کد خبر: ۱۱۵۵۶۵
تاریخ انتشار: ۰۶ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۹
‏ بحران آب در مناطقی از خوزستان منجر به تجمع‌های اعتراضی شد

سلامت نیوز: تنها بخش کوچکی از ماجرا به کمبود اعتبار و ‏دیر رسیدن آن به منطقه برمی‌گردد. مشکل اصلی، ضعف مدیریت آبفای منطقه است یکی از اهالی غیزانیه: هفت‌سال پیش لوله‌ها را کشیدند اما دو‌سال است ‏آب لوله‌ها به روستا نمی‌رسد و خود غیزانیه هم بی‌آب مانده چه برسد به روستاهای دیگر دبیر شورای هماهنگی تشکل‌های محیط‌زیستی خوزستان: از زمان آبگیری سد کارون سه در آبان‌سال ‏‏٨٣ تا به امروز، آب در دهدز جیره‌بندی شده است، آب از چاه‌های آهکی بی‌کیفیتی که سراسر رسوب ‏است، با سختی بسیار به دست مردم می‌رسد و مردم از آن استفاده نمی‌کنند مگر برای شست‌وشو که ‏همین هم ١٠ روز قطع بود دی ماه‌سال ٩٥ بود که استاندار خوزستان اعلام کرد مشکل آب بخش «غیزانیه»، سه ماه ‏دیگر حل می‌شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه شهروند ،چهار‌سال پس از آن روزها، مشکل آب هنوز به سیاق قبل است و همین هم عاملی ‏بود تا در روزهای اخیر اهالی این منطقه دست به تجمع بزنند و از ‏مسئولان بخواهند این بار دیگر کار را یک‌سره کنند. بستن جاده اما کار را به خشونت رساند تا جایی که ‏فرمانده انتظامی شهرستان اهواز از زخمی شدن دو نفر از تجمع‌کنندگان با سلاح ساچمه‌ای پلاستیکی ‏ضد شورش خبر داد: «اعتراض مردم به تأمین نشدن آب شرب‌شان مطالبه‌ای قانونی است اما باید در ‏مجرای قانونی انجام شود.» مشکل آب اما فقط برای غیزانیه نیست.

کل استان درگیر است و مردم ‏‏«دهدز» هم ١٥‌سال است درگیر جیره‌بندی آب‌اند. نماینده مردم اهواز در مجلس ‏می‌گوید یک سوم ماجرا به اعتبارات ربط دارد و مابقی مشکلات آبفای خوزستان است که پیمانکاران ‏نادرست را بدون تشریفات و با رابطه انتخاب می‌کند. اهالی غیزانیه می‌گویند: «آب را دادند به پیمانکارها و ما بی‌آب شدیم. دام و خودمان تشنه‌ایم.»

‏مشکل آب این منطقه سبب شد رئیس جمهوری هم ‏واکنش نشان دهد و در گفت‌وگوهایی با وزیر نیرو و استاندار خوزستان، دستور دهد تا هرچه سریع‌تر‏ بخش‌های ذی‌ربط اقدامات لازم را برای رفع این معضل انجام دهند. روز گذشته شرکت آب و ‏فاضلاب استان خوزستان با صدور اطلاعیه‌ای به مشکل آب منطقه پرداخت و ‏دلیل این مشکل را تأمین نشدن اعتبارات لازم، نبود مواد اولیه، تولید لوله و معارضان شامل کشاو

برچسب ها: کم آبی
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار