کد خبر: ۱۱۴۸۹۶
تاریخ انتشار: ۰۳ خرداد ۱۳۹۹ - ۲۰:۰۷
فرمانده لشکر ۱۰ سید الشهدای استان البرز گفت: فرماندهی امام راحل و ورود نیروهای جوان انقلابی سبب فتح خرمشهر شد.

سردار رستم‌علی رفیعی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در کرج، با گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان ویژه فاتحان بزرگ فتح خرمشهر، اظهار داشت: فاتحان خرمشهر در زمانی این عملیات بزرگ را انجام دادند که اردوگاه استکبار جهانی و قدرت‌های فرامنطقه‌ای با تجهیز صدام نه تنها تصرف بخشی از خوزستان بلکه به امید تصرف ایران و ناکام گذاشتن ملت بزرگ ایران پس از پیروزی انقلاب اسلامی بودند.

وی افزود: چند عامل اساسی دست به دست هم داد که این پیروزی محقق شود، عامل اصلی پیروزی ما در دفاع مقدس و به‌خصوص عملیات فتح خرمشهر فرماندهی مستقیم امام خمینی (ره) بود‌، رهبری و فرماندهی امام باعث شد که در آن مقطع در دفاع مقدس عملیات‌ها جهشی پیدا کند و ورود نیروهای جوان انقلابی به‌ویژه با حضور سردار شهید حسن باقری به این مهم دست یافتیم.

فرمانده لشکر 10 سید الشهدای استان البرز بیان کرد: دومین عامل پیروزی وحدت و انسجامی بود که با نیروهای مسلح در آن روز به ویژه ارتش، سپاه و بسیج اتفاق افتاد، ضرورت امروز و همیشه کشور نیز  این وحدت است.

رفیعی عنوان کرد: فرمانده‌های ارتش و فرماندهای سپاه و بسیج در قرارگاه مشترک کار بزرگی را برنامه‌ریزی کردند و خروجی آن فتح خرمشهر شد، پشتیبانی ملت در دفاع مقدس  به‌ویژه در عملیات بیت‌المقدس و فتح خرمشهر توانست گام بزرگی در آن مقطع بردارد.

وی تصریح کرد: عامل موفقیت خرمشهر آن روز را برای خرمشهرهای پیش‌رو هم نیاز داریم، رهبر معظم انقلاب فرمودند خرمشهرهای بزرگی در پیش روی ملت ما قرار دارد، یکی از خرمشهرهایی که اکنون کشور با آن دست و پنجه نرم می‌کند و با همین فرآیند هدایت و پشتیبانی مقام معظم رهبری، رزمندگان و فرماندهان جبهه سلامت و پشتیبانی ملت در کمک همدلانه، رزمایش مومنانه، تولید ماسک و رفع آلودگی دقیقا پیوند همان عظمت خرمشهر را در مبارزه با ویروس کرونا به وجود آوردند.

انتهای پیام/ ز

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار