کد خبر: ۱۱۵۶۰۷
تاریخ انتشار: ۰۶ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۶:۴۰
مهلت ارسال اثر به جشنواره قرآنی نور امید تا ۱۵ خرداد‌ماه ۱۳۹۹ تمدید شد.

به گزارش خبرنگار قرآن و فعالیت‌های دینی خبرگزاری فارس مهلت ارسال اثر به جشنواره قرآنی نور امید تا ۱۵ خرداد‌ماه ۱۳۹۹ تمدید شد.

این جشنواره به همت شهرداری تهران و در راستای توسعه فرهنگ قرآنی و جذب مشارکت حداکثری افراد جامعه در بهره‌مندی از موضوعات و محتواهای قرآنی در شرایط بحرانی و شیوع ویروس کرونا که ضرورت فاصله‌گذاری اجتماعی را نیز به دنبال داشته برگزار می‌شود.

پیش از این مهلت ارسال آثار به جشنواره تا روز ۵ خرداد‌ماه اعلام شده بود که این مهلت تا ۱۵ خرداد تمدید شد.

برگزاری جشنواره در چهار رشته و دو رده سنی

جشنواره نور امید در چهار رشته قرائت تحقیق، قرائت ترتیل، آیه‌گرافی و خوشنویسی برگزار می‌شود و همه مردم در دو رده سنی کمتر از ۱۵ سال و بالای ۱۵ سال و در دو بخش آقایان و بانوان می‌توانند در آن شرکت کنند.

منابع مسابقه شامل آیات ۱۷ سوره انعام، ۱۰۷ یونس، ۸۷ و ۸۸ انبیاء و ۷۷ فرقان است. شرکت‌کنندگان باید یکی از این آیات را در ۵ دقیقه تلاوت کنند و فیلم آن را به دبیرخانه جشنواره ارسال کنند.

جوایز جشنواره

به نفر اول بخش‌های تلاوت تحقیق و ترتیل ۵ میلیون تومان، نفر دوم ۴ میلیون تومان و نفر سوم ۳ میلیون تومان اهدا می‌شود.

رشته خوشنویسی در دو بخش نستعلیق و شکسته نستعلیق و نسخ برگزار می‌شود که در هر بخش به سه نفر مبلغ ۳ میلیون تومان اهدا می‌شود. همچنین در بخش آیه‌گرافی هم به ۵ برگزیده ۳ میلیون تومان اهدا می‌شود.

علاقه‌مندان می‌توانن آثار خود را به همراه مشخصات از طریق پیام‌رسان‌های سروش و تلگرام به شماره ۰۹۳۹۸۸۸۸۵۸۹ ارسال کنند. همچنین برای کسب اطلاعات بیشتر می‌تواند به پیج جشنواره در اینستاگرام به نشانی ghoran_noore_omhd مراجعه کنید.

اسامی داوران جشنواره

بخش تلاوت تحقیق و ترتیل

سید‌محسن موسوی بلده
عباس امام جمعه
امین پویا

بخش آیه‌گرافی

مسعود نجابتی
حامد مغروری
صابر شیخ‌رضایی

بخش خوشنویسی

محمد شهبازی
فردین ولیزاده
ناصر طاووسی

انتهای پیام/
 

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار