کد خبر: ۱۱۴۹۰۳
تاریخ انتشار: ۰۳ خرداد ۱۳۹۹ - ۲۰:۰۷
دفتر خبرگزاری تسنیم در استان اصفهان در طول روز تازه‌ترین اخبار را در قالب از گوشه و کنار استان منعکس می‌کند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اصفهان، معاون مسکن و بازآفرینی اداره‌کل راه و شهرسازی استان اصفهان با بیان اینکه خریداران خانه تا متعادل شدن بازار مسکن دست نگه دارند، گفت: تدابیر جدید دولت منجر به کوتاه شدن دست دلالان از بازار مسکن می‌شود و دیگر کسی نباید با دید سرمایه گذاری وارد بازار مسکن شود.

ایمان طاهر افزود: با توجه به اینکه مسکن از دسته فرآورده‌هایی است که مورد استفاده خانواده‌ها است و عوامل زیادی در قیمت‌گذاری آن دخیل هستند، صحبت کردن درباره آن بسیار پیچیده بوده و با سایر کالاهای مصرفی مردم متفاوت است زیرا هر گاه در سیستم عرضه و تقاضا مشکلی پیش آمد می‌توان با وارد کردن آن کالا مشکل عرضه و تقاضا و قیمت آن را حل کرد، اما این مسئله درباره مسکن مانند کالاهای دیگر نیست.

وی با بیان چالش‌ها و شرایط مورد نیاز ساخت مسکن گفت: یکی از این شرایط وجود خدمات زیربنایی و روبنایی است. در گذشته برای ساخت مسکن، ابتدا در زمین‌های مشخص منازلی ساخته و سپس برای این منازل، خدماتی پیش‌بینی می‌شد اما در حال حاضر با توجه به پیشرفت بشری و تغییر سبک زندگی، خانواده‌ها وجود خدمات و زیربناها را در نزدیک محل سکونت خود انتظار دارند. 

معاون مسکن و بازآفرینی اداره‌کل راه و شهرسازی استان اصفهان با تاکید بر اهمیت مصالح در مسکن سازی تصریح کرد: در دهه جدید تلاش شده است تمامی مصالح ساختمانی مصرفی در کشور، ساخت داخل باشد که البته موفقیت‌آمیز هم بوده است. امروز حتی مصالح ساختمانی کشور صادر می‌شود و این نشان دهنده وجود نداشتن مشکل برای تأمین مصالح ساختمانی است. 

وی با بیان اینکه 30 تا 50 درصد مبالغ تمام شده ساختمان‌ها خرج دستمزد کارگران می‌شود، خاطرنشان کرد: افزایش دستمزد کارگران بی‌شک موجب افزایش قیمت مسکن نیز می‌شود، پس باید دولت طرحی را برای کاهش قیمت ساخت مسکن برای مردم می‌آورد که تنها راه آن کاهش مبلغ تمام شده زمین بوده است، زیرا دستمزد کارگر و مبلغ مصالح یک عدد مشخص و ثابت است. 

طاهر ادامه داد: موضوع کاهش و کسر مبلغ زمین از مسکن سال 86 با ورود مسکن 99 ساله اتفاق افتاد و سال 88 قانون ساماندهی مسکن در مجلس تصویب شد که به دولت اجازه داد زمینی را که در اختیار دارد بدون گرفتن وجه به صورت 99 ساله در اختیار مردم قرار دهد.

وی با اشاره به افزایش برخی قیمت‌ها در بازار مسکن خاطرنشان کرد: در شرایط بحرانی همیشه خرید کار درستی نیست. افزایش قیمت کنونی مسکن به دلیل وجود حباب در دلار، خودرو و سکه است بنابراین توصیه می‌شود مردم فعلاً خانه نخرند تا به دوران تعادل برگردیم. 

معاون مسکن و بازآفرینی اداره کل راه و شهرسازی اصفهان بیان کرد: با تدابیر جدید دولت دیگر کسی نباید با دید سرمایه‌گذاری وارد بازار مسکن شود زیرا احتمال تخصیص مالیات‌های سنگین به خانه‌های بدون سکنه وجود دارد و محتمل است اتفاقی که برای ماشین‌های صفر افتاد برای بازار مسکن نیز رخ دهد.  

صدور مجوز بازگشایی نمایشگاه‌ها با رعایت پروتکل‌های بهداشتی

مدیرعامل شرکت نمایشگاه‌های بین المللی استان اصفهان از صدور مجوز بازگشایی نمایشگاه‌ها در برخی استان‌ها با رعایت پروتکل‌های بهداشتی خبر داد.

علی یارمحمدیان اظهار داشت: ستاد مقابله با کرونا در برخی استان‌ها مجوز بازگشایی نمایشگاه‌ها را صادر کرده و رویدادهای نمایشگاهی آنان از اواخر خردادماه با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار می‌شوند.

وی افزود: دانشگاه‌‌های علوم پزشکی برخی استان‌ها با همکاری شرکت‌های نمایشگاهی، پروتکل‌های بهداشتی برای مشارکت‌کنندگان و بازدیدکنندگان نمایشگاه‌ها را تدوین کرده‌اند و بر این اساس مقدمات لازم برای از سرگیری رویدادهای اقتصادی فراهم شده است.

رئیس انجمن نمایشگاه‌های بین‌المللی ایران با بیان اینکه استفاده از ماسک، ضدعفونی نمودن دست‌ها و حفظ فاصله‌گذاری اجتماعی در سالن‌های نمایشگاهی از جمله مهمترین موارد بهداشتی تعیین شده است، تصریح کرد: تحقق این موارد با همکاری شرکت‌ها و مجریان نمایشگاهی انجام می‌پذیرد.

وی با تاکید بر اینکه برپایی نمایشگاه‌ها، سریع‌ترین راه برای بهبود اقتصادی است، ادامه داد: درصورت توجه بیشتر دولت و وزارت صمت به سایت‌های استانی، تسهیل امور آنان و قرار دادن نمایشگاه‌ها در فهرست مشاغل آسیب‌پذیر، نمایشگاه‌ها در سریع‌ترین زمان ممکن رونق را به اقتصاد بازمی‌گردانند و به اشتغال کشور کمک می‌کنند.

41 دستگاه خودروی احتکاری در اصفهان توقیف شد

فرمانده انتظامی استان اصفهان از کشف 41 دستگاه انواع خودروی احتکار شده به ارزش 50 میلیارد ریال در بازرسی از یک انبار خبر داد.

سردار محمدرضا میر حیدری اظهار داشت: با توجه به نوسانات قیمت خودرو در بازار داخل، طرح تشدید مبارزه و مقابله با احتکار خودرو به صورت ویژه در دستور کار ماموران انتظامی استان اصفهان قرار گرفت.

وی افزود: ماموران پلیس امنیت اقتصادی اصفهان با اشرافیت و هوشمندی بالای خود از دپو و احتکار خودرو در یک پارکینگ مطلع و بلافاصله وارد عمل شدند.

فرمانده انتظامی استان اصفهان بیان کرد: پس از کسب اطلاعات لازم طی هماهنگی با مقام قضائی از این پارکینگ بازرسی به عمل آمد که در نتیجه 41 دستگاه خودروی صفر احتکار شده کشف شد.

وی خاطر نشان کرد: یک دستگاه دنا، یک دستگاه سواری جک،4 تیبا، یک دستگاه ساینا، یک دستگاه کوییک، یک دستگاه پژو 207، یک دستگاه نیسان، 6 دستگاه ساندرو، 4 دستگاه سیتروئن و 21 دستگاه سواری پراید که همگی صفر کیلومتر و فاقد پلاک بودند، کشف و پارکینگ مورد نظر پلمب شد.

سردار میرحیدری ارزش خودروهای مکشوفه را برابر اعلام کارشناسان مربوطه 50 میلیارد ریال اعلام و تصریح کرد: در این رابطه یک نفر دستگیر و برای اقدامات قانونی به مراجع قضائی تحویل داده شد.

انتهای پیام/163/ ز

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار