کد خبر: ۱۱۴۸۷۲
تاریخ انتشار: ۰۳ خرداد ۱۳۹۹ - ۲۰:۰۶
نماینده ولی‌فقیه در استان یزد مبلغ و شرایط پرداخت زکات فطره در استان یزد را اعلام کرد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از یزد، آیت‌الله محمدرضا ناصری یزدی با تبریک فرارسیدن عید سعید فطر اظهار داشت: امیدواریم که خدای متعال این ماه رمضان را که میهمانش بودیم، گرچه نتوانستیم حق میهمانی و بندگی را ادا کنیم، به لطفش قبول کند و عیدی خوبی را به عنوان پاداش ماه رمضان به همه ما عطا کند و گرفتاری‌ها را از همه مردم برطرف و شر مستکبرین را از مردم مظلوم دور کند.

وی با اشاره به اینکه زکات فطره واجب شرعی است تصریح کرد: افرادی که در شب عید توانمند، مکلف و عاقل باشند واجب است که زکات فطره را از مال خود برای نیازمندان بگذارند و زمان آن غروب روز آخر ماه رمضان می باشد و بهتر است تا صبح عید فطر این زکات پرداخت شود و یا اینکه حداقل آن را کنار بگذارند.

نماینده ولی فقیه در استان یزد با بیان اینکه فتوای فقها مقدار زکات فطره سه کیلوگرم گندم یا همان قوت غالب است گفت: با توجه به اینکه معمولا قوت غالب عمده مردم نان است، باید سه کیلوگرم گندم یا هزینه آن را پرداخت کنند.

ناصری یزدی با بیان اینکه گندمی باید برای زکات فطره در نظر گرفته شود که مرغوب و قابل استفاده باشد افزود: به طور میانیگن قیمت هر کیلوگرم گندم خوب در استان یزد سه هزار تومان اعلام شده که به این ترتیب به ازای هر نفر با قوت غالب گندم باید 9 هزار تومان زکات فطره پرداخت شود و افراد می‌توانند برای احتیاط بیشتر همان مبلغ 10 هزار تومان را بدهند.

امام جمعه یزد با بیان اینکه زکات فطره بر سرپرست خانوار واجب است و باید فطریه تمام افراد تحت تکفل خود را پرداخت کند گفت: در صورتی که خانواده‌ای توان پرداخت این مبلغ را ندارد بر آنها واجب نیست البته مستحب است که آن را پرداخت کنند.

وی ادامه داد: در صورتی هم که خانواده‌ای تنها توان پرداخت زکات یک نفر را دارد، می‌تواند هر یک این مبلغ یا گندم را به یکی از اعضای خانواده بدهد و او به دیگری داده و در آخر زکات را به فقیر پرداخت کنند و به این صورت ثواب آن برای تمام افراد خانواده است.

نماینده ولی فقیه در استان یزد بیان داشتند که اولویت پرداخت زکات فطره، فقرای فامیل و محل می باشند ، در ضمن کفاره روزه برای هر روز یک مد طعام ( معادل هفتصد و پنجاه گرم گندم) اعلام شده است.

انتهای پیام/781/ ز

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار