کد خبر: ۱۱۴۸۷۱
تاریخ انتشار: ۰۳ خرداد ۱۳۹۹ - ۲۰:۰۶
استاد حوزه علمیه گفت: انکار ولایت اهل‌بیت(ع) و امیرالمؤمنین(ع) سبب از بین‌رفتن عمل صالح می‌شود.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قم،‌ حجت‌الاسلام ‌والمسلمین ناصر ‌‌رفیعی ظهر امروز در ویژه‌‌برنامه تفسیر سوره انبیاء که در حرم حضرت معصومه(س) برگزار شد، اظهار داشت: پس از رحلت پیامبر اسلام(ص) برخی از اصحاب پیامبر مرتد شدند، اکنون برخی با تاثیرپذیری از فضای مجازی و شبهه‌افکنی‌های دشمن اعتقادات خود را کنار می‌گذارند.

وی افزود: اگر ما نتوانیم به سئوالی پاسخ دهیم مشکل از دین نیست بلکه مشکل از ماست، هر چند این موضوع ارتداد نیست بلکه سستی در دین است که با رفع شبهات مشکل قابل رفع است.

استاد حوزه علمیه بیان کرد: زکات و خمس واجب است، فردی نسبت به پرداخت زکات و خمس خود توجه لازم را نداشته باشد در حقیقت اعمال عبادی خود را تباه کرده است.

عضو هیئت علمی جامعه‌المصطفی با بیان اینکه لقمه حرام از سبب از بین‌رفتن اعمال صالح است، عنوان کرد: کارمندان باید با پرهیز از کم‌کاری، رشوه و ربا از لقمه‌های حرام دوری کنند، یکی دیگر از عواملی که سبب از بین رفتن اجر عمل می‌شود انکار ولایت اهل‌بیت(ع) و امیرالمؤمنین(ع)است.

رفیعی با اشاره به قرار گرفتن در آستانه عید سعید فطر گفت: عید فطر یکی از بزرگ‌ترین عیدهاست که خداوند متعال در این روز نماز و روزه افراد را قبول می‌کند، افرادی که احسان، خدمت و عبادت کردند در این روز جایزه می‌گیرند و افرادی که عمر خود را تلف کردند ضرر خواهند کرد، برپایی نماز عید فطر به‌صورت جماعت واجب نیست و افراد می‌توانند به صورت فردی این نماز را اقامه کنند و به درگاه خداوند متعال متوسل شوند.

استاد حوزه علمیه بیان کرد: به تعبیر امیرالمومنین(ع) عید فطر و نماز این روز چهار شباهت به روز قیامت دارد، شباهت نخست این است که روز جزاست، دوم اینکه خروج از منزل برای اقامه نماز همانند خروج برای رفتن به صحرای محشر است و قیام و سخن با حضرت حق از دیگر شباهت‌های مورد نظر است.

وی خاطرنشان کرد: رسول خدا(ص) تاکید داشته‌اند حفظ عمل، از خود عمل با اهمیت‌تر است، نفاق و منت را از دیگر عوامل از بین رفتن اجر عمل است، اگر فردی منت بر خواهر و برادر و همچنین پدر و مادر بگذارد از رحمت خداوند متعال دور است، حفظ اجر عمل مهم‌تر از اصل عمل است، فردی که نسبت به فقرا منت گذارد ملعون است.

انتهای پیام/452/ ز

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار