کد خبر: ۱۱۵۳۰۱
تاریخ انتشار: ۰۵ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۱
«بازسازی خانه های روستایی»، «نوسازی بافت فرسوده» و «بازسازی واحدهای تخریب شده سیل زدگان» بالاترین سهم در سبد تسهیلاتی مشارکت مدنی را داشتند.

به گزارش پایگاه خبری تجارت آنلاین به نقل از پایگاه خبری بانک مسکن-هیبنا، بانک مسکن با هدف حمایت و رونق بخشی از نوسازی املاک بافت فرسوده و مناطق روستایی و همچنین بازسازی واحدهای آسیب دیده و تخریب شده در رخداد زلزله سال گذشته، سعی کرد تا با تدارک یک سبد تسهیلاتی مناسب، فرآیند دسترسی متقاضیان اخذ تسهیلات بدون سپرده در این حوزه ها را تسهیل کند. از این رو پرداخت تسهیلات بدون سپرده به سیل زدگان، مالکان املاک فرسوده و همچنین ساکنان مناطق روستایی را در اولویت تسهیلات دهی خود قرار داد.
به طوریکه بررسی جزییات کارنامه عملکرد یکسال ۹۸ بانک مسکن در حوزه پرداخت تسهیلات مشارکت مدنی(ساخت) نشان می دهد: «تسهیلات انفرادی روستایی بدون سپرده»، «تسهیلات انفرادی بدون سپرده» و « تسهیلات انفرادی بدون سپرده ویژه بافت فرسوده و سیل زدگان» به لحاظ حجم بیشترین سهم در سبد تسهیلات مشارکت مدنی این بانک در سال گذشته را داشته اند.
مطابق با گزارش عملکرد یک سال ۹۸ در این حوزه، بانک مسکن معادل۲۰ هزار و ۷۸۰ فقره تسهیلات انفرادی روستایی بدون سپرده به ارزش ۸۱۶ میلیارد و ۸۶۹ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان به متقاضیان پرداخت کرده است.
پس از این بخش، اعطای تسهیلات انفرادی بدون سپرده در ۱۲ ماهه سال گذشته رتبه دوم تسهیلات در حوزه مشارکت مدنی را کسب کرده است. آن طور که این گزارش نشان می دهد: در این بازه زمانی ۹ هزار و ۲۰ فقره تسهیلات پرداخت شده است. ارزش ریالی تسهیلات پرداخت شده معادل ۳۹۶ میلیارد و ۹۲۶ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان بوده است.
در عین حال، بانک مسکن در حوزه تسهیلات دهی به سیل زدگان و متقاضیان نوسازی بافت فرسوده نیز عملکرد مثبتی از خود در سال گذشته به نمایش گذاشته است. جزییات این کارنامه عملکرد حاکی از آن است که از ابتدا تا انتهای سال ۹۸، ۲ هزار و ۲۹۸ فقره تسهیلات بدون سپرده به این حوزه معادل ۶۵۵ میلیارد و ۹۱۹ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان اعطا شده است.
نکته جالب گزارش عملکرد سبد تسهیلاتی بانک مسکن در حوزه ساخت و ساز طی یک سال گذشته، پرداخت تسهیلات بدون سپرده برای مجتمع سازی است. بانک مسکن در سال گذشته که بخش ساخت و ساز به لحاظ حجم صدور پروانه های ساختمانی با رکود مواجه بوده توانسته معدود پروژه های مجتمع سازی فعال در این حوزه را حمایت مالی کند. براساس این گزارش، این بانک در سال ۹۸، به ۲ هزار و ۱۳۸ پروژه تسهیلات بدون سپرده اعطا کند. ارزش ریالی تسهیلات اعطایی به این پروژه ها معادل ۶۵۸ میلیارد و ۸۹۷ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان بوده است.
به گزارش پایگاه خبری بانک مسکن-هیبنا، تسهیلات دهی به بخش ساخت و ساز کشور از سوی بانک مسکن طی یک سال ۹۸ به لحاظ ارزش ریالی با ۶۵.۶ درصد رشد نسبت به یک سال ۹۷ مواجه شده است. مطابق با آمار ارائه شده، طی ۱۲ ماه سال ۹۸، مدیریت شعب بانک در سراسر کشور ۴۰ هزار و ۸۰۱ فقره تسهیلات مشارکت مدنی(ساخت) به ارزش ۴ هزار و ۹۰۷ میلیارد و ۸۶۱ میلیون تومان به مرحله انعقاد قرارداد رسیده اند.

نام:
ایمیل:
* نظر: