کد خبر: ۱۱۵۵۸۹
تاریخ انتشار: ۰۶ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۶:۲۰
علی وزیریان؛ هنرمند نقاش و طراح گرافیک که همزمان با روز قدس در جوار بارگاه قدس امام رضا(ع) اثر هنری خلق کرده است، می‌گوید که  اگر موضوع کار معنوی باشد، خروجی آن حال و هوای دیگری خواهد داشت.

به گزارش خبرنگار فرهنگی باشگاه خبرنگاران پویا، علی وزیریان هنرمند نقاش و طراح گرافیک درباره علت انتخاب طرحی از مسجد بیت‌المقدس برای خلق تابلوی نقاشی‌اش در آئین «بر آستان قدس» گفت: هنرمند وقتی هنرمند در فضایی مثل حرم مطهر امام رضا(ع) قرار می‌گیرد، معادلات ذهنی و ایده‌هایش تغییر می‌کند؛ اتفاقی که تقریباً برای اکثر طراحان و هنرمندانی که به حرم امام رضا(ع) آمده‌اند و در این برنامه شرکت کرده‌اند، افتاد نیز مشابه است.

وی افزود: طرح و اسکیسی که قبل از روز قدس روی کارم زدم، در ادامه کاملاً تغییر کرد؛ چراکه حال و هوای فضایی که در آن قرار داشتیم، بر روند کارمان بسیار موثر بود؛ یعنی اگر این ورکشاپ‌ها در آتلیه برگزار می‌شد، در مقایسه با چنین مکانی نتیجه‌ کار به‌کلی متفاوت بود؛  اگر موضوع کار مذهبی و معنوی باشد، خروجی آن نیز حس و حال دیگری خواهد داشت.

هنرهای تجسمی , نقاشی , گرافیک , آستان قدس رضوی , بیت المقدس ,

این هنرمند درباره تاثیر فعالیت‌های هنری در رساندن پیام‌هایی مانند پیام روز قدس، بیان کرد: ما بارها شنیده‌ایم که درباره‌ شب قدر می‌گویند شبی است که باید آن را زنده نگه داشت؛ یعنی اصل اول برای شب قدر این است که بیدار باشیم و اعمالی نظیر ذکر گفتن و خواندن ادعیه در مرحله بعد قرار دارد‌؛ در مورد روز قدس هم همین است. اهمیت این روز برای ما که در حرم مطهر امام رضا(ع) آن را سپری کردیم، این است که در درجه اول، آن را زنده نگه داریم. حال در مورد شب قدر، بعد از احیا و شب‌زنده‌داری، به اذکار و ادعیه می‌رسیم و در مورد روز قدس نیز به خلق آثار هنری رسیدیم.

وی تصریح کرد: نیاز بود هریک از ما درک کنیم که چقدر می‌توان به این اصل نزدیک شد و این زنده نگه داشتن و پاسداشت را به بهترین نحو به سرانجام رساند؛ همه ما سعی کردیم همین هدف را دنبال کنیم؛ احیاء و توجه به شعاری که حضرت امام خمینی(ره) برای این روز بیان کرده‌اند اهمیت داشت؛ اینکه اصل نخست، حضورمان برای خلق هنر برای پاسداشت مبارزات مردم مظلوم فلسطین باشد.

هنرهای تجسمی , نقاشی , گرافیک , آستان قدس رضوی , بیت المقدس ,

آئین «بر آستان قدس» همزمان با روز جهانی قدس به همت مرکز هنرهای تجسمی حوزه هنری و سپهر سوره هنر با حضور جمعی از هنرمندان رشته‌های مختلف عرصه هنرهای تجسمی و خلق آثار هنری توسط آنها در صحن قدس حرم مطهر امام رضا (ع) برگزار شد.

انتهای پیام/

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار