کد خبر: ۱۱۴۸۶۷
تاریخ انتشار: ۰۳ خرداد ۱۳۹۹ - ۲۰:۰۶
عضو مجلس خبرگان رهبری:
حجت‌الاسلام «محمد حاج ابوالقاسم» گفت: مستکبران همواره سخن حق را خاموش و رسانه‌های حق طلب را تحریم می‌کنند و اجازه ظهور و بروز سخنان مردان حق در عرصه رسانه‌های بین المللی را نمی‌دهند.

مستکبران مانع انتشار سخن حق در رسانه‌های بین‌المللی می‌شوندبه گزارش دفاع‌پرس از قم، حجت‌الاسلام «محمد حاج ابوالقاسم دولابی» عضو مجلس خبرگان رهبری عصر امروز در ویژه برنامه تفسیر قرآن کریم که در حرم حضرت معصومه (س) برگزار شد، با بررسی آیات سوره نوح در جزء ۲۹ قرآن کریم اظهار داشت: حضرت نوح (ع) به قومش فرمود من بیم دهنده آشکاری از سوی خداوند هستم و بر شما اولاً عبودیت و خضوع در برابر خداوند، دوم تقوا پیشه کردن و رعایت دستور پروردگار و سوم اطاعت از، ولی خدا واجب است.

این استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه حضرت نوح (ع) مردم را به اصل توحید، ولایت و رعایت تقوا دعوت کرد، افزود: حضرت نوح بر اساس روایات ۹۵۰ سال مردم را به سوی حق دعوت کرد که این مقاومت ستودنی حضرت نوح (ع) شایسته تأمل و توجه ویژه است.

وی بیان کرد: حضرت نوح (ع) در طول مدت عمر خود تلاش‌های وافری برای هدایت مردم انجام داد که بخشی از آن‌ها در سوره نوح آمده است همانگونه که در آیه پنج و ۶ سوره نوح آمده که حضرت نوح (ع) می‌فرماید که صبح و شب مردم را به سوی خدا دعوت کردم، اما هر چه بیشتر این کار را انجام دادم بیشتر از مسیر خدا دور شدند.

حجت الاسلام حاج ابوالقاسم دولابی گفت: در برخی روایات آمده که در طول مدتی که حضرت نوح مردم را به سوی خداوند دعوت می‌کرد تنها ۸۰ نفر به ایشان ایمان آوردند یعنی برای هدایت هر یک نفر ۱۲ سال زحمت کشیدند.

وی در خصوص ویژگی حضرت نوح (ع) افزود: ایشان اینگونه نبود که در مجالس آماده و مهیایی به عنوان سخنران برود و مردم را دعوت کند بلکه باید در مجامع عمومی حضور پیدا می‌کرد که دعوت به سوی حق در این مجامع بسیار سخت‌تر بود و ایشان در هر کوی و برزن مردم را به سوی حق دعوت می‌کرد.

رئیس پژوهشگاه فقه نظام بیان کرد: مردم، حضرت نوح (ع) را مورد تمسخر قرار می‌دادند و گاهی از شنیدن سخن حق طفره می‌رفتند و گوش‌ها را می‌گرفتند تا سخن حق را نشنوند.

وی گفت: شیوه مستکبران در طول تاریخ یکسان بوده است که همواره سخن حق را خاموش و رسانه‌های حق طلب را تحریم می‌کنند و اجازه ظهور و بروز سخنان مردان حق در عرصه رسانه‌های بین المللی را نمی‌دهند.

انتهای پیام/

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار