کد خبر: ۱۱۴۹۸۳
تاریخ انتشار: ۰۴ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۲۰
رئیس کانون بازنشستگان تامین اجتماعی تهران:
علی دهقان کیا تاکید می کند که افزایش ۲۱ درصدی مستمری بازنشستگان تامین اجتماعی قابل قبول نیست.

به گزارش خبرنگار ایلنا، در روزهای گذشته، سازمان تامین اجتماعی اعلام کرد پیشنهاد افزایش ۲۱ درصدی مستمری بازنشستگان را به دولت ارائه داده است. علی دهقان کیا (رئیس کانون بازنشستگان تامین اجتماعی تهران) در این رابطه می‌گوید: ما اصلاً با افزایش ۲۱ درصدی همه سطوح مستمری موافق  نیستیم و دولت باید کف مستمری بازنشستگان تامین اجتماعی را مانند سایر بازنشستگان به ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان برساند.

وی با تاکید بر اینکه اگر کف مستمری‌ها کمتر از این رقم باشد، اصلاً زیر بار نمی‌رویم؛ ادامه می‌دهد: اکنون کارگران شاغل با افزایش ۲۱ درصدی حداقل مزد مخالفند و قرار است شورایعالی کار برای تجدیدنظر برگزار شود؛ ضمناً پای سازمان بازرسی کشور و دیوان عدالت به موضوع دستمزد باز شده است؛ چگونه است وقتی کارگران شاغل که مزایای مزدی مانند حق اولاد و حق مسکن دارند، با افزایش ۲۱ درصدی دستمزد مخالفند و از مصوبه مزدی شکایت کرده‌اند، برای بازنشستگان که این مزایا را نمی‌گیرند، می‌خواهند حداقل مستمری را فقط ۲۱ درصد زیاد کنند؟!

به گفته دهقان کیا، در حال حاضر دریافتی یک کارگر شاغل بدون فرزند، حدود ۳۱ درصد زیاد شده اما این افزایش پذیرفتنی نیست چراکه باید پایه دستمزد به اندازه تورم ۴۱.۲ درصدی افزایش یابد.

وی تاکید می‌کند: کانون بازنشستگان تامین اجتماعی شهر تهران عقیده دارد باید ماده ۴۱ قانون کار برای کارگران شاغل و بازنشسته اجرایی شود؛ بنابراین باید حداقل حقوق و حداقل مستمری به اندازه تورم ۴۱.۲ درصدی افزایش یابد؛ در عین حال باید محاسبات سبد معیشت خانوار و لااقل فاصله یک میلیون و ۱۸۰ هزار تومانیِ سبد معاش ۹۸ و ۹۹، در تعیین کف حقوق و مستمری‌ها مدنظر قرار گیرد.

دهقان کیا ادامه می‌دهد: در جلسه‌ای که کانون عالی بازنشستگان با مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی داشت، پیشنهادات خود را مطرح کردیم؛ رئیس کانون عالی اعلام کرد که تشکل‌های بازنشستگان با افزایش ۲۱ درصدی سایر سطوح مستمری‌ها موافقند و حداقل مستمری باید به ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان برسد؛ حالا اگر می‌خواهند بگویند کانون عالی با افزایش ۲۱ درصدی تمام سطوح مستمری موافقت کرده است، باید بگویم اینگونه نیست و این ادعا، دروغ است.

رئیس کانون بازنشستگان تامین اجتماعی تهران اضافه می‌کند: خواسته ما اجرای قانون است؛ مستمری‌ها باید به اندازه تورم و سبد معاش زیاد شود؛ اگر تامین اجتماعی پیشنهاد افزایش ۲۱ درصدی مستمری‌ها را پس نگیرد، نارضایتی و اعتراض بازنشستگان بیشتر خواهد شد؛ ما خواستار اجرای قانون هستیم و این خواسته را به جد از مدیرعامل سازمان، وزیر کار و رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور مطالبه می‌کنیم.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار