کد خبر: ۱۱۵۵۰۳
تاریخ انتشار: ۰۶ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۲
در گفتگو با مهر مطرح شد:
نایب رئیس فدراسیون شطرنج از برنامه این فدراسیون برای جذب مربی خارجی و به کارگیری در راس تیم ملی بانوان خبر داد اما در عین حال گفت که شرایط مالی در این زمینه تعیین کننده است.

شادی پریدر در گفتگو با خبرنگار مهر با یادآوری اینکه امیررضا پوررمضانعلی تمرینات تیم ملی شطرنج بانوان را زیر نظر دارد، گفت: جذب مربی خارجی برای این تیم را در برنامه داریم البته در صورتیکه شرایط کرونا و موقعیت مالی فدراسیون اجازه آن را بدهد.

وی تصریح کرد: در این شرایط که کرونا بحران عجیبی در جهان ایجاد کرده، جذب مربی و همکاری حضوری با او سخت تر از قبل شده است. بنابراین در عین حال که به مربی خارجی فکر می کنیم، نیم نگاهی هم به همکاری مجازی با او داریم و اینکه ملی پوشان از راه دور با وی در ارتباط باشند.

نایب رئیس امور بانوان فدراسیون شطرنج تاکید کرد: طبیعی است این موضوع به لحاظ هزینه برای فدراسیون مقرون به صرفه هم است. هزینه جذب مربی به صورت مجازی کمتر است. در کل اما وضعیت مالی فدراسیون در مورد به کارگیری مربی خارجی کاملا تعیین کننده خواهد بود. فعلا ابتدای سال هستیم و هنوز وضعیت مالی فدراسیون برای طول سال به صورت دقیق مشخص نیست.

پریدر ادامه داد: اگر شرایط اجازه دهد که برای تیم ملی بانوان شطرنج مربی خارجی به خدمت می گیریم درغیر این صورت این تیم کماکان با نظر پور رمضانعلی که از استاد بزرگان شطرنج ایران به حساب می آید، تمریناتش را دنبال خواهد کرد.

وی تاکید کرد: برای بازیکنان تیم ملی شطرنج بانوان به خصوص بازیکنی در سطح سارا خادم الشریعه خوب است که زیر نظر مربی خارجی تمرین داشته باشد اما در کل نیاز این تیم به مربی غیرایرانی نسبت به تیم ملی مردان کمتر است. اولویت فدراسیون جذب مربی خارجی برای تیم مردان است و به همین دلیل اجرای این برنامه در تیم بانوان با اما و اگر همراه است.

نایب رئیس بانوان فدراسیون شطرنج همچنین در مور حضور سارا خادم الشریعه در مسابقات آنلاین فیده گفت: نتایج سارا خادم الشریعه در این رقابت ها بد نبود. او روز اول مسابقه تمرکز زیادی نداشت و به همین دلیل امتیازات زیادی از دست داد اما در روز دوم و سوم موفق به کسب نتایج بهتر شد.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار