفاوتی نکرده است و امروز هم مستکبران عالم صدای حق را خاموش می‌کنند و اجازه حرف زدن به رسانه های جبهه حق را نمی دهند تا مبادا به راه راست هدایت شوند.

انتهای پیام/452/ ز

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار