کد خبر: ۱۱۵۲۴۶
تاریخ انتشار: ۰۵ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۸
نایب قهرمان پیشین کشتی آزاد جهان گفت: المپیک ۲۰۰۴ هر چیزی بود تمام شد، اما خیلی‌ها هنوز هم پیگیر حواشی آن مسابقات هستند و وقتی مرا می‌بینند می‌پرسند چرا شما را به المپیک نبردند.

علی اصغر بذری در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم در مورد پافشاری فدراسیون کشتی بر اجرای چرخه انتخابی تیم ملی اظهار داشت: زیاد و خیلی دقیق در ریز جزئیات چرخه انتخابی تیم ملی که صحبتش هست، نیستم. فقط شنیده‌ام که فدراسیون برنامه‌ریزی کرده تا مسابقات برگزار شود. من هم با این اصل که باید انتخابی برگزار شود، موافقم. البته در سال‌های اخیر هم انتخابی به نوعی برگزار می‌شد. نامش فرآیند انتخابی بود و حالا اسمش شده است چرخه و در جزئیات کوچک، با هم تفاوت‌هایی دارند. انتخابی هر ساله برگزار شده و کشتی‌گیر باید حتماً با انتخابی به مسابقات اعزام شود.

وی در واکنش به اینکه گفته می‌شود اختیارات سرمربیان در این طرح کم شده است، تصریح کرد: مطمئنم که سرمربیان تیم ملی خودشان به اصل انتخابی پایبند هستند. شاید سرمربی دنبال اقتدار لازم باشد، اینکه کشتی‌گیر نتواند در شرایط اردویی بگوید من انتخاب شده‌ام و تو نقشی نداری. من مطمئنم فدراسیون کشتی، مربیان تیم ملی، کارشناسان و ... همه اصل انتخابی تیم ملی را قبول دارند و کسی مخالف این نیست، فقط اقتدار سرمربی باید حفظ شود و سرمربیان بتوانند نظر بدهند، ولی این هم نباشد که صد درصد نظر سرمربی باشد و یا صد درصد بگوییم مربی کاره‌ای نیست.

بذری در پاسخ به این سؤال که «اگر هم نظر سرمربی مانند نظر منصور برزگر در المپیک 2004 باشد و روی یک کشتی‌گیر دست بگذارد، هم همین نظر را دارید؟»، گفت: نمی توانم در این مورد حرفی بزنم. المپیک 2004 هر چیزی بود، تمام شد. اما خیلی‌ها هنوز هم پیگیر حواشی آن مسابقات هستند و وقتی مرا می‌بینند این سؤال را می پرسند که «چرا شما را به المپیک نبردند؟». خیلی از خبرنگاران هم دنبال این موضوع هستند، ولی همیشه می‌گویم حتماً قسمتم نبود. شاید دوست داشتم آنجا شرکت کنم و شاید هم حقم بود، اما حتماً قسمت نبود در المپیک باشم. من همیشه بر این باور هستم که مسابقات انتخابی باید برگزار شود. اگر انتخابی بود، شاید حرف و حدیثی باقی نمی‌ماند.

مربی سابق تیم  کشتی آزاد جوانان کشورمان تاکید کرد: من و علیرضا دبیر دو بار با هم کشتی گرفتیم که هر دو بار او مرا شکست داد، اما در سال المپیک 2004، و سال قبلش ما اصلاً با هم مسابقه انتخابی نداشتیم. آن سال من به پنج تورنمنت رفتم که دست پر برگشتم. یا اول شدم و یا دوم، اما خب نظر کادر فنی آن بود که دبیر به المپیک برود و حتماً قسمت من نبود. من سال 2006 به مسابقات جهانی گوانگجو رفتم آنجا هم منصور برزگر سرمربی بود. همان سال در بازی‌های آسیایی هم اول شدم. در هر صورت هر چه بود، گذشت. امروز دبیر رئیس فدراسیون است و پایبند به انتخابی تیم ملی و این خیلی خوب است. ان‌شاءالله که چرخه انتخابی به خوبی اجرا شود.

انتهای پیام/

نام:
ایمیل:
* نظر: