کد خبر: ۱۱۴۸۹۳
تاریخ انتشار: ۰۳ خرداد ۱۳۹۹ - ۲۰:۰۷
میر رضی گفت:با توجه به ممنوعیت فعالیت موسسه‌های قرآنی،رویکرد این موسسه‌ها گسترش فعالیت آموزشی در بستر فضای مجازی است.

به گزارش خبرآنلاین از قم ،سید مرتضی میرعرب رضی گفت: از اسفندماه سال گذشته با شیوع کرونا، تمام فعالیت آموزشی و فرهنگی موسسه‌های قرآنی قم به منظور رعایت پرتکل‌های بهداشتی، تعطیل و برگزاری هر گونه کلاس حضوری ممنوع شد.

مسئول دفتر قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم عنوان کرد: موسسه‌های قرآنی برای ادامه فعالیت‌های خود طرح‌هایی ارائه کرده و پیشنهادهایی داده اند که این طرح‌های در حال بررسی است و در این زمینه با این موسسه‌ها تا چند هفته آینده تفاهم‌نامه‌هایی امضا می‌شود.

میرعرب رضی ادامه داد: گرایش موسسه‌های قرآنی قم برای ادامه برنامه‌های آموزشی و همچنین حمایت‌های معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای حمایت از فعالیت این موسسه‌ها در بستر فضای مجازی موجب شد تا فعالیت این موسسه‌ها به این فضا منتقل شد.

او گفت: کلاس‌های آموزش قرآن، تفسیر، تلاوت و محافل قرآنی در فضای مجازی از ابتدای ماه مبارک رمضان در قم شدت بیشتری گرفت و در این راستا فعالیت‌های خوبی توسط موسسه‌های قرآنی استان انجام شده‌است.

میرعرب‌رضی افزود: تجمیع فعالیت‌های موسسه‌های قرآنی در قالب یک سامانه همانند اتفاقی که در آموزش و پرورش به منظور تجمیع فعالیت‌های آموزشی در قالب سامانه شاد (شبکه اجتماعی دانش آموزان) اتفاق اتفاد از جمله پیشنهادهایی است که از طریق وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به دنبال تحقق آن هستیم.

مسئول دفتر قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم بیان کرد: قم دارای موسسه‌های قرآنی فعال و برجسته‌ای است که برخی از آن‌ها در حوزه‌هایی مانند حفظ و پژوهش‌های قرآنی در سطح ملی حرف‌های بسیار زیادی برای گفتن دارند و از جمله موسسه‌های شناخته شده قرآنی کشور هستند.

در حال حاضر ١٠٣ موسسه قرآنی در استان قم فعالیت می‌کنند.

46

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار