کد خبر: ۱۱۵۴۹۴
تاریخ انتشار: ۰۶ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۰
جامعه اسلامی فرهنگیان خراسان رضوی در بیانیه‌ای به مناسبت افتتاح یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی، به یادآوری نکاتی برای رعایت از سوی نمایندگان منتخب مردم در مجلس پرداخت.

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، جامعه اسلامی فرهنگیان خراسان رضوی در بیانیه‌ای به مناسبت افتتاح یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی، به یادآوری نکاتی برای رعایت از سوی نمایندگان منتخب مردم در مجلس پرداخت.

متن این بیانیه به شرح زیر است:

«بسمه تعالی»

«مجلس در رآس همه امور است.»(امام خمینی ره)

افتتاح مجلس یازدهم را به مقام معظم رهبری و منتخبین مردم شریف و بزرگ ایران اسلامی و بخصوص منتخبین خراسان بزرگ تبریک عرض می‌کنیم. از خداوند علی و اعلی توفیق خدمت را برای شما عزیزان نماینده مجلس خواستاریم.

مجلس شورای اسلامی شاید در دسترس‌ترین ارگان کلان کشور باشد، که در خدمت مردم قرار دارد. نمایندگان عزیز با مردم حوزه ی انتخابیه خودشان و شاید سایر حوزه‌ها ارتباط تنگاتنگی دارند واز مشکلات و امکانات و پتانسیل‌های آنها اطلاع کافی و وافی دارند. بنابراین چند بند جهت یادآوری خدمت بزرگواران عرض می‌کنیم، باشد که در نزد خداوند متعال و مردم مظلوم و آگاه ایران زمین سربلند باشید و باشیم.

۱ _پتانسیل‌های مناطق حوزه انتخابیه خود را خوب شناسایی بفرمایید و برای استفاده از این پتانسیل‌ها، در رفع مشکلات و آبادانی آنها قوانین لازم را مصوب و بر اجرای آن نظارت مستمر داشته باشید.

۲ _در کوچک کردن بدنه حاکمیتی بکوشید که بروکراسی اداری روزگار مردم را سیاه کرده است. و زمینه سرمایه داری و اشتغال را تا حدود زیادی مختل کرده است.

۳_به بحث آموزش همگانی و آموزش و پرورش که مبنا و اساس دینی و علمی و اجتماعی و اخلاقی و سیاسی و اقتصادی و...کشور است، توجه ویژه بفرمایید، که بی‌توجهی و شاید کم توجهی به آموزش و پرورش باعث عقب ماندگی همه جانبه کشور می‌شود. از سیاسی کاری در تعیین مدیران آموزش و پرورش جدا خودداری فرمایید، که توانایی مدیریتی در این وزارت خانه از بالا تا پایین، حرف اول را برای نسل آینده و حاضر می‌زند. با توجه به بیماری‌های همه گیر از مدیران بروز و جوانتر استفاده شود تا در کنار تجربه بزرگترها بتوانیم آموزش با برنامه و هدفمند و اشتغال زا داشته باشیم.

۴ _قوانین لازم برای جذب نخبگان علمی (در همه زمینه‌ها) کافی نیست ویا اگر هم موجود است، اجرا نمی‌شود. توصیه می‌شود در سطح مدیران میانی از این فارغ التحصیلان و دانشجویان استفاده شود، که هر نخبه می‌تواند جهش خوبی در بحث تولید بهینه و اشتغالزایی و... کشور داشته باشد.

۵ _نظارت بر دستگاه‌های اجرایی کشور در حال حاضر بشدت احساس می‌شود، که منابع مالی و انسانی و اخلاقی را حیف و میل نکنند.

در پایان از خداوند سلامتی و عاقبت بخیری و عافیت را برای تمامی منتخبین مردم بزرگ و ولایت مدار ایران اسلامی خواهانیم.

جامعه اسلامی فرهنگیان خراسان رضوی

انتهای پیام/ 70061

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار