کد خبر: ۱۱۵۴۴۲
تاریخ انتشار: ۰۶ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۶
رهبر معظم انقلاب در یکی از دیدار‌ها با اشاره به آیه ۱۲۸ سوره مبارکه نحل تقوا را شرط پیروزی در کار‌ها دانستند و فرمودند: باید همه ما جوان و غیر جوان تقوا و حسن عمل را برای خود یک وظیفه بدانیم، در این صورت خدا همراه ما است.

به گزارش خبرنگار قرآن و فعالیت‌های دینی خبرگزاری فارس رهبر معظم انقلاب در یکی از دیدار‌ها با اشاره به آیه ۱۲۸ سوره مبارکه نحل تقوا را شرط پیروزی در کار‌ها دانستند و فرمودند: باید همه ما جوان و غیر جوان تقوا و حسن عمل را برای خود یک وظیفه بدانیم.

 

 

قطعاً حرکت بسیجی در کشور ما پیروز است، شرط اصلی این پیروزی این است که همه ما جوان و غیر جوان تقوا و حسن عمل را برای خود یک وظیفه بدانیم. تقوای شخصی، گروهی و اجتماعی هرکدام معنایی دارد. خود را مراقبت کنید هم مراقبت شخصی و هم مراقبت گروهی، اگر این‌گونه شد خدا فرمود: «إِنَّ اللَّهَ مَعَ الَّذینَ اتَّقَوْا وَ الَّذینَ هُمْ مُحْسِنُونَ بی‌تردید خدا با کسانی است که پرهیزکاری پیشه کرده‌اند و آنان که [واقعاً] نیکوکارند.»

کسانی که تقوا پیشه کنند و نیکو عمل کنند خدا با این‌ها است. اینکه خدا با جمعی باشد خیلی مسأله مهمی است. خدای متعال موسی و هارون را مأمور کرد به سراغ فرعون بروند. کار بزرگی بود که دو نفر به تنهایی به مقابله با قدرت عظیم آن روز یعنی قدرت فرعونی بروند. قدرتی که از لحاظ سیاسی، اجتماعی، نفوذ در مردم و... یک قدرت مستبد فعال بود. حال خدا دو نفر را مأمور می‌کند که بروید با او مقابله کنید.

موسی گفت: ما ممکن است برویم ما به قتل برسانند و کار ما نیمه تمام بماند. خدا فرمود: نترسید ما با شما هستیم. اینکه خداوند می‌فرماید اگر تقوا داشته باشد با ما است. این با ما بودن خداوند و این معیت الهی معنی‌اش این است که دو نفر آدم تنها را با دست خالی فرستاد به جنگ فرعون.

انتهای پیام/

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار