کد خبر: ۱۱۵۵۰۹
تاریخ انتشار: ۰۶ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۲

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، اسماعیل عرشیان سه‌شنبه ششم خرداد با اشاره به کاهش قابل‌توجه فعالیت رانندگان تاکسی در سه‌ماهه اخیر به دلیل شیوع کرونا و کم شدن رفت‌وآمد شهروندان، افزود: بر اساس مصوبه ستاد مقابله با کرونا رانندگان در صندلی عقب تنها مجاز به سوار کردن ۲ مسافر هستند و حق افزایش قیمت هم ندارند که این امر موجب کاهش درآمد رانندگان شده است.

وی اظهار کرد: در پی شیوع بیماری کرونا و کاهش سفرهای درون‌شهری رانندگان تاکسی دچار مشکلات عدیده‌ای شدند که دولت باعرضه بسته‌های حمایتی سعی در جبران این خسارت‌ها برآمده است.

عرشیان اضافه کرد: همچنین شهرداری استان قزوین نیز اقداماتی حمایتی شامل پرداخت کمک‌هزینه معیشتی، وام قرض‌الحسنه بین یک تا سه میلیون تومان بر اساس تعداد خانوار و همچنین مساعدت در تعویق پرداخت اقساط نوسازی ناوگان فرسوده به مدت سه ماه و انتقال آن به پایان مدت اقساط بدون دریافت هزینه اضافه کرده است.

این مسئول تصریح کرد: سازمان تاکسیرانی نیز به سهم خود تصمیماتی را به‌منظور جبران کاهش درآمد تاکسیرانان به اجرا گذاشته که از جمله این اقدامات می‌توان به تمدید پروانه فعالیت تاکسیرانان به مدت ۲ ماه به صورت رایگان و همچنین ارائه بسته‌های حمایتی شامل لاستیک، روغن و ارزاق به ارزش یک میلیارد است.

مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهرداری قزوین با اشاره به افزایش کرایه پیشنهادی در سال ۹۹ اظهار کرد: نرخ کرایه جدید به شورای اسلامی شهر پیشنهادشده و تا مصوب نشدن آن از سوی مراجع قانونی، رانندگان حق هیچ گونه افزایش قیمت را ندارند.

عرشیان ادامه داد : همچنان نرخ سال ۹۸ مبنای اخذ کرایه از مسافران خواهد بود و به محض اعلام نرخ جدید اطلاع‌رسانی لازم انجام خواهد شد و شهروندان در صورت مشاهده هرگونه تخلف با سامانه ۱۳۷ تماس بگیرند.

این مسئول تاکید کرد: هر گونه افزایش خودسرانه کرایه تاکسی ممنوع بوده و با رانندگان متخلف برخورد می‌شود.

هم‌اکنون سه هزار و ۶۵۰ دستگاه  تاکسی در قزوین با پنج هزار راننده و کمک راننده مشغول فعالیت هستند.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار